تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵
ایندیپندنت:

چرا مردم ایران، روسیه و فرانسه لبخند نمی‌زنند؟

مردم در روسیه و کشورهایی مانند ایران و فرانسه به‌اندازه دیگران لبخند نمی‌زنند و دلایل اجتماعی مهمی در این زمینه وجود دارد.
رویداد۲۴- مردم در روسیه و کشورهایی مانند ایران و فرانسه به‌اندازه دیگران لبخند نمی‌زنند و دلایل اجتماعی مهمی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از ایندیپندنت، کوبا کریس، یک روانشناس در آکادمی دانشمندان لهستان اخیراً مقاله‌ای با عنوان «اجتناب از عدم قطعیت»، منتشر کرده که به این بحث می‌پردازد.

یک توضیح بد این است که برخی از مردم از احساسات اجتماعی و بی‌اعتمادی گریزان هستند و همین مسئله باعث شکل‌گیری شرایط اضطراب اطراف فرد می‌شود.

ضمن اینکه فساد مالی در سطح اجتماع باعث می‌شود نشانه‌های مهم تحول مانند لبخند، معنای خود را از دست بدهند. بنابراین لبخند زدن درکشورهای دچار فساد کمتر با استقبال مواجه می‌شود.

برای مطالعه این مسئله، از 44 کشور نظرسنجی شده است. نتیجه نشان داد که در برخی کشورها، جامعه به‌گونه‌ای است که لبخند زدن به‌منزله عدم باهوشی است، مثل روسیه، ژاپن و ایران.

از آن گذشته برخی بر این عقیده‌اند که کشورهایی مانند آرژانتین، زیمباوه، ایران و روسیه لبخند زدن زیادی را باعث از بین رفتن صداقت می‌داند.

این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که فرهنگ و جنسیت نیز در این جریان نقش دارند.

برچسب ها: ایران ، مردم ، لبخند ، روسیه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان