تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵
نایب رئیس کمیسیون عمران در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

طرح استیضاح آخوندی سیاسی است/ مجلس همراهی نمی‎کند

نایب رئیس کمیسیون عمران درباره طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: استیضاح وزیر راه با توجه به زمان و نوع طرح آن کار‌شناسی نیست و بیشترسیاسی به نظر می‌رسد، بنابراین بعید است با نظر اکثریت مجلس همراه شود.
رویداد۲۴نایب رئیس کمیسیون عمران درباره طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: استیضاح وزیر راه با توجه به زمان و نوع طرح آن کار‌شناسی نیست و بیشترسیاسی به نظر می‌رسد، بنابراین بعید است با نظر اکثریت مجلس همراه شود. 

صبح روز جمعه تصاویری ناراحت کننده در تمام صفحات خبری دنیای مجازی منتشر شد و خبر از حادثه‌ای تلح برای مسافران قطار تبریز به مشهد داشت. 

حادثه از این قرار بود که قطار مشهد - سمنان در نتیجه مشکلات فنی و انسانی با سرعت به قطار مسافربری تبریز به مشهد برخورد می‌کند که در نتیجه آن و پس از آتش سوزی گسترده در قطار ده‌ها نفر از هموطنمان کشته و مجروح می‌شوند. 

وزیر راه و شهرسازی، عباس آخوندی در اولین واکنش خود از بیمه بودن تمام قربانیان این حادثه سخن گفته است و محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خواستار پاسخگویی او در این زمینه شد. 

پورمختار با تأکید بر اینکه به زودی طی نشستی از وزیر راه و شهرسازی پاسخ خواهیم خواست، خاطر نشان کرد: «اگر پاسخ‌ها قانع‌کننده نباشد، نمایندگان ابزارهایی مانند استیضاح در دست خواهند داشت، زیرا ما نمی‌توانیم در زمانی که پای حقوق ملت به میان می‌آید با کسی مماشات کنیم.» 

رضا شیران خراسانی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیزدر این باره گفت: «طی تماس تلفنی با عده‌ای از نمایندگان مجلس، تعداد امضاهای طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی به حد نصاب رسیده است و در اولین جلسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول می‌شود.» 

سید هادی بهادری، نایب رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ در خصوص دستور رئیس مجلس به کمیسیون دررابطه با بررسی تصادف قطار‌ها گفت: این دستور عرف کار مجلس است، وقتی اتفاق ناگواری روی می‌دهد به کمیسیون مربوطه ماموریت بررسی آن داده می‌شود که به موضوع فوق رسیدگی کند تا گزارشی دررابطه با آن به خانه ملت برای تصمیم گیری ارائه شود. 

وی در رابطه با اخباری که تا به امروز درخصوص این اتفاق از سوی نمایندگان جمع آوری شده، ابراز کرد: گزارشاتی تا الان از طریق دوستان و هیاتی که ازطرف کمیسیون تشکیل شده، به دست آمده اما کامل نیست و باید منتظر ماند. 

بهادری در رابطه با بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی که برخی از نمایندگان درباره آن نظر داده‌اند، بیان کرد: استیضاح وزیر مسیر دیگری دارد. پیش ازاتفاق تصادف دو قطار، نمایندگان از کمیسیون‌های مختلف در ۱۲ موضوع خواستار آن بودند، بنابراین درخواست استیضاحی که در حال حاضرمطرح شده، ربطی به رویداد اخیر ندارد، اما با محوریت نمایندگان مشهد ۲۰ امضا از طریق تلفنی درباره آن جمع آوری شده است. 

نایب رئیس کمیسیون عمران در رابطه با موضوعات نامه استیضاح وزیر راه، توضیح داد: حوزه هواپیمایی مرتبط با حریم هوایی، بحث حمل و نقل ریلی، تلفات جاده‌ای و بحث‌های مرتبط با آن و پروژه‌های نیمه تمام از جمله مواردی است که سبب شده تا نمایندگان تصمیم به استیضاح وزیر راه گیرند. 

نایب رئیس کمیسیون عمران درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: استیضاح با توجه به زمان و نوع طرح آن کار‌شناسی نیست و بیشترسیاسی به نظر می‌رسد، بنابراین بعید است با نظر اکثریت مجلس همراه شود. 

بهادری درباره واکنش وزیرراه و شهرسازی نسبت به اتفاق روی داده، اظهار داشت: وزیرباید از مردم عذرخواهی کرد. مسئله پیش آمده موضوعی نیست که ندید گرفته شود ونسبت به آن بی‌توجهی صورت گیرد. علاوه براین نباید مدام دنبال مقصر گشت وتقصیر را به گردن یکدیگر انداخت، مهم رفع مشکلات مردم است. چرا باید یک سوزن‌بان مسئله‌ای رااعلام کند و سوزن‌بان دیگر موضوع دیگری را مطرح سازد. این مسائل نشان دهنده وجود شلختگی در کار است. 

نایب رئیس کمیسیون عمران درباره راه حل این مشکلات تصریح کرد: راه حل مشکل پیش آمده، برکناری وزیر نیست. وزیر دو معاون در این زمینه دارد که باید پاسخگو باشند. علاوه بر این وزارتخانه‌ای با این عرض و طول را در زمستان نمی‌توان بلاتکلیف گذاشت، با برکناری وزیر مشکلاتی تازه به وجود خواهد آمد. 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان