تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
معاون سازمان آتش نشانی :

«پاساژ علاء الدین» مسیر خروج ایمن ندارد/ احتمال خفگی شهروندان در صورت وقوع آتش سوزی

محمود قدیری با بیان این که پاساژ علاءالدین با وجود تردد 5 هزار نفر در هر لحظه در این پاساژ هنوز مسیری ایمن برای خروج هنگام آتش سوزی ندارد، گفت: همچنین این پاساژ همچنان فاقد سیستم تهویه دود برای مقابله با خفگی و استنشاق گازهای سمی هنگام آتش سوزی است.
رویداد۲۴- محمود قدیری با بیان این که پاساژ علاءالدین با وجود تردد 5 هزار نفر در هر لحظه در این پاساژ هنوز مسیری ایمن برای خروج هنگام آتش سوزی ندارد، گفت: همچنین این پاساژ همچنان فاقد سیستم تهویه دود برای مقابله با خفگی و استنشاق گازهای سمی هنگام آتش سوزی است.

محمود قدیری معاون حوزه پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به آخرین وضعیت ایمنی در پاساژ علاء الدین به منظور صدور تاییدیه ایمنی این مجتمع تجاری اظهار کرد: این مجتمع در چند بخش به تامین سیستم ایمنی نیاز دارد. در یک بخش باید حوزه بندی حریق انجام می شد تا با آتش سوزی در یک واحد سایر واحدها دچار حریق نشوند. این بخش از ایمن سازی علاءالدین اکنون انجام شده است.

وی با اشاره به این که خوشبختانه سیستم های هشدار حریق در این پاساژ کارگزاری شده است، اذعان کرد:همچنین سیستم های اطفاء حریق نیز تامین شده و حتی در آتش سوزی اخیری که در طبقه ششم این پاساژ رخ داد سیستم های اطفاء حریق عمل کرد و اجازه گسترش آتش را نداد.

معاون حوزه پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به این که بخش مهمی از ایمنی یک مجتمع معابر خروج است، خاطرنشان کرد: این فاکتور از دید ما مهم ترین بخش است. طبق مقررات ملی ساختمان بر اساس جمعیتی که روزانه در این پاساژ تردد می کنند نیاز به سه مسیر خروج امن همراه با درب های ضد حریق است. متاسفانه با وجود این که در آن واحد 5 هزار نفر جمعیت در این پاساژ حضوردارد این بخش تا کنون انجام نشده است.

قدیری با بیان این که برای ایجاد مسیر خروج باید بخشی از مغازه ها خریداری تخریب و تبدیل به پلکان خروج شود، گفت: همچنین بخش تهویه دود نیز تامین نشده است. ضرورت تامین این بخش برای تخلیه دود هنگام آتش سوزی و مقابله با خفگی افراد است. این در حالی است که طبق آمارهای جهانی 80 درصد مرگ هنگام آتش سوزی ناشی از دود و گازهای سمی است.

معاون حوزه پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به این که تا کنون از دید ما تنها 50 درصد از ایمنی پاساژ علاء الدین انجام شده است، گفت: اما همین مقدار با وجود این که هزینه بالایی نداشته است بسیار اثربخش بوده است. اما تا زمان تامین کامل و اطمینان از شرایط نگهداری سیستم های ایمنی در این پاساژ تاییدیه صادر نمی شود.

منبع: افکارنیوز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان