تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۵

دومینوی رفراندوم/ یک رییس جمهور دیگر وعدۀ همه‌پرسی داد

در حالیکه دولت جمهوری چک با برگزاری هرگونه رفراندوم ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا یا ائتلاف ناتو مخالف است، رییس جمهور این کشور به شهروندان کشورش وعده برگزاری این همه پرسی را داده است.
رویداد۲۴- در حالیکه دولت جمهوری چک با برگزاری هرگونه رفراندوم ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا یا ائتلاف ناتو مخالف است، رییس جمهور این کشور به شهروندان کشورش وعده برگزاری این همه پرسی را داده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پیش از این و در نظرسنجی ماه ژوئن 34 درصد مردم چک خواهان خروج کشورشان از اتحادیه اروپا شده بودند.

این در حالی است که برگزاری رفراندوم خلاف خواست مقامات دولتی چک است که با ایده برگزاری رفراندوم خروج یا ابقا در اتحادیه اروپا مخالف هستند و تلاش دارند تا اعضای این اتحادیه شکننده را کنار هم حفظ کنند.

در همین حال میلوش زمان، رییس جمهور چک طی سخنرانی خود در جمع کوچکی از مردم این کشور در این باره گفت: من با کسانی که خواهان خروج از اتحادیه اروپا هستند مخالفم اما تمام تلاش خود را می‌کنم تا به آنها برای ابراز عقیده‌شان فرصت حضور در رفراندوم را فراهم کنم.

این اظهارات در حالی مطرح شده‌اند که پس از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در رفراندوم هفته گذشته، بسیاری از مردم کشورهای عضو این اتحادیه، خواهان برگزاری رفراندومی مشابه هستند.

در این میان با وجود اینکه ایده برگزاری رفراندوم با امضای طوماری از سوی 250 هزار تن حمایت شده است، مقامات چک می‌گویند اجازه نخواهند داد رای دهندگان تصمیم نهای را در این باره اتخاذ کنند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان