تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۲

اختلاف عجیب دما در گرمترین و سردترین مرکز استان کشور/ رگبار پراکنده از امروز تا دوشنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رعد و برق و رگبار پراکنده در برخی استان‌های کشور طی امروز تا دوشنبه خبر داد.

اختلاف عجیب دما در گرمترین و سردترین مرکز استان کشور/ رگبار پراکنده از امروز تا دوشنبه

رویداد۲۴ صادق ضیاییان با بیان اینکه از امروز جمعه تا دوشنبه به ویژه در ساعات بعد از ظهر برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان، شرق و جنوب شرق فارس رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: امروز در شرق خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، ادامه داد: شنبه و یکشنبه برای اردبیل، گیلان، مازندران، شمال استان های زنجان و قزوین، ارتفاعات البرز و بخشهایی از آذربایجان شرقی بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در بخشهایی از آذربایجان غربی، شمال کردستان و گلستان نیز بارش پراکنده گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.

به گفته وی، روز دوشنبه در سواحل دریای خزر و شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش پراکنده رخ می دهد و سه شنبه احتمال رشد ابر و بارش پراکنده در سواحل شرقی دریای خزر وجود دارد.

ضیاییان افزود: طی پنج روز آینده برای مناطقی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود. همچنین طی این مدت بخشهایی از غرب و جنوب غرب کشور افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، با بیان اینکه امروز در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما و از شنبه در این مناطق روند کاهشی دما رخ می دهد، عنوان کرد: طی پنج روز آینده شرق دریای عمان، شنبه تنگه هرمز و از شنبه بعد از ظهر تا دوشنبه دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا شنبه ( ۷ مرداد ) قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد و با احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک و رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ و روز یکشنبه ( ۸ مرداد) نیمه ابری تا ابری، وزش باد، گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ مرداد) اهواز با دمای ۴۹ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین و طی امروز اردبیل و شهرکرد با دمای۱۲ درجه سانتیگراد و طی فردا شهرکرد با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان کشور است. 

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان