تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

ضعف در مبارزه با اعتیاد/ معتادان توانمند می شوند

اعتیاد یکی از چالشهای اساسی در کشور است، اعتیادی که نابسامانی های زیادی را به همراه دارد و باعث فروپاشی خانواده ها است.
رویداد۲۴رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در مبارزه همه جانبه با اعتیاد ضعف هایی داریم.

محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در کنگره دانش اعتیاد اظهار کرد: اعتیاد یکی از چالشهای اساسی در کشور است، اعتیادی که نابسامانی های زیادی را به همراه دارد و باعث فروپاشی خانواده ها است.

وی افزود: کشور ما برای مبارزه با این معضل ستاد مبارزه با مواد مخدر وسند حمایتهای اجتماعی را تشکیل داده است. در طول سنوات گذشته راه حلهای متنوعی را برای مبارزه با این بیماری خانمان سوز به کار گرفتیم اما با بررسی هایی که انجام شد متوجه شدیم آن طور که انتظار می رفت در این حوزه موفق نبوده ایم.

محسنی بند پی در ادامه گفت: ما در رابطه با مبارزه همه جانبه با اعتیاد ضعف هایی داشته ایم، از جمله این ضعف ها نگرش کاملا صفر و تکیه بر پزشکی، مواجه شدن با طیف افزایش مصرف مواد صنعتی،‌افزایش زنان معتاد،‌کاهش سن اعتیاد و اعتیاد در زنان است.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور در زمینه درمان، توانمند سازی و کاهش اعتیاد در کشور فعالیتهای زیادی انجام داده است به طوری که در بخش درمان دستاورد ها و کارگاه ها و کنگره هایی راه اندازی شده است.همچنین در بحث توانمند سازی افرادی که دارای اعتیاد هستند تفاهم نامه هایی با مراکز فنی و حرفه ای امضا شده تا یادگیری و فعالیتهای فنی افراد بیمار افزایش یابد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم با بهره گیری از خروجی این کنگره بین المللی سیاستهایی برنامه ریزی شود ونتایج تحقیقاتی که ارائه شده است در آینده مورد استفاده قرار گیرد ودر کتابخانه ها خاک نخورد.
منبع: میزان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان