تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵

امام جمعه مشهد : بسیج ملاک بصیرت در شناخت نفوذ است

امام جمعه مشهد گفت : بسیج، شجره طیبه و ملاک و محوری برای بصیرت افزایی در جهت شناسایی و تشخیص جریانات نفوذی در کشور است.
رویداد۲۴-نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت : طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نیروها و فرماندهان بسیج در کشور، بسیج مظهر مردم سالاری دینی است. 

وی اظهار کرد: در کشورهای دیگر در حالی از مردم سالاری و دموکراسی دم زده می شود که براساس آخرین اخبار در سه ایالت آمریکا در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور تقلب صورت گرفت و این همان دموکراسی لیبرال است. 

وی گفت: در مردم سالاری دینی، مردمی که دین خواهند و رفتار سیاسی آنها از دین اخذ شده است سالار جامعه هستند. 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: همه چیز بسیجی در راه خداست و زندگی وی در طبق اخلاص برای خداوند است و این نماد را در پیاده روی زائران حضرت امام حسین (ع) و حضرت امام رضا (ع) به خوبی می توان مشاهده کرد که بدون دغدغه خواب، مسکن، امنیت و امثال آن خود را در مسیر زیارت قرار می دهند. 

وی ادامه داد: چنین نمادی از مردم سالاری دینی جز در انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی آنهم به برکت آموزه های دین در هیچ کجای تاریخ و جهان سابقه ندارد. 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در فرمایشات سال گذشته خود در میان بسیجیان، نفوذ را بر 2 محور نفوذ فردی و نفوذ جریانی تقسیم کردند، اظهار کرد: بر این اساس نفوذ فردی به معنای دخالت جاسوسان در نهاد های نظامی و اداری کشور و تغییر تصمیمات به نفع دشمنان است. 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب نفوذ جریانی به مراتب بدتر از نفوذ فردی است، گفت: در نفوذ جریانی، ایجاد و شکل دادن جریان سیاسی از سوی دشمن برای مقابله و صف آرایی در مقابل بسیج مطرح است. 

وی افزود: به این ترتیب هر جریان سیاسی، فرد و مسئولی که علیه بسیج نقد یا زمزمه کند، در حقیقت زمزمه آمریکایی و انگلیسی است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز رحلت رسول اکرم (ص)، اظهار کرد: این روزها و این ایام سالروز روزهای بزرگ، سرنوشت ساز و عبرت انگیز است. 

آیت الله علم الهدی گفت: رحلت پیامبر اکرم (ص) مصادف با بی بصیرتی و بی توجهی ملت و جداسازی مسائل اجتماعی و سیاسی از آموزه های دینی است. 

وی افزود: در این جریان از حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) گرفته تا سایر خاندان رسول خدا (ص) و پیروان واقعی آن حضرت، تلاش کردند به بصیرت افزایی و آگاهی مردم و مبارزه با دشمنان بپردازند. 

وی اظهار کرد: دومین رویداد گذشته تاریخ اسلام، رفاه زدگی و حرکت به سوی برخورداری از زندگی آرام از سوی برخی مردمانی بود که به عنوان ایثارگران و مجاهدان فی سیل الله شناخته می شدند و همین روند موجب روی کار آمدن حاکم طاغوتی به نام معاویه و انحراف مسیر جریان دینی شد. 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه حرکت زائران پیاده در حقیقت حرکت در مسیر و راه اهل بیت (ع) است، گفت: خوشبختانه شاهد حرکت میلیونی و جالب توجه زائران پیاده به سوی حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) در روز اربعین بودیم که امیدواریم این روند در حرکت زائران به سوی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) نیز تکرار شود. 

وی با ابراز رضایت از روند خدمات دهی به زائران اربعین حسینی افزود: اقدام آستان قدس رضوی در ایجاد موکب در زمینی به وسعت چهار هکتار با حدود 10 هزار متر مربع فضای مسقف، اسکان پنج هزار نفر و تعذیه روزانه 75هزار نفر شایسته قدردانی است. 

وی اظهار امیدواری کرد این روند خدمت رسانی به زائران پیاده در مسیر زائرین حضرت امام رضا (ع) نیز تداوم داشته باشد. 
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان