تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵

حذف عکس سهراب سپهری از روی سنگ قبر تازه‌اش (تصویر)

سنگ مزار سهراب سپهری که سالهاست بر اثر بی توجهی مسئولان تخریب و تعویض می شود، در آخرین اقدام برای تعویض، با حذف تصویرش از روی آن انجام گرفت.
رویداد۲۴- سنگ مزار سهراب سپهری که سالهاست بر اثر بی توجهی مسئولان تخریب و تعویض می شود، در آخرین اقدام برای تعویض، با حذف تصویرش از روی آن انجام گرفت.

علیرضا مجابی(م. آذرفر) نقاش، شاعر، کالیگرافیست و پژوهشگر هنر مدرن، در این خصوص گفت: اولین سنگ مزار سهراب کاشی فیروزه ای رنگی بود که در واقع نمادی از اندیشه های سهراب را نیز می شد در آن جست. بعد زنده یاد رضا مافی یکی از پیشگامان نقاشیخط ، سنگ قبری که اولین سنگ قبر نوشته شده او بود را فراهم آورد. این سنگ اثر بسیار ارزشمندی چه از لحاظ هنری و چه از لحاظ اجرای کار بود. بر اثر بی دقتی در همین ساخت و سازها، آنگونه که به ما گفتند، یک ماشین خاور از روی آن رد می شود و سنگ می شکند.

مجابی ادامه داد: پس از آن چندبار دیگر این سنگ را تغییر دادند و هربار سنگی زشت تر گذاشتند و با نهایت بی سلیقگی این کار را انجام دادند.جالب است همان سنگ ها هم به بهانه های مختلف شکسته می شد. تا کنون بیش از پنج شش بار این سنگ را عوض کرده اند.!

این هنرمند بیان کرد: یکبار هم خاطرم هست شماره تلفن سنگ تراش مزار سهراب به درشتی شعرهای او بر روی سنگ حک شده بود که با رسانه ای کردن موضوع و اعتراض ها آن را حذف کردند.

او با اشاره به سنگ قبر جدید سهراب گفت: این سنگ قبر جدید چند روز پیش نصب شده است و من با کمال تاسف دیدم که حتی عکس سهراب هم از روی این سنگ حذف شده است!متاسفانه وقتی هم از یکی از خدام آنجا پیگیر شدم گفت سنگ های کف امامزاده را می خواستند عوض کنند و سنگ سهراب را هم عوض کردند!

در تمام این سالها هیچ واکنش مثبتی از متولیان ارشاد شهر کاشان برای بهبود وضعیت آرامگاه سهراب ندیده ایم.

حذف عکس سهراب سپهری از روی سنگ قبر تازه‌اش (تصویر)

حذف عکس سهراب سپهری از روی سنگ قبر تازه‌اش (تصویر)
منبع: ایسکا
برچسب ها: سهراب سپهری ، سنگ ، قبر ، عکس
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان