تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۱۱ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

شورش در فرانسه؛ سفر ماکرون به آلمان لغو شد

فرانسه پنجمین شب ناآرامی را هم پشت سر گذاشته تا رئیس‌جمهور این کشور سفر خود را به آلمان لغو کند. این موضوع یکی از پررنگ‌ترین موضوعات در صفحه اول رسانه‌های اروپایی است.

شورش در فرانسه؛ سفر ماکرون به آلمان لغو شد
رویداد۲۴ شبکه شرق نوشت: بریتانیایی‌ها با جزییات و به تفصیل ناآرامی‌های فرانسه را شرح می‌دهند و بخش‌های ویژه در سایت‌های خود برای این ماجرا باز کرده اند. آن‌ها همچنین به خروج تعداد زیادی پزشک از سازمان بهداشت بریتانیا هم توجه نشان می‌دهند. ماجرا‌های روسیه و واگنر هم هنوز موضوع شایسته توجهی برای آن‌ها به شمار می‌رود.

برای آمریکایی‌ها هنوز که هنوز است تصمیم دیوان عالی برای لغو تبعیض نژادی (تبعیض مثبت به نفع سیاه‌پوستان) در پذیرش دانشجویان سوژه جذابی است. آن‌ها پرونده کشتی غرق شده پناهجویان در آب‌های یونان را هم با دقت پیگیری می‌کنند و به نتایج قابل تاملی رسیده اند. دیگر این که اوکراین همچنان جایگاه خود را در صفحه اول این روزنامه‌ها دارد. وقایع فرانسه هم با جزییات پوشش داده می‌شود.

ماجرا‌های فرانسه به صفحه اول روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم راه پیدا کرده است. دیگر این که سفر نخست‌وزیر اسپانیا به اوکراین برای این روزنامه‌ها هم مهم است. قرآن‌سوزی و اعتراض جامعه جهانی مسلمان به این موضوع هم سوژه پررنگی در صفحه اول روزنامه‌های خاورمیانه‌ای است.

گاردین

شورش در فرانسه؛ سفر ماکرون به آلمان لغو شد

ادامه اعتراضات و شورش‌ها در فرانسه باعث شده است تا رئیس‌جمهور این کشور سفر خود را به آلمان لغو کند. ماکرون از خانواده‌ها خواسته فرزندان نوجوان خود را در خانه نگهدارند و نگذارند به خیابان بیایند. ۴۵ هزار پلیس و نیروی امنیتی در خیابان‌ها و ایستگاه‌ها و انواع و اقسام مناطق در شهر‌های مختلف در پنجمین شب ناآرامی‌ها مستقر هستند. منابع خبری می‌گویند فضا تا حدی آرام‌تر شده است.

کشته شدن نائل مرزوق نوجوان ۱۷ ساله راننده پشت فرمان به ضرب گلوله پلیس باعث بروز آشوب و شورش در فرانسه شده است. پلیسِ متهم به شلیک دستگیر شد و عذرخواهی کرد، ماکرون رفتار پلیس را غیر قابل توضیح و نابخشودنی توصیف کرد، اما هیچکدام از این‌ها نتوانست مانع اعتراض و آشوب جامعه خشمگین فرانسه شود.

جمعیت خشمگین و عاصی عصر روز شنبه در مراسم تشییع و خاکسپاری نائل شرکت کردند و بار‌ها و بار‌ها برای عدالت فریاد کشیدند و شعار «الله اکبر» سر دادند.

اعتراضات پس از قتل نائل باعث شده بیش از ۱۷۰۰ نفر از شهروندان به اتهام ضرب و جرح مامورین پلیس و به آتش کشیدن خودرو‌ها و … بازداشت شوند. بیش از ۲ هزار خودرو به آتش کشیده شده و بیش از ۲۰۰ مامور پلیس مجروح شده اند. در گزارش‌ها آمده بیش از ۷۰۰ مغازه و فروشگاه و سوپرمارکت و … غارت شده و آسیب دیده است. وزیر دادگستری فرانسه می‌گوید بیش از ۳۰ درصد بازداشتی‌ها زیر ۱۸ سال هستند.

برخی کشور‌ها به شهروندان گردشگر خود هشدار داده اند در حال حاضر از سفر به فرانسه صرف نظر کنند. فرانسه روز‌های پرآشوب و پردردسری را پشت سر می‌گذارد.

نیویورک تایمز

مسئولان تماشا کردند؛ کسی به کشتی پناهجویان کمک نکرد

تصاویر هوایی منطقه، اظهارات بازمانده‌ها و اسناد دیگر نشان می‌دهد فاجعه کشتی پناهجویان در آب‌های یونان قابل پیشگیری بود، اما کسی به این کشتی در حال غرق شدن کمک نکرد.

این اسناد و داده‌ها نشان می‌دهد بسیاری از مقامات مسئول در این زمینه از زمین و هوا به مدت ۱۳ ساعت مشغول مشاهده ماجرا بوده اند و با استفاده از رادار و تلفن و … می‌توانستند مانع مرگ صد‌ها انسان شوند،، اما کاری نکردند.

بسیاری از سرنشینان کشتی آدریانا با گروه‌های امداد تماس گرفته و کمک طلبیده و از قضا شنیده بودند که کمک در راه است، اما در نهایت این کشتی در حضور تنها یک کشتی گارد ساحلی یونان واژگون شد و فاجعه به بار آمد. بیش از ۶۰۰ پناهجو در این حادثه جان باختند در حالی که مسئولان مشغول تماشا بودند.

پیگیری تماس پناهجویان، عکس‌های هوایی و اسناد مهر و موم شده تاییدی است بر این ادعا می‌شد مانع فاجعه شد، اما مانع نشدند. در گزارش‌های تحقیقاتی منتشر شده از فاجعه کشتی آدریانا، گفته شده دولت یونان و گارد ساحلی این کشور و گروه‌های امداد از سر عملی قانونی وارد میدان شده اند، نه این که بخواهند عملیات نجات انجام دهند! دیگر این که دولت یونان به جای این که کشتی بیمارستانی دریایی اعزام کند، گروهی شامل مردان مسلح و نظامی را بالای سر بازمانده‌ها فرستاده است.

واشنگتن پست

اوکراین توپ و هواپیما و کمی صبوری می‌خواهد

مدتی است فاز ضد حمله در خطوط نظامی اوکراین در تقابل با روس‌ها پررنگ‌تر شده است. از سوی دیگر با اقدامی هم که واگنر علیه روسیه و جبهه تهاجمی این کشور کرد، ژنرال‌های اوکراینی فضا را برای عقب راندن روس‌ها بازتر و مهیاتر می‌بینند.

به همین دلیل است که ژنرال والری زالوژنی از فرماندهان اوکراینی می‌گوید ما برای تحقق اجرای برنامه خود نیازمند توپ و هواپیما و کمی هم صبر هستیم. او در دیدار با همتای آمریکایی خود ژنرال مارک میلی از این خواسته‌ها گفته است.

او همچنین یک بار دیگر گفته اوکراین برای دیکته کردن برنامه‌های خود به روسیه و عقب راندن بیشتر آن‌ها نیازمند جنگنده‌های هوایی پیشرفته است. به طور خاص منظور زالوژنی جت‌های پیشرفته F-۱۶ است که آمریکا وعده‌اش را داده، اما هنوز به آن عمل نکرده است. این جنگنده‌ها بسیار قیمتی و گران هستند و البته پیشرفته و نیازمند مهارت بالا.

ژنرال زالوژنی همچنین در واکنش به انتقاد از کندی عملیات پیشرفت اوکراین در جبهه شرقی و جنوبی می‌گوید سربازان ما گام به گام پیش می‌روند و برای هر متر که پس می‌گیرند جان‌شان را می‌گذارند. باید صبوری کرد و نتیجه این عملیات را دید.

عرب نیوز

حمایت اسپانیا از اوکراین با تسلیحات سنگین

در حالی که در تازه‌ترین حمله روسیه به اوکراین سه نفر جان خود را از دست داده اند، نخست‌وزیر اسپانیا راهی کیف شده است. آقای پدرو سانچز در دیدار با رئیس‌جمهور و نمایندگان پارلمان اوکراین گفته با قاطعیت و تا هر چقدر که جنگ با روسیه طول بکشد، در کنار اوکراین خواهد ماند. نه تنها اسپانیا که اروپا.

نخست‌وزیر اسپانیا در پارلمان اوکراین سخنرانی کرده است. او گفته این حمایت تا خروج نیرو‌های متجاوز روسیه از خاک اوکراین ادامه خواهد داشت. سخنرانی پرشور پدرو سانچز باعث شده نمایندگان اوکراین او را ایستاده تشویق کنند.

او در کنفرانس خبری مشترک خود با زلنسکی هم از ارسال تجهیزات و تسلیحات سنگین به اوکراین خبر داده است. قرار است ۴ دستگاه تانک پیشرفته لئوپارد اسپانیا وارد اوکراین شود و همچنین نفربر‌های زرهی این کشور هم به مناطق جنگی برسند. استقرار یک بیمارستان صحرایی قابل حمل و نقل هم به زودی به اوکراین تحویل داده خواهد شد.

در کنار همه حمایت‌های نظامی، اسپانیا بسته مالی ۵۵ میلیون یورویی نیز برای اوکراین تدارک دیده است تا به هر شکل ممکن و البته بیشتر در بازسازی زیر ساخت‌های آسیب دیده هزینه شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: امانوئل ماکرون
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
0
0
رانسه را با ایران مقایسه نکنید!
: آنها نه شورش‌شان برای براندازی است، نه اصلاحطلب دارند که از درون سیستم علیه‌شان موضع بگیرد، نه وحشی‌هایی مثل مصی علینژاد، علی کریمی، سروش هیچ‌کس و... از خارج مشوق آدم‌کشی و تخریب می‌شوند.
نه منافق و سلطنت‌طلب و تجزیه‌طلب در سیاست‌شان جولان می‌دهند، نه چند ابرقدرت با پول، سازمان‌های امنیتی و رسانه‌هایشان برای خشونت و خونریزی بیشتر تلاش می‌کنند، نه سلبریتی‌هایشان به جریان ویرانی کشور سواری می‌دهند.
شباهت‌ها ظاهری است، لطفا مقایسه نکنید
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان