تاریخ انتشار: ۰۳:۴۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۵

کلینتون از هر اتهامی مبرا است

سخنگوی کاخ سفید گزارش کمتیه ویژه مجلس نمایندگان آمریکا در مورد حمله به سفارتخانه این کشور در لیبی را دال بر تبرئه هیلاری کلینتون از اتهامات مطرح شده دانست و جمهوریخواهان را متهم کرد که مرگ چهار آمریکایی در این واقعه را به ابزاری سیاسی برای رسیدن به اهداف خود در انتخابات تبدیل کرده اند.
رویداد۲۴- کمیته ویزه مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه گزارش نهایی خود را در مورد حمله مسلحانه سال 2012 به سفارت خانه این کشور در بنغازی لیبی منتشر کرد.
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز سه شنبه این گزارش را گواه روشنی بر نادرستی اتهامات مبنی بر سهل انگاری کلینتون که در آن زمان سمت وزارت امورخارجه آمریکا را بر عهده داشت، دانست.
وی افزود، همه اعضای این کمیته به بی اساس بودن اتهامات علیه هیلاری کلینتون اذعان کرده اند اما جمهوریخواهان آشکارا تلاش می کنند تا از این واقعه و مرگ چهار آمریکایی که در اثر این حمله کشته شدند برای پیشبرد اهداف سیاسی خود استفاده کند.
ارنست با اشاره به این که این هشتمین تحقیق و بررسی در مورد این واقعه است گفت، از نظر او نتایج نخستین دور تحقیقات به همین اندازه روشنگر حقایق مربوط به این حمله بوده و از همان ابتدا نشان می داد که اتهامات مطرح شده علیه کلینتون مبنی بر سهل انگاری در مورد هشدارهای امنیتی و خطرات محتمل در مورد سفارتخانه آمریکا در بنغازی بی پایه و اساس بوده است.
وی افزود: همانطور که «پال رایان» رئیس مجلس نمایندگان این کشور به صراحت گفته هدف از تشکیل این کمیته ها پافشاری جمهوریخواهان برای در هم شکستن اعتبار کلینتون بوده و به همین دلیل است که سعی می کنند در فصل انتخابات ریاست جمهوری این کشور با طرح دوباره این موضع بر اعتبار سیاسی کلینتون لطمه وارد کنند.
در یازدهم سپتامبر سال 2012 و در زمانی که هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا بود، گروه های مسلح در 2حمله جداگانه به سفارت آمریکا و یک قرارگاه ماموران سازمان سیا در شهر بنغازی لیبی چهار آمریکایی و از جمله کریستوفر اسمیت سفیر این کشور را به قتل رساندند.
این واقعه واکنش های تندی را از سوی جمهوریخواهان آمریکایی بر انگیخت و سهل انگاری و بی توجهی کلینتون به اطلاعات و هشدارهای امنیتی دلیل وقوع آن شناخته شد.
جان بینر جمهوریخواه رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در روز دوم ماه مه سال 2014 طرح تشکیل کمیته برگزیده ای را برای تحقیق در مورد این حمله تروریستی به مجلس ارائه داد که در روز 8 ماه مه با 232 رای موافق و از جمله 7 نماینده دمکرات این کشور به تصویب رسید.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان