تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵
سخنگوی فراکسیون امید در گفت‎وگو با رویداد۲۴

کلید واژه «فتنه» نمی‎تواند بر رای اعتماد وزرای پیشنهادی تاثیر گذار باشد

سخنگوی فراکسیون امید در اینباره که آیا زمان استفاده ابزاری از کلید واژه‎هایی همچون «فتنه» به سر نیامده است،گفت: این واژه‎ها دیگر کاربرد ندارد وتندروها از هر دو طرف اگر درصدد این برآیند تا این مباحث را زنده کنند، حرکت‎شان به نفع نظام نخواهد بود.
رویداد۲۴-سخنگوی فراکسیون امید در اینباره که آیا زمان استفاده ابزاری از کلید واژه‎هایی همچون «فتنه» به سر نیامده است،گفت: این واژه‎ها دیگر کاربرد ندارد وتندروها از هر دو طرف اگر درصدد این برآیند تا این مباحث را زنده کنند، حرکت‎شان به نفع نظام نخواهد بود. 

فردا بنا است تا وزرا پیشنهادی رئیس‎جمهور برای سه وزارتخانه آموزش و پرروش ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان بررسی شود اما به نظر می رسد، منتقدان دولت و مخالفان گزینه‎های پیشنهادی بنا را بر این گذاشته‎اند تا مجدد مباحث مربوط به اتفاقاتی که در سال 88 روی داد را به میان بکشند و از وزرا بخواهند تا از آن قضایا اعلام برائت کنند.

در مجلس نهم محمدعلی نجفی، جعفر میلی‌منفرد و مسعود سلطانی‌فر برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات، و ورزش و جوانان از جمله گزینه‎هایی بودند که با اتهام نقش داشتن در فتنه نتوانستند در کابینهٔ دولت یازدهم جای گیرند و رای اعتماد به فرجی‎دانا برای وزارت علوم در دولت یازدهم با انتشار خبر درباره بورسیه‎های غیر قانونی کمتر از یک سال با همین اتهام پس گرفته شد. پس از او محمود نیلی از سوی حسن روحانی به خانه ملت معرفی شد که او نیز با چوب فتنه از مجلس رانده شد.  

بر این اساس در تمام این گزینه‎ها یک مورد مشترک بود و آن طرح اتهام نقش داشتن در حوادث سال 88 موسوم به فتنه؛ کلید وازه‏‎ای که به نظر می‎رسد در جلسه فردای رای اعتماد وزرای پیشنهادی نیز پر کاربرد باشد.

بهرام پارسایی، سخنگو فراکسیون امید در رابطه با استفاده ابزاری از کلید واژه فتنه در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: به نظر می‎رسد بخشی از این مباحث به مسائل نظام و کشور برمی‎گردد و شواهد نشان از آن دارد که عده‎ای سلایق خود را پشت چنین اظهارنظرهایی پنهان می‎کنند.

وی اضافه کرد: موضوعاتی از این دست که درباره آن صحبت می‎شود در راستای تخریب دولت است و گرنه اگر کسی در مواردی دغدغه داشته باشد در صورت در اختیار داشتن پرونده محکمه پسندی باید براساس اخلاقیات نسبت به آن شفاف‎سازی انجام دهد، وارد کردن اتهامات به شکل شفاهی درهیچ شرایطی پسندیده نیست.

پارسایی در ادامه یادآور شد: افرادی که چنین مسائلی را برجسته می‎سازند باید بدانند، بیشترین مشکلات کشور ما مدیریتی است، بنابراین نیاز است تا  از مدیران لایق که در چهارچوب نظام حرکت می‎کنند،حمایت صورت گیرد. بدون شک چنین رفتارهایی به ضرر نظام و کشور تمام می‎شود. در حالی که اصل باید بر جاذبه باشد نه دافعه که دیده‎ایم در این سال‎ها وقتی اصل بر دافعه بوده است سودی نصیب کشور نشده است. 

سخنگوی فراکسیون امید در ادامه افزود: به نظر می‎رسد گروهی اگر نتوانند کسی را  به لحاظ مدیریتی اخراج کنند و بر کار او ایراد وارد سازند به چنین مسائلی پناه می‎برند، آن هم به این خیال که فرد مورد نظر عرصه را ترک خواهد کرد. 

وی درباره تاثیر استفاده از کلید واژه فتنه بر میزان آرا وزرا پیشنهادی در جلسه بررسی صلاحیت آنان ابراز کرد: بعید به نظر می‎رسد که چنین ادعاهایی در مجلس در روز بررسی صلاحیت وزرا تاثیرگذار باشد زیرا خانه ملت عقلانی تصمیم می‎گیرد و به نظر نمی‎رسد اتهام زنی‎ها سبب کاهش آرا شود. 

پارسایی در این‎باره که آیا زمان استفاده از چنین واژه‎هایی به سر نیامده است، بیان کرد: این واژه‎ها دیگر کاربرد ندارد و تندروها از هر دو طرف اگر در صدد برآیند تا  این مباحث را زنده کنند، حرکت‎شان به نفع نظام نخواهد بود‎. 

سخنگوی فراکسیون امید پیش بینی خود در رابطه با میزان موفقیت وزای پیشنهادی برای جلب آرا نمایندگان چنین گفت:  امیدواری در این رابطه بسیار زیاد است و به نظر می‎رسد با توجه به سوابق هر سه وزیر پیشنهادی به کابینه راه پیدا خواهند کرد. 

نمایندگان تحت تاثیر مسائل حاشیه‎ای قرار نمی‎گیرند
محمد وحدتی، نماینده مردم بستان آباد نیز در این رابطه به رویداد۲۴ گفت: از آنجا که مردم اعضای خانه ملت را با شناخت انتخاب کرده‎اند بنابراین در این دوره فضا برای بررسی صلاحیت‎ها متفاوت است.

وی در ادامه اضافه کرد: کلاس مجلس دهم با مجلس قبلی  متفاوت است و بعید به نظر می‎آید که اعضای خانه ملت تحت تاثیر مسائل حاشیه‎ای قرار گیرند و آن را در تصمیم‎گیری خود دخالت دهند.

وحدتی با اشاره به مناسب بودن فضای مجلس برای موفقیت وزرا پیشنهادی، ابراز کرد: دغدغه نمایندگان حل مشکلات مردم است بنابراین در بررسی صلاحیت وزرا راه عادلانه ای را برمی‎گزینند.

علی نجفی، نماینده بابل نیز در این‎باره به رویداد۲۴ گفت: با توجه به توضیحات وزرا پیشنهادی موضع‎شان در برابر مسئله فتنه کاملا مشخص است علاوه بر این اگر سوابق مدیریتی این افراد مطالعه شود، می‎توان به حرکت‎شان در مسیر نظام و اعتلای کشور امیدواربود. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان