تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵

نوزادی بدون چشم در چین به دنیا آمد (فیلم و تصاویر)

زنی در چین پسری را به دنیا آورده که چشم ندارد. تولد این نوزاد با یک مشکل عجیب و نادر در چین به موضوع داغ بحث‌های پزشکی در این کشور تبدیل‌شده است.
میهن امروز- زنی در چین پسری را به دنیا آورده که چشم ندارد. تولد این نوزاد با یک مشکل عجیب و نادر در چین به موضوع داغ بحث‌های پزشکی در این کشور تبدیل‌شده است.

به گزارش میهن امروز به نقل از دیلی میل، زن جوان با گریه از پسرش می‌گوید که با یک اختلال نادر و بدون بافت چشم متولد شده است . این زن چینی اهل گوانگژو با انتشار فیلم و تصاویر نوزادش از پزشکان کمک خواست .

نوزاد متولد شده هیچ بافت چشمی ندارد. این اختلال که «آنوفتالمی» نام دارد از هر 100 هزار نوزاد در یک مورد رخ می‌دهد.

آنوفتالمی فرورفتگی غیرعادی چشم در کاسه چشم است که به‌صورت مادرزادی در دوران بارداری به دلیل رشد ناقص و تکامل غیرعادی بافت چشمی ایجاد می‌شود.

این نوزاد هفت روز پیش متولد شده است و باز نشدن چشمان او مادر را متوجه این اختلال کرد چراکه در دوران بارداری و حتی بعد از تولد هیچ نوع مشکلی به خانواده این نوزاد از سوی پزشکان مطرح نشده بود. 

مادر جوان این نوزاد درحالی‌که مدام اشک می‌ریخت، گفت: من تا چند روز پیش نمی‌دانستم که نوزادم مشکل بینایی دارد تا اینکه متوجه شدم و احساس کردم دنیا برایم نابود شده اما با امیدواری دوره درمان او را به‌صورت جدی آغاز خواهم کرد تا تغییری حاصل شود.»

در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای رفع این مشکل وجود ندارد و تنها نصب چشم مصنوعی در برخی کودکان انجام شده است که با رشد استخوان‌های اطراف چشم مجدداً مشکل‌ساز شده است.

نوزاد بدون چشم در چین (فیلم و تصاویر)

نوزاد بدون چشم در چین (فیلم و تصاویر)

نوزاد بدون چشم در چین (فیلم و تصاویر)

نوزاد بدون چشم در چین (فیلم و تصاویر)

نوزاد بدون چشم در چین (فیلم و تصاویر)



برچسب ها: میهن امروز ، نوزاد ، چین
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان