تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵
رئیس دیوان محاسبات:

عمده تخلفات مدیران به دلیل ناآشنایی آنها با قانون است

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: بیشتر تخلفاتی که از سوی مدیران انجام می‌شود به دلیل نا آشنایی آنها با قانون است که در این راستا کلاس‌های آموزشی و مشاوره را دیوان محاسبات در کل کشور برای مدیران برگزار می‌کند.
رویداد۲۴-عادل آذر شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ضمن اشاره به اینکه کار اصلی دیوان محاسبات صیانت از بیت‌المال است، اظهار کرد: دیوان عدالت کار بررسی دارایی فیزیکی و صیانت از بیت‌المال را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه پول‌های خارج از بودجه کشور جز وظایف رسیدگی توسط دیوان محاسبات نیست، افزود: دیوان محاسبات از مدیران دولتی حمایت و به آنها مشاوره می‌دهد تا برخلاف قانون عمل نکنند.

رئیس دیوان محاسبات کشور در ادامه گفت: در دیوان محاسبات، طبق شعار محوری «نظارت مستمر پیشگیرانه، هدایت‌گرانه و مقتدرانه» و در جهت تحقق آن عمل می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشف خلاءهای قانونی و مشاوره دادن به مدیران از جمله وظیفه دیوان محاسبات است، عنوان کرد: دیوان محاسبات تمام برنامه‌های مشاوره و آموزش به مدیران را ارائه می‌دهد تا آنها دچار آسیب نشوند و خلاف قانون عمل نکنند.

آذر با بیان اینکه مدیران کشور انسان‌های پاکی هستند، عنوان کرد: بیشتر تخلفاتی که از سوی مدیران انجام می‌شود به دلیل ناآشنایی با قانون است که در این راستا کلاس‌های آموزشی و مشاوره را دیوان محاسبات در کل کشور برای مدیران برگزار می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه با مدیرانی که به عمد تخلف می‌کنند برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات نقش یک مشاور خوب و یک آموزش دهنده خوب برای توانمندسازی مدیران را ایفا می‌کند.

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه مدیران خط مقدم توسعه کشور هستند، اظهار کرد: ما نباید چابکی و قدرت انعطاف پذیری را از مدیران بگیریم، بلکه باید بگذاریم با جسارت تصمیم بگیرند.

آذر در ادامه گفت: استان کردستان از لحاظ نظارت دیوان محاسبات در جایگاه خیلی خوبی قرار دارد و این نشان می‌دهد که این استان مدیران صادق و وظیفه‌مندی را دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات ابهامات قانونی را که برای مدیران وجود دارد حل و برای آنها راهکار قانونی پیدا خواهد کرد تا این ابهامات دچار توقف در اجرای برنامه‌ها نشود و استان هر چه سریعتر به سمت توسعه حرکت کند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان