تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵

احمدی‌نژاد پاسخگوی عملکرد هشت‌ ساله‌اش باشد

پژمان گرامی*
رویداد۲۴- محمود احمدی‌نژاد در حالی برای مقام معظم رهبری روی برگه‌ای که خود را رییس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم معرفی کرده نامه می‌نویسد و تبعیت خود را از ایشان اعلام می‌کند که بهروز بنیادی، عضو هیئت رئیسه فراکسیون شفاف‌سازی و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی می‌گوید تصمیمات دولت محمود احمدی‌نژاد ۴۸ هزار میلیارد تومان به ایران خسارت وارد کرده است.

بنیادی به نقل از رئیس دیوان محاسبات، سهم شخص محمود احمدی‌نژاد از این ۴۸ هزار میلیارد تومان ضرر و زیان را ۱۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

به گفته این نماینده، این زیان ۴۸ هزار میلیارد تومانی ناشی از سوء مدیریت دولت آقای احمدی‌نژاد در انجام برخی پروژه‌ها مانند مسکن مهر است و به معنای اختلاس یا برداشت مستقیم پول نیست.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند دولت محمود احمدی‌نژاد در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ بیش از هفتصد میلیارد دلار درآمد نفتی را هزینه کرده است.

نکته جالب توجه در نامه چند سطری احمدی‌نژاد به مقام معظم رهبری اشاره به قید زمانی سال آینده است؛ «برنامه‌ای برای حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی سال آینده ندارم.»

این بدان معناست که رییس دولت پاکدستان صرفاً به این دوره فکر نمی‌کند و بی‌تردید برای دوره بعد برنامه خواهد داشت و ای بسا برای همین دوره صرفاً خودش کاندیدای ریاست جمهوری نشود و قطعاً ماجرا پیگیرانه‌تر خواهد شد اگر مثلاً فردی را معرفی کند و بگوید «این» احمدی‌نژاد است.

اما نکته قابل تأمل در خصوص ماجراهای مربوط به «سرباز کوچک انقلاب و خادم مردم»، این نکته است که چرا با او به رغم وضعیتی که برای کشور ایجاد کرد تا این حد مماشات می‌شود و به جای فراهم کردن شرایطی برای پاسخگویی به کرده‌هایش نگران دیگر فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و حتی حضور او در ریاست جمهوری دوره سیزدهم هستیم؟

آیا با توجه به رویکرد دقیقی که مقام معظم رهبری در خصوص وی ابراز داشتند وقت آن نرسیده است که پاسخگوی هشت سال عملکرد خود باشد؟ هشت سالی که در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و بین‌الملل شرایط پیچیده‌ای برای مملکت به وجود آورد و هنوز گریبانگیر روزگارمان است.

بی‌تردید چنین اتفاقی ضمن ایجاد شرایط برای افزایش سطح اعتماد عمومی، زمینه‌ساز حذف سودجویانی خواهد شد که تلاش می‌کنند از احمدی‌نژاد چهره‌ای قهرمان و مظلوم با هدف کسب منافع بیشتر بسازند.

* فعال سیاسی اصلاح‌طلب
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان