تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

رایزنی‌های ظریف و اشتاین‌مایر در برلین از نگاه دوربین

وزیر امور خارجه ایران پس از سفر سه روزه به اسلو در توقفی چند ساعته در برلین با همتای آلمانی خود ابعاد مناسبات دوجانبه و بحران‌های منطقه را بررسی کرد.
رویداد۲۴- وزیر امور خارجه ایران پس از سفر سه روزه به اسلو در توقفی چند ساعته در برلین با همتای آلمانی خود ابعاد مناسبات دوجانبه و بحران‌های منطقه را بررسی کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که عصر چهارشنبه به وقت محلی (نیمه شب چهارشنبه به وقت تهران) و پس از سفر سه‌ روزه‌اش به اسلو، برای دیداری عبوری و چند ساعته وارد برلین پایتخت آلمان شد، با فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیر خارجه آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار که نخست با گفت‌وگوی خصوصی دو وزیر آغاز و سپس با کنفرانس مطبوعاتی کوتاه ظریف و اشتاین مایر و ادامه گفت‌وگوها همراه با ضیافت افطار وزیر خارجه آلمان به افتخار همتای ایرانی خود و هیات همراه، ادامه یافت، در خصوص گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه بحران‌های جاری در منطقه غرب آسیا و راه‌های حل سیاسی آن گفت‌وگو و رایزنی شد.

ساعته وارد برلین پایتخت آلمان شد، با فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیر خارجه آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
وزرای خارجه 2 کشور در نشستی خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

اشتاین‌مایر: خواستار گسترش روابط با تهران در همه زمینه‌ها هستیم

وزیر امور خارجه آلمان در حضور ظریف و در جمع خبرنگاران ایرانی و آلمانی گفت: در دیدار با آقای ظریف درباره بحران‌های منطقه صحبت کردیم و بحرانی که امروز هر دو نگران آن هستیم ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) است و به عراق و سوریه با نگرانی می‌نگریم.

اشتاین‌مایر با اظهار امیدواری درباره دیدارهای مشترک در هفته‌های آینده گفت: در مذاکرات آتی درباره عراق و سوریه صحبت می‌کنیم تا بتوانیم به کمک رسانی بیشتر و راه‌حل بهتری دست یابیم.
وی با اشاره به اینکه در دیدار با ظریف درباره ثبات در کل منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) گفت‌و‌گو کردیم، تصریح کرد: امیدواریم گفت‌و‌گوهای ژنو درباره سوریه به زودی از سر گرفته شود و با نتایجی که از کنفرانس وین به دست آوردیم بتوانیم به راه‌حلی برسیم.

اشتاین‌مایر با اشاره به اینکه اکنون دوران گذار را پشت سر می‌گذاریم، گفت: امیدواریم در ژنو بتوانیم به نتیجه برسیم و نماینده سازمان ملل در امور سوریه که هم ما و هم ایران رابطه خوبی با او داریم بتواند به زودی زمانی را برای اجلاس در نظر بگیرد.

اشتاین‌مایر ضمن تشکر از وزیر امور خارجه کشورمان افزود: گفتگوهای خوبی داشتیم و لازم است اگر می‌خواهیم مذاکرات را تجدید کنیم بحث‌های سیاسی و اقتصادی را گسترش دهیم.

وزیر امور خارجه آلمان تصریح کرد: ما می خواهیم روابط دو کشور را نه فقط در سطح سیاسی و اقتصادی بلکه در همه زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی هم گسترش بدهیم.
 

  

 

 

 

 

 

 

 

منبع: فارس
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان