تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
ماموریت ویژه سخنگوی سابق وزارت خارجه در فوتبال

آصفی: باید جلوی عربستان بایستیم

مشاور بین الملل فدراسیون فوتبال اعلام کرد با تلاش های خود جلوی اقدامات عجیب کشور عربستان می ایستد.
رویداد۲۴- حمیدرضا آصفی درباره حضورش در فدراسیون فوتبال، برنامه های آینده خود، تنش های ایجاد شده میان ایران و عربستان، احتمال کسر سهمیه آسیایی و برخی مسائل دیگر صحبت هایی کرد.


آماده خدمت به فوتبال هستم


در تمام سال های گذشته همواره مسائل مربوط به فوتبال کشور را دنبال کردم و هرجا کمکی از دستم برآمده انجام دادم. هر جایی نظری از من خواستند، ارائه دادم و الان هم برای خدمت رسانی آماده هستم. امیدوارم بتوانم برای مجموعه فوتبال ایران مفید باشم.


هنوز زمینه فعالیتم در فدراسیون مشخص نیست


چند روز قبل مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال با من صحبت کرد و خواست که به عنوان مشاور بین الملل در فدراسیون حضور داشته باشم. با کمال میل پذیرفتم و تلاش خواهم کرد تا بتوانم گام های مثبتی برای فوتبال ایران بردارم. قرار است چند روز دیگر جلسه دیگری با تاج برگزار کنیم و درباره جزییات فعالیتم در فدراسیون صحبت کنیم. در این جلسه باید بدانم موضوع کار چیست و در چه زمینه ای باید کمک کنم.


باید جلوی عربستان بایستیم


به نظرم می رسد اصلی ترین موضوعی که فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داده داستان مناقشه با عربستان است. متاسفانه عربستانی ها هر کاری می کنند تا فوتبال ایران را تحقیر کنند و با پول هایی که خرج می کنند، به هدفشان هم می رسند. ما نباید اجازه دهیم این کار صورت بگیرد.


عربستان در سازمان ملل هم نفوذ دارند!


کشور عربستان به واسطه پول هایی که خرج می کند، دستش بسیار باز است. آنها در روزهای گذشته سازمان ملل را نیز تحت تاثیر قرار دادند تا اسم دولت سعودی از لیست سیاه این سازمان بیرون بیایید. وقتی در سازمان ملل نفوذ دارند، دیگر کنفدراسیون فوتبال آسیا که چیزی برای مسئولان این کشور نیست. آنها خیلی راحت AFC را نیز مانند سازمان ملل تهدید می کنند و دیپلماسی خود که دیپلماسی دلار است، هر کاری بخواهند انجام می دهند. ما باید جلوی این موضوع را بگیریم.


استفاده از کرسی نایب رییسی


اکنون می بینیم که علی کفاشیان نایب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا است اما عملا این کرسی به درد فوتبال ایران نمی خورد. ما باید از قدرت خود در AFC استفاده کنیم. اکنون می بینیم که عربستانی ها روی سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا دست گذاشته اند. به نظر شما می شود رنکینگ باشگاه های ایرانی از باشگاه های عربستانی پایین تر باشد؟ چنین مساله ای هرگز منطقی نیست. شاید به لحاظ واقعیت های سخت افزاری عربستان بالاتر از ما باشد اما از نظر میدانی جایگاه فوتبال ایران پایین تر از عربستان نیست.


کفاشیان تلاشش را بیشتر کند


قطعا باید از کفاشیان بخواهیم با قدرت به کارش در کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه دهد و تلاش کند تا منافع فوتبال ایران را بگیریم. انشاءالله این مساله به سود ایران پایان یابد و من نهایت تلاشم را برای این موضوع انجام می دهم.
منبع: ورزش سه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان