تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۹ تير ۱۴۰۲

احتمال بارش باران در ارتفاعات تهران/ کاهش کیفیت هوا در شمال شرق و شرق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور طی روز‌های آینده، از پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق از جمله زنجان، قزوین، مازندران، گیلان و دامنه‌ها و ارتفاعات استان‌های البرز و تهران طی امروز خبر داد.

احتمال بارش باران در ارتفاعات تهران/ کاهش کیفیت هوا در شمال شرق و شرق کشور

رویداد۲۴ صادق ضیائیان در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی استان‌های مختلف اظهار کرد: امروز (۲۹ تیرماه) در مناطقی از زنجان، قزوین، مازندران و برخی مناطق استان‌های گیلان، غرب گلستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال کردستان و دامنه‌ها و ارتفاعات استان‌های البرز و تهران، افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی افزود: فردا جمعه (۳۰ تیرماه) در برخی مناطق گیلان و شمال غرب، شنبه (۳۱ تیر) در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و یکشنبه و دوشنبه (۱ و ۲ مرداد) در برخی مناطق واقع در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، طی سه روز آینده در دامنه‌ها و ارتفاعات واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

ضیائیان یادآور شد: طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از جمعه تا یکشنبه در بعضی ساعات سرعت وزش باد در برخی مناطق جنوب غرب و نوار مرزی غرب کشور افزایش می‌یابد و خیزش گردوخاک در برخی از این مناطق نیز دور از انتظار نیست، گفت: امروز و فردا در نیمه شمالی کشور بویژه در استان‌های ساحلی دریای خزر روند افزایش نسبی دما حاکم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: پنجشنبه و جمعه خلیج فارس و شنبه و یکشنبه دریای عمان بویژه مناطق شرقی آن مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳۰ تیر) قسمتی ابری همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۳۱ تیر) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری گاهی وزش باد شدید در بعضی ساعت‌ها گرد و خاک در شب افزایش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ تیر) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان