تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

تشکیل تیم‌های تذکر لسانی در ماه رمضان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران بر استمرار برنامه‌های تذکر لسانی و تبلیغ و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه تاکید کرد.
رویداد۲۴- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران بر استمرار برنامه‌های تذکر لسانی و تبلیغ و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه تاکید کرد.

خلیل صالحی ماه مبارک رمضان را ماه اراده و رهایی از زنجیرهای درونی و تزکیه نفس دانست و اظهار کرد: ماه رمضان عرصه بسیاری از تکالیف شرعی  است و این ماه فرصت مناسبی جهت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به مهمان‌پذیری بالای استان و قرار گرفتن در فصل تعطیلات تابستانه خاطرنشان کرد: جلوگیری از روزه‌خواری به صورت علنی در ملأعام در این ماه از مصادیق بارزی است که نیاز به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را دو چندان کرده و وظیفه شرعی و قانونی همه ماست که در زمینه برخورد با تظاهر روزه‌خواران در ماه رمضان بی‌تفاوت نباشیم بلکه با تذکر و امر به معروف و نهی از منکر از ارتکاب هر گونه عمل ناپسند جلوگیری کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران تصریح کرد: انتظار داریم مسؤولان استان نسبت به حفظ ارزش‌های معنوی حساسیت بیشتری نشان دهند و در صورت مشاهده با افراد روزه‌خوار و حرمت‌شکنان این ماه پرفضلیت برخورد کنند.

وی بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را بازتاب عدم توجه به فریضتین دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شخص و یا گروه خاصی نیست بلکه دعوت خداوند متعال برای همه انسان‌هاست و همه ما وظیفه داریم تا دعوت حق تعالی را در اقامه این دو اصل مهّم الهی لبیک بگوییم.

صالحی امر به معروف و نهی از منکر را دو فریضه الهی ضامن حیات اسلام دانست و اظهار کرد: یكی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی که باید به آن توجه ویژه داشت بحث حجاب و عفاف است؛ چرا که توجه ویژه مردان و زنان مسلمان به امر حجاب و عفاف و رعایت آن در كنار حفظ حرمت و كرامت انسانی موجب كاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی با تاکید بر استمرار برنامه‌های تذکر لسانی و تبلیغ و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه، افزود: هر ساله ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان نسبت به تشکیل تیم‌های تذکر لسانی ضمن شناسایی افراد متدین و داوطلب به منظور انجام فریضه اجتماعی در سطح استان اقدام کرده و همه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های قضایی و انتظامی و اماکن، بسیج، اصناف و دیگر ارگان‌های سطح استان نیز انجام شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران گفت: اجرای برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به زمان خاصی ندارد و همچنان در تمامی فصول سال قابل اجراست.

وی ادامه داد: ستاد امر به معروف نهادی است خدمتگزار و همسو با آرمان‌ها و اهداف و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی که در راستای ترویج فرهنگ همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر و ترغیب آحاد جامعه به اجرای این فریضه همت می‌کند و امیدوار است با تأکید بر تذکر لسانی و تقویت نظارت عمومی در امر سیاستگذاری و انجام فعالیت‌های نظارتی و حمایتی و هماهنگی های ستادی بتواند در اجرای این امر الهی موفق عمل کند.

صالحی اظهار کرد: ستاد استان بر اساس برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان را طبق شرح وظایف سازمانی دستگاه‌ها تهیه و تدوین و به همه ادارات، سازمان‌ها، مراکز آموزشی و درمانی و پژوهشی و ستاد شهرستان‌ها ارسال کرده و همه دستگاه‌ها باید به طور روزانه، اقدامات به عمل آمده را به دبیرخانه ستاد استان گزارش کنند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان