تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
آمریکا از اهمیت موفقیت عراقی‌ها در فلوجه کاست

حیدر العبادی: فلوجه به ما بازگشت

حیدر العبادی در سخنرانی تلویزیونی خود عصر جمعه آزادسازی شهر فلوجه را از سیطره داعش اعلام کرد، در حالی که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که نیروهای عراقی تنها بخشی از شهر را آزاد کردند.
رویداد۲۴- حیدر العبادی در سخنرانی تلویزیونی خود عصر جمعه آزادسازی شهر فلوجه را از سیطره داعش اعلام کرد، در حالی که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که نیروهای عراقی تنها بخشی از شهر را آزاد کردند.

به گزارش سایت شبکه الجزیره، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در این سخنرانی تلویزیونی تاکید کرد: ما وعده آزادسازی فلوجه را دادیم و فلوجه به ما بازگشت و نیروهای ما توانستند داخل شهر را تحت کنترل خود بگیرند اما همچنان برخی کانون‌ها نیاز به پاکسازی ظرف ساعات آینده دارد.

العبادی گفت: نیروهای امنیتی به وعده خود وفا کرده و فلوجه را آزاد کردند.

او از اعضای داعش خواست از خاک عراق بیرون بروند چرا که هیچ جایی برای آنها در عراق نیست و عراق متعلق به عراقی‌هاست.

نخست وزیر عراق تصریح کرد که تمامی عراقی‌ها در بازپس‌گیری شهر مشارکت داشتند.

او در عین حال متعهد به توجه کامل به آزادسازی شهر موصل شد و افزود: پیروزی در موصل نیز بسیار نزدیک است و داعشی‌ها هیچ جایی در عراق ندارند.

این درحالی است که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت: نیروهای عراقی تنها توانستند بخشی از شهر را پس بگیرند نه کل شهر را.

وی به خبرنگاران در مقر وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که آزادسازی کامل شهر نیازمند عملیات بیشتری است.

مقامات امنیتی عراق روز جمعه اعلام کرده بودند که نیروهای عراقی چند هفته بعد از عملیات آزادسازی فلوجه ساختمان دولتی مرکز  فلوجه را در اختیار گرفته و پرچم عراق را روی تعدادی از ساختمان‌ها به اهتزاز درآوردند.

العبادی در عین  حال از تمامی سازمان‌های دولتی خواست برای حفظ جان غیرنظامیان آماده باش اعلام کرده و به آنها کمک کنند و مراقب اموال عمومی و خصوصی باشند.

وی خطاب به ساکنان فلوجه گفت:‌ نیروهای ما به منظور حفظ امنیت و صلح برای شما جان خود را فدا کردند و امروز صلح و امنیت به فلوجه بازگشته و هدف ما حفظ حرمت تمامی عراقی‌ها است و این شهر شما سالم به شما بازخواهد گشت.

این در حالی است که سازمان ملل تاکید کردند: حدود 16 هزار تن طی روز گذشته از شهر فلوجه عراق گریخته‌اند تا تعداد آوارگان از ابتدای عملیات بازپس گیری شهر به 68 هزار تن برسد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری اظهار داشت که موج کوچ مردم ادامه دارد و سازمان ملل نگران سرنوشت افرادی است که در داخل فلوجه گیر افتاده‌اند.

از سوی دیگر، عیسی العیساوی، فرماندار فلوجه روز جمعه گفت: عملیات نظامی شهر فلوجه منجر به کوچ هزاران خانواده از شهر به طور گسترده شده که از توان و امکانات دولت محلی خارج بوده است و برخی تاکنون هیچ پناهگاهی ندارند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
1
امیدوارم که دوباره دودستی تقدیم داعش نکنید
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان