تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۷ دی ۱۴۰۱

همه‌چیز درباره‌ی قهوه فوری

این نوع قهوه، همان‌طور که از عنوانش مشخص است در زمان کوتاهی آماده می‌شود. تمامی قهوه‌های فوری در برندها و انواع مختلف، تنها با ریختن در آب جوش و هم زدن، به سرعت حاضر می‌شوند.

همه‌چیز درباره‌ی قهوه فوری

رویداد۲۴ قهوه، از رایج‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است. کمتر کسی وجود دارد که پس از یک‌بار نوشیدن قهوه‌ی مرغوب بتواند از تجربه‌ی دوباره‌ی آن دست بکشد. گیاه قهوه در نقاط مختلفی کشت می‌شود و شیوه‌های فرآوری گوناگونی دارد. اما مسئله اینجاست که فرایند آماده کردن آن زمانی را به خود اختصاص می‌دهد؛ و ممکن است همه‌ی افراد فرصت این را نداشته باشند که به‌طور روزانه وقتی را صرف تهیه‌ آن کنند. پس اگر زمان‌تان محدود است و نمی‌خواهید از این نوشیدنی دوست‌داشتنی دست بکشید، قهوه‌ فوری بهترین و کارآمدترین گزینه برای شماست. برای شناخت بهتر این نوع قهوه، با ما همراه باشید.
 
قهوه فوری؛ محصولی برای صرفه‌جویی در وقت
این نوع قهوه، همان‌طور که از عنوانش مشخص است در زمان کوتاهی آماده می‌شود. تمامی قهوه‌های فوری در برندها و انواع مختلف، تنها با ریختن در آب جوش و هم زدن، به سرعت حاضر می‌شوند. برای آماده‌سازی این نوشیدنی، لازم است که دانه‌ی گیاه، آسیاب شده و فرآوری شود؛ و پس از عصاره‌گیری یا دم کردن دانه‌ی آسیاب‌شده، آماده‌ی نوشیدن می‌شود. اما قهوه فوری، فرایند دم کردن یا عصاره‌گیری را از دوش مصرف‌کننده برمی‌دارد. در حقیقت، این محصول تمامی مراحل ذکرشده را پشت سر گذاشته و نتیجه را حاضر و آماده ارائه می‌دهد.

قهوه تازه یا فوری؟
هیچ کدام از این مراحل تغییری در میزان خواص قهوه ایجاد نمی‌کنند. هر دو به یک اندازه متابولیسم و چربی‌سوزی را افزایش می‌دهند و بدن را در برابر بسیاری از بیماری‌ها مقاوم می‌کنند. اما میزان کافئین در قهوه فوری تقریبا نصف مقدار آن در قهوه‌ی تازه است؛ در نتیجه برای افرادی که ترجیح می‌دهند کافئین زیاد مصرف نکنند، انتخاب بهتری است. قهوه‌های فوری موجود در بازار، مناسب سلیقه‌های مختلف‌اند. برخی از آن‌ها به ترکیبات‌شان، شکر، شیر یا هردو را افزوده‌اند و برخی دیگر پودر قهوه را به‌تنهایی عرضه می‌کنند. همچنین قهوه‌های فوری از ماندگاری بالاتری برخوردارند و قیمت ارزان‌تری هم دارند.

معرفی شیوه‌های مختلف فرآوری
دو روش رایج برای تهیه‌ی قهوه فوری، خشک کردن با اسپری و خشک کردن از طریق فریز کردن است. در روش خشک کردن با اسپری، عصاره‌ی قهوه درون هوای گرم اسپری می‌شود. سپس قطرات به‌دست‌آمده به‌سرعت خشک می‌شوند و پودر ریزی به‌دست می‌آید که همان قهوه فوری است. اما در روش فریز کردن، برعکس شیوه‌ قبلی، عصاره‌ قهوه با هوای سرد سروکار دارد. این عصاره‌ پس از انجماد به ذرات کوچکی تبدیل می‌شود و در دمای کم خشک می‌شود.

قهوه‌های فوری انواع مختلفی دارند. حتما تاکنون اسم قهوه فوری کلاسیک به گوش همه‌ی مصرف‌کنندگان این محصول رسیده. این قهوه از طریق روش خشک شدن با اسپری به‌دست می‌آید که نتیجه‌ حاصل از این شیوه نسبتا غلظت زیادی دارد و میزان کافئین آن هم بالاست.

قهوه فوری گلد، یکی دیگر از انواع این محصول است. فرآوری این قهوه، هم از طریق خشک شدن با اسپری و هم انجماد ذرات، صورت می‌گیرد. این شیوه در عین حال که عطر و طعم قهوه را به بهترین صورت حفظ می‌کند، نسبت به قهوه‌ی کلاسیک ملایم‌تر است و از کافئین کم‌تری هم برخوردار است. همچنین همان‌طور که از نامش پیداست، رنگی متمایل به طلایی دارد. معمولا افرادی که قهوه‌ی تلخ‌تر را ترجیح می‌دهند از قهوه کلاسیک استفاده می‌کنند. و کسانی که به عطر آن توجه خاصی دارند، به قهوه گلد علاقه‌ی بیشتری نشان می‌دهند. 

همه‌چیز درباره‌ی قهوه فوری
 
یک نوع دیگر هم از این محصول وجود دارد که قهوه فوری اسپرسو نام دارد. این قهوه از طریق عصاره‌گیری به‌دست می‌آید. در این روش آب داغ با فشار از میان دانه‌های آسیاب‌شده عبور می‌کند و عصاره‌ای به‌دست می‌آید؛ در نتیجه تفاوت انواع مختلف این محصول در شیوه‌ی فرآوری آن‌هاست. برخی از تولیدکنندگان قهوه فوری، این محصول را بدون کافئین هم تولید می‌کنند. این گزینه مناسب افرادی است که با کافئین سازگاری ندارند یا اولویت آن‌ها عدم استفاده از کافئین است. در این نوع قهوه‌ها، کافئین موجود در دانه‌ی گیاه قبل از فرآیند فرآوری، گرفته می‌شود.

تفاوت طعم‌ها و سلیقه‌ها
بین انواع قهوه‌های فوری، قهوه کلاسیک، غنی‌تر است، طعم تلخ‌تری دارد و از غلظت بیشتری هم برخوردار است. اما قهوه‌ی گلد با سلیقه‌ی افراد بیشتری سازگاری دارد. این محصول موردپسندتر از سایرین است. و در آخر قهوه فوری اسپرسو نسبت به دو نوع دیگر، طعم‌دارتر و قوی‌تر است. 

در حقیقت انواع مختلف قهوه فوری، متناسب با طیف گسترده‌ی ذائقه‌ها تولید می‌شود. خریداران این محصول می‌توانند مطابق با سلیقه‌ی خود دست به انتخاب بزنند و قهوه‌ی موردعلاقه‌ی خود را خریداری کنند. توصیه می‌شود قبل از اقدام به خرید، درباره‌ی هریک مطالعه کنید و پس از مشاهده انواع قهوه فوری، دست به بهترین انتخاب ممکن بزنید. 

قهوه فوری، یک نوشیدنی همه‌پسند
قهوه فوری، محصولی است که می‌تواند تمامی انتظارات را پاسخ دهد. هرچیزی است که می‌توان از یک نوشیدنی توقع داشت و در عین حال آماده کردن آن هم وقتی نمی‌گیرد؛ در نتیجه لذت بردن از یک قهوه‌ی خوب و مرغوب را در هر شرایطی ممکن می‌کند. این محصول مطابق با سلیقه‌های مختلف در بازار موجود است. سه نوع مختلف آن که پیشتر بدان پرداخته شد، هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. در نتیجه پیشنهاد می‌شود که قبل از اقدام به خرید، از خصوصیات هریک آگاه باشید که بهترین قهوه‌ فوری مناسب سلیقه‌ی خود را انتخاب کنید. در صورت تمایل به خرید می‌توانید به وب سایت مجموعه قهوه آفر مراجعه کرده و لذت یک خرید دلنشنین را تجربه کنید.

برچسب ها: قهوه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان