تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵

طباطبایی: گفته بودم که احمدی‌نژاد رجل سیاسی نیست

نماینده ادوار مجلس با تأکید بر اینکه اگر مفهوم رجال سیاسی مشخص شود خیلی از آقایان حذف می شوند، در مورد رجل سیاسی بودن یا نبودن سعید جلیلی و قالیباف،‌ گفت:آنچه در تعریف رجل سیاسی آمده است را باید فهمید مهم این است که حتما باید سوابقی باشد که این افراد را بتوان رجل سیاسی دانست.
رویداد۲۴-نماینده ادوار مجلس با تأکید بر اینکه اگر مفهوم رجال سیاسی مشخص شود خیلی از آقایان حذف می شوند، در مورد رجل سیاسی بودن یا نبودن سعید جلیلی و قالیباف،‌ گفت:آنچه در تعریف رجل سیاسی آمده است را باید فهمید مهم این است که حتما باید سوابقی باشد که این افراد را بتوان رجل سیاسی دانست.

سيد مهدي طباطبايي نماينده ادوار مجلس، در گفتگو با خبرآنلاين در پاسخ به سوالی درباره شانس موفقيت سعيد جليلي در انتخابات سال 96 ،گفت: خیلی معتقد نیستم که این آقایان موفق باشند، این حرفم علت دارد، رهبری اخیرا نکته مهمی را درباره رجل سیاسی فرمودند، تاکید کردند که مفهوم رجال سیاسی مشخص و روشن شود.

وي با اشاره به هشدارهايش در مورد رجل سياسي نبودن احمدي نژاد، افزود: در زمان انتخابات آقای احمدی نژاد من تنها آخوندی بودم که اعلام کردم که احمدی نژاد رجل سیاسی نیست، چون شامل این قانون نمی شود. ما می توانیم به یک آدم مشهور رای بدهیم آیا به مشاهیر باید رای بدهیم یا رجل سیاسی. ممکن است یک سخنگو داشته باشیم که در جامعه محبوب شود که همه پای تلویزیون بنشیند تا ببینند ایشان چه می گوید، خب این فرد سخنش مطلوب است ولی معلوم نیست سیاستش هم مطلوب باشد. این چیزها را خیلی در اجرا نمی شود تکیه کرد.

طباطبايي با تأكيد بر اين نكته كه «اگر مفهوم رجال سیاسی مشخص شود خیلی از آقایان حذف می شوند.»، در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع به چهره‌هايي همچون سعيد جليلي و قاليباف هم می تواند تسری یابد، گفت: آنچه در تعریف رجل سیاسی آمده است را بايد فهميد مهم این است که حتما باید سوابقی باشد که آنها را بتوان رجل سياسي عنوان كرد.

اين چهره جامعه روحانيت مبارز معتقد است كه «رجل سیاسی باید حتما سابقه سیاسی شان مشخص باشد. نمی گویم از قبل ولادت اما از آن زمانی که جوان بودند، در کشور انقلابی هم بودند پس باید آثار عملكردشان را نشان دهند. یعنی نظارت داشته است، موضع گیری می کرده است نه اینکه فقط یک گوشه ای زنده بوده است.رجال یعنی مردی که در قدرتمندیش به اوضاع و احوال فعال بوده است.کجا سخنرانی و مصاحبه کرده است.اوضاع را چگونه شناخته مصلحت ها را چگونه ديده...»

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان