تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵

جذب دانش آموزان روستایی معلول در مدارس استثنایی

رئیس اداره استثنایی خراسان شمالی گفت: کودکان روستایی معلول و استثنایی که قادر به تحصیل در مدارس روستایی نیستند، شناسایی و در مدارس استثنایی ثبت نام می شوند.
رویداد۲۴- رئیس اداره استثنایی خراسان شمالی گفت: کودکان روستایی معلول و استثنایی که قادر به تحصیل در مدارس روستایی نیستند، شناسایی و در مدارس استثنایی ثبت نام می شوند.

نعمتی رئیس اداره استثنایی خراسان شمالی درگفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اظهار کرد: 1200 دانش آموز در مدارس استثنایی خراسان شمالی ثبت نام کردند.

وی افزود: در نظر داریم با اجرای 30 برنامه آموزشی، مشاوره وتوانبخشی به کیفیت بخشی مدارس بپردازیم.

نعمتی درادامه گفت: یکی از اقدامات ما در این زمینه گسترش مدارس وکلاسهای خاص روستایی است. اگر دانش آموز استثنایی در روستاها شناسایی شوند بلافاصله آنها را جذب مدارس استثنایی خواهیم کرد.

رئیس اداره استثنایی خراسان شمالی از برگزاری مسابقات مختلف درحوزه قرآن واستفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز خبر داد وگفت: امسال خیرین با پرداخت 900میلیون تومان به توانبخشی دانش آموزان استثنایی در استان کمک کردند.

وی با بیان اینکه سنجش نوآموزان تا سنین 5 سال در حال انجام است، گفت: مداخله به هنگام وآموزش خانواده ها یکی دیگر از برنامه های ما در این خصوص است.

نعمتی در پایان خاطر نشان کرد: دانش آموزان استثنایی در خراسان شمالی با هزینه های بالای درمانی، ایاب و ذهاب مواجه هستند که امیدواریم با منابع مالی که وزارت آموزش وپرورش در اختیار ما قرار می دهد بتوانیم این دانش آموزان را تحت پوشش قرار دهیم.
منبع: میزان
برچسب ها: دانش آموز ، معلول
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان