تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

پیشگیری از پخش پیام‌های افراطگرایانه در فضای مجازی از طریق یک برنامه اینترنتی

یک برنامه کامپیوتری با هدف کمک به شرکتهای آنلاین برای پیدا کردن سریع و حذف پیام‌ها و ویدئوهای افراطگرایانه ارائه شد.
رویداد۲۴- یک برنامه کامپیوتری با هدف کمک به شرکتهای آنلاین برای پیدا کردن سریع و حذف پیام‌ها و ویدئوهای افراطگرایانه ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک سازمان غیر دولتی مبارزه با تروریسم که مقر آن در واشنگتن است، یک برنامه آنلاین را ارائه کرده است که می‌تواند از سرعت گسترش اقدامات افراط گرایانه مانند ویدئوهای خشونت آمیز، پیام‌های جذب نیرو از سوی گروههای تروریستی و حتی پورنوگرافی و سواستفاده‌های جنسی از کودکان در فضای مجازی جلوگیری کند.

این برنامه در حالی ارائه شده است که نگرانی‌ها درباره استفاده گروههای تروریستی و افراط گرا از شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی برای تبلیغ و جذب نیرو افزایش یافته است.

در همین راستا، مارک والاس، رییس اجرایی این سازمان که متشکل از دیپلماتها و سیاستمداران پیشین آمریکا و کشورهای دیگر است، گفت: ما بر این باوریم که این برنامه می تواند یک راه حل تکنولوژیک برای مبارزه با افراطگرایی آنلاین باشد.

به گفته او، اگر این سیستم از سوی شرکتهای اینترنتی به کار برده شود، در این صورت می‌توان مطمئن بود که افراط گرایان دیگر نمی‌توانند در فضای مجازی فعالیت کنند. هم چنین از  دیگر موارد کاربرد این برنامه می‌توان به جلوگیری از پخش ویدئو های شکنجه و کشتار افراد که توسط نیروهای داعش تولید می‌شود، اشاره کرد.                                                                 

وی ادامه داد: مذاکرات در این باره با شرکتهای اینترنتی در حال انجام است، که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: پیشگیری ، افراطی ، پیامک
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان