تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

اعتراف بان‌کی‌مون چهره واقعی سازمان ملل را نشان داد

یک نماینده مجلس گفت:‌دبیر کل سازمان ملل با اعتراف به حذف نام ائتلاف سعودی از لیست سیاه در پی فشارهای وارده و تهدید به قطع کمک های مالی چهره واقعی سازمان ملل را نشان داد.
رویداد۲۴-جهانبخش محبی‌نیا در واکنش به اعتراف دبیرکل سازمان ملل در مورد حذف نام ائتلاف سعودی از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان به اتهام کشتار کودکان یمنی گفت: با این اعتراف تلخ و شرم‌آور ثابت شد که افراد در راس چنین سازمان هایی مترسک و عروسکی بیش نیستند.

به گفته وی کشورهای جهان سوم، ملت‌های آزاده ،NGO های مستقل و جمعیت‌های وفادار به اصول انسانی و الهی باید از آقای بان کی مون برای این اعتراف تشکر کنند،‌ چون با این اعتراف چهره واقعی سازمان ملل، زیر ساخت‌ها و گردش کار آن به خوبی نمایان شد.

محبی‌نیا گفت: با این اعتراف تلخ و شرم‌آور ثابت شد افرادی که در راس چنین سازمان‌هایی حضور دارند مترسک و عروسکی بیش نیستند چون در فرآیند انتصاب آن‌ها عواملی همچون پول، لابی و تهدید و وابستگی دخیل است و نباید از آن‌ها انتظار بیشتر از این داشت.

محبی‌نیا ادامه داد: اکنون زمانی است که کشورهای مستقل و انسان های آزاده به عینه با واقعیات موجود چنین سازمان هایی مواجه شوند که آن ها از چه فضای آلوده و آشفته‌ای جان می‌گیرند البته در این بین این سوال مطرح است که برای رهایی از این آلودگی و رسیدن به یک نقطه مطهر باید چه کاری کرد؟ طبیعی است رویگردانی از این مسیر منوط به تشکیل سازمانی با انتصاب افرادی است که دغدغه تمامی مردم جهان بدون توجه به رنگ و نژاد و مذهبشان را داشته باشد، کاری که بسیار سخت است در مقابل اگر قرار به امید به این سازمان ها باشد باید شاهد تراژدی های بسیار خطرناک از قبیل اشغال افغانستان، بمباران یمن، گرفتاری‌های مربوط به فلسطین، قره‌باغ و اتفاقات در آفریقا و آمریکای لاتین باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر ورود دستگاه دیپلماسی به این موضوع گفت: دستگاه دیپلماسی باید ضمن توجه به واقعیات موجود جهانی و ادامه سیاست حمایت از کشورهای مستقل و جهان اسلام در جهت هوشیاری مردم جهان از اقدامات سازمان ملل تلاش کند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: بان کی مون ، اعتراف
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان