تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۸ تير ۱۴۰۲

پایان هفته بارانی در این استان‌ها؛ رگبار و رعد و برق در تهران

سازمان هواشناسی برای اغلب مناطق کشور طی ۵ روز آینده رگبار باران، رعد و برق، ابرناکی و وزش باد پیش‌بینی کرد، اگرچه طی همین مدت بخش‌هایی از کشور نیز درگیر گرد و خواک خواهد بود.

پایان هفته بارانی در این استان‌ها؛ رگبار و رعد و برق در تهران

رویداد۲۴ سازمان هواشناسی اعلام کرد که چهارشنبه‌ در مناطقی‌ از غرب‌ گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی‌ و در برخی‌ نقاط‌ استان‌های قزوین‌، البرز، تهران، قم‌ و همچنین‌ در شمال آذربایجان غربی‌ ابرناکی‌، رگبار باران، گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید پیش‌بینی‌ می‌شود.

ساعات‌ بعدازظهر در ارتفاعات‌ البرز مرکزی واقع‌ در این‌ استان‌ها و ارتفاعات‌ واقع‌ در شرق‌ و شمال هرمزگان وقوع‌ رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ انتظار می‌رود.

پنجشنبه‌، علاوه بر اینکه‌ در برخی‌ نقاط‌ استان‌های گیلان، مازندران و غرب‌ گلستان ابرناکی‌ و بارش‌ رخ‌ می‌دهد، در شمال آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، زنجان، قزوین‌، ارتفاعات‌ در استان‌های البرز و تهران افزایش‌ ابر، رگبار پراکنده و وزش‌ باد انتظار می‌رود.

جمعه‌ گذر امواج‌ کم‌دامنه‌ تنها از ناحیه‌ شمال غرب‌ کشور سبب‌ رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ در برخی‌ مناطق‌ آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌ و اردبیل‌ به ویژه در ساعات‌ بعدازظهر می‌شود.

شنبه‌، علاوه بر این‌ مناطق‌، در سیستان و بلوچستان نیز رگبار پراکنده رخ‌ می‌دهد.

یکشنبه‌ در غالب‌ مناطق‌ کشور جوی پایدار و آرام مستقر می‌شود و فقط‌ در ارتفاعات‌ واقع‌ در آذربایجان غربی‌ و گلستان رگبار پراکنده دور از انتظار نیست‌.

طی‌ ۳ روز آینده در نوار شمالی‌ کشور به ویژه در سواحل‌ دریای خزر روند افزایش‌ نسبی‌ دما حاکم‌ می‌شود.

در ۵ روز آینده در شمال شرق‌ و شرق‌ کشور و بخش‌هایی‌ از مرکز و استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز مرکزی وزش‌ باد شدید گاهی‌ گرد و خاک‌ ادامه‌ خواهد داشت‌.

طی‌ روزهای پنجشنبه‌ و جمعه‌ خلیج‌ فارس‌ مواج‌ است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان