تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۵ دی ۱۴۰۰

تفاوت تولید محتوا و بازاریابی محتوایی: کدام برای کسب و کار مهمتر است؟

شما در برنامه‌ریزی بودجه و استراتژی بازاریابی محتوایی، بیشتر بر تولید محتوا تمرکز می‌کنید یا بازاریابی محتوا؟ یا اصلاً، آیا از تفاوت‌های کلیدی بین تولید محتوا و بازاریابی محتوایی آگاه هستید؟

بازاریابی

رویداد۲۴ صاحبان کسب و کار و بازاریابان به خصوص بازاریابان B2B ارزش استراتژی بازاریابی محتوایی را به خوبی می‌دانند، اما زمانی که نوبت به ایجاد و توزیع محتوا می‌رسد، ممکن است در مورد محل استفاده دچار سردرگمی شوند. 86 درصد از بازاریابان B2B از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند و 55 درصد آنها بودجه بازاریابی محتوایی را بصورت سالانه افزایش می‌دهند.

شما در برنامه‌ریزی بودجه و استراتژی بازاریابی محتوایی، بیشتر بر تولید محتوا تمرکز می‌کنید یا بازاریابی محتوا؟ یا اصلاً، آیا از تفاوت‌های کلیدی بین تولید محتوا و بازاریابی محتوایی آگاه هستید؟

اگر بخواهیم ساده بگوئیم، تولید محتوا چیست؟ ایجاد محتوایی است که برای مخاطبان شما ارزشمند و جذاب باشد. اما بازاریابی محتوایی، توزیع محتوای شما برای افزایش دید و جذب مخاطب است. تولید محتوا را مانند نوشتن در یک سایت در نظر بگیرید، در حالی که بازاریابی محتوا، انتشار آن در خبرگزاری‌های مهم است.

در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه صاحبان کسب و کار و بازاریابان B2B می‌توانند از شبکه‌‌های اجتماعی برای ارتقای استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنند.

تولید محتوا

اولین جایی که برای مشاوره تخصصی یا سوال به آن مراجعه می کنید کجاست؟ حدس ما گوگل (یا موتور جستجوی دلخواه شما) است. خب شما تنها نیستید؛ گوگل به تنهایی هر روز به بیش از چهار میلیارد پرسش جستجو پاسخ می دهد.

وقتی سؤالی را در نوار جستجو وارد می‌کنید، آن لینک‌هایی که در نتایج جستجوی شما ظاهر می‌شوند محتوا هستند. چه بدانید چه ندانید، به صورت روزانه انواع محتوا را مصرف می‌کنید.

امروزه دیگر همه متوجه شده‌اند که محتوا در زمینه بازاریابی پادشاه است. اما بسیاری از بازاریابان این اشتباه را مرتکب می‌شوند که فکر می‌کنند باید حداکثر هزینه خود را صرف تولید حجم زیادی از محتوا کنند. هفتاد درصد از بازاریابان محتوایی نسبت به سال گذشته محتوای بیشتری تولید کرده‌اند، اما این همیشه به معنای سطح تعامل بیشتر نیست. یعنی در تولید محتوا، تعداد و حجم محتوا مهم نیست، بلکه باید دقت داشت که محتوا خوب تولید شود و برای مخاطبان بازار شما جذاب باشد.

تفاوت تولید محتوا و بازاریابی محتوایی: کدام برای کسب و کار مهمتر است؟

نکاتی در مورد تولید محتوا

هنگام تلاش برای تولید محتوایی که تعامل را افزایش می‌دهد، باید چندین فاکتور را در نظر گرفت:

هدف محتوا را مشخص کنید

محتوا می‌تواند اهداف مختلفی را برای مخاطبان هدف شما داشته باشد – می تواند آموزشی، آموزنده و یا سرگرم کننده باشد. مهمتر از همه، باید به راحتی برای رسانه قابل هضم باشد و برند شما را به عنوان یک رهبر فکری به نمایش بگذارد. اگر به خوبی انجام شود، تولید محتوا به مرور زمان باعث ایجاد اعتماد در مشتری می‌شود.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

شناخت درستی از مخاطبان خود و منابعی که برای آنها ارزشمند خواهد بود داشته باشید. مشتریان بالقوه را در شبکه‌های اجتماعی ترجیحی آنها دنبال کنید تا در مورد محتوایی که می‌خواهند و سؤالاتی که محتوای شما می‌تواند به آن پاسخ دهد، اطلاعات کسب کنید.

با ترندهای روز همراه باشید

محتوا همچنان پادشاه است، اما اهمیت زمینه‌ و موضوع محتوا به سرعت در حال افزایش است. از جریان‌های شبکه‌های اجتماعی برای به‌روز ماندن در مورد ترندهای فعلی، اخبار و فناوری‌هایی که بر صنعت شما تأثیر می‌گذارند، استفاده کنید.

محتوای خود را با تقویم محتوا هماهنگ کنید

محتوای شما نباید از وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و اهداف کلی شرکت حذف شود. مطمئن شوید محتوایی که ایجاد می‌کنید با استراتژی بازاریابی شما مطابقت دارد.

بازاریابی محتوا و سئو

بازاریابی محتوا باید یافتن کسب ‌و کار شما را برای مشتریان بالقوه آسان کند. یکی از راه‌ها، استفاده از بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است. تکنیک‌های سئو بسیار زیاد هستند، پس بهتر است از یک مشاور یا متخصص سئو استفاده کنید. اما شما برای شروع، باید چند روش مهم سئو را بشناسید.

شناسایی کلمات کلیدی کسب و کار

کلمات کلیدی اساس بازاریابی توسط سئو است. کلمات کلیدی، کلماتی هستند که مشتری بالقوه زمانی که به دنبال محصول یا خدماتی هستند، در موتور جستجو وارد می‌کنند. وقتی کلمات کلیدی مناسب در محتوای خود بگنجانید، ترافیک بیشتری جذب خواهید کرد.

تفاوت تولید محتوا و بازاریابی محتوایی: کدام برای کسب و کار مهمتر است؟

بازاریابی محتوایی در شبکه‌های اجتماعی

شما می توانید محتوای جذاب ایجاد کنید، اما اگر به درستی از آن استفاده نکنید، می‌تواند در اعماق اینترنت ناپدید شود یا اینکه مخاطب آن را نبیند. شما باید دید آنلاین برند خود را به حداکثر برسانید و در عین حال مشتریان بالقوه را نیز جذب کنید.

محل حضور مخاطبان خود را بیابید

پلتفرم‌هایی که برای بیان داستان شما مناسب است، شناسایی کنید و هر کدام را برای پیام برند منسجم به هم مرتبط کنید. از طریق رصد اکانت شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید بفهمید که مخاطبان شما به چه نوع محتوایی در کدام پلتفرم علاقه دارند.

بعنوان مثال بر اساس آمار سایت لینکدین، از هر 10 کاربر لینکدین، 6 نفر به دانش صنعتی علاقه مند است و بیشترین تقاضا را در بین اعضای لینکدین دارند. بنابراین، اگر شما صنعتی هستید باید مخاطبان خود را در منابع آموزشی لینکدین و ترندها ارائه دهید.

تعداد محتوای خود را زیاد کنید

با جدا کردن قطعاتی از محتوا آن را با پلتفرم‌های مختلف، هماهنگ کنید. به عنوان مثال، ممکن است یک نوشته طولانی و عالی تولید کرده و روی وب سایت خود قرار داده‌اید. یک لینک از آن را در لینکدین پست کنید، یک تصویر با نقل قول در توییتر یا فیس بوک ارسال کنید. حتی می‌توانید یک کلیپ کوتاه از این قطعه در اینستاگرام قرار دهید.

به این شکل مستقیماً با مخاطبان در پلتفرم‌های مختلف و با محتواهای مختلف که آنها در هر پلتفرم به دنبال آن هستند، پاسخ می‌دهید.

تعامل را به وب سایت خود بکشانید

هدف شما باید این باشد که تعامل وب سایت خود را به حداکثر برسانید و پس از آن نرخ تبدیل‌ و فروش را افزایش دهید. مطمئن شوید که پیام شما واضح است و افراد هنگام دسترسی به محتوای شما به دیوار برخورد نمی‌کنند. همیشه مرحله بعدی محتوا را برای مخاطب ایجاد کنید تا علاقه خود را حفظ کند و به تبدیل سرنخ ها کمک کند.

تکمیل فرآیند با تبلیغات پولی

اگر شرکت شما بودجه کافی دارد، می‌توانید محتوای خود را از طریق تبلیغات پولی در پلتفرم‌های مختلف شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین اگر تیمی دارید که مقالات را مستقیماً به رسانه‌ها منتقل می‌کنند، می‌توانید از یک تیم روابط عمومی استفاده کنید.

ایجاد محتوا و بازاریابی محتوا با هم یعنی استراتژی بازاریابی منسجم

براساس آمارها 69 درصد از استراتژی‌های بازاریابی محتوا فاقد کیفیت است. از سوی دیگر، برخی از محتواهای ارزشمند و با تحقیق بالا می‌تواند مورد توجه قرار نگیرد. استراتژی محتوای بازاریابی باید به شکل واقعی دارای محتوای مفید باشد، و همچنین مقدار معقولی از منابع برای پخش محتوا در آن دیده شده باشد.

شما نمی توانید بدون ایجاد محتوای هدفمند و متمرکز، بازاریابی محتوای موفقی داشته باشید. مقاله شما در یک رسانه قوی بازدید نخواهد گرفت، مگر اینکه ابتدا برای مطالعه موضوع خود وقت بگذارید و چیزی ارزشمند و جذاب خلق کنید.

یک استراتژی بازاریابی موفق به سادگی یک شبه رشد نمی کند، بلکه زمان و آزمایش با محتوا و پلتفرم‌ها را می‌طلبد تا مشخص شود که چگونه مخاطب خود را باید به بهترین نحو هدف قرار دهید.

حالا سوال ما این است آیا استراتژی بازاریابی شما از پتانسیل تولید محتوا و بازاریابی محتوا استفاده می‌کند؟ چگونه آنها را مدیریت می‌کنید؟

شما می‌توانید برای رسیدن به هدف با بخش خدمات تولید محتوا آژانس دیجیتال مارکتینگ eBgroup (ebgroup.ir) مذاکره و با آنها ملاقات داشته باشید.

برچسب ها: بازاریابی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان