تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲

عرضه شاهین با آپشن‌های کنترل پایداری و کنترل کشش

به تازگی، سایپا شاهین با سامانه ایمنی کنترل پایداری الکترونیکی به بازار عرضه شده است و سایپا اعلام کرده است که شاهین، اولین خودرو داخلی است که با استاندارد‌های ۸۵گانه سازگاری دارد.

عرضه شاهین آپشنال

رویداد۲۴ همانطور که احتمالاً از خبر‌ها مطلع هستید، بر اساس الزامات و قوانین سازمان استاندارد، از اواسط تیرماه سال جاری، تولیدکنندگان خودرو موظف هستند تا اکثر محصولات خود را با سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) مجهز کنند. به همین دلیل، خودروی شاهین که اولین محصول گروه خودروسازی سایپاست، از ابتدای مرداد ماه با رعایت استاندارد‌های ۸۵گانه تولید می‌شود.

طبق اعلام رسمی شرکت سایپا و کاتالوگ‌های رسمی این خودرو که در سایت گروه خودروسازی سایپا به نمایش درآمده‌اند، شاهین سایپا از این پس به آپشن‌هایی مانند سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم کنترل کشش و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی مجهز خواهد بود. در نسخه‌های جدید، سیستم ESC، کنترل حرکت در سربالایی و کنترل کشش را نیز پشتیبانی می‌کند و برای خودرو‌هایی که با ESC تجهیز شده‌اند، این سیستم‌ها فعال است.

شاهین جدید تغییر آپشن رفاهی هم دارد؟

با توجه به کاتالوگ جدید شاهین و نماد ستاره کنار آپشن سانروف، به نظر می‌رسد که در برخی مدل‌ها سانروف از خودروی شاهین حذف شده است. این ستاره نشان‌دهنده این امکان است که سانروف در برخی نسخه‌ها یا مدل‌های خاصی در دسترس نیست.

مشخصات فنی سایپا شاهین

عرضه شاهین با آپشن‌های کنترل پایداری و کنترل کشش

شاهین سایپا با پیشرانه M۱۵ توربوشارژ (M۱۵ TC) با حجم دقیق ۱۴۹۷ سی سی تجهیز شده است. این پیشرانه دارای چیدمان ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ است و توان خروجی ۱۰۹ اسب بخار با گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر را تولید می‌کند. طراحی پیشرانه شاهین به وسیله شرکت مگا موتور انجام شده است و به دلیل چیدمان سوپاپ‌های قدیمی ۸ سوپاپ، ممکن است انتقاد‌هایی درباره آن وجود داشته باشد. با این حال، سایپا ادعا می‌کند که این پیشرانه از جمله قدرت‌های محرکه اقتصادی است و در رده قیمتی شاهین، بیشترین گشتاور را ارائه می‌دهد. پیشرانه M۱۵ توربوشارژ شاهین دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است و در شرایط بهینه، مصرف سوخت حدود ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر را دارد. جعبه‌دنده شاهین نیز دو مدل دستی ۵ سرعته و اتوماتیک CVT را شامل می‌شود، با این حال، نسخه اتوماتیک در حال حاضر در بازار موجود نیست.

امکانات ایمنی و رفاهی شاهین G

عرضه شاهین با آپشن‌های کنترل پایداری و کنترل کشش

سانروف برقی (احتمالاً در برخی مدل‌ها از این پس)، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور نور، سنسور پارک و دوربین عقب، سنسور فشار باد تایر، استارت دکمه‌ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، زیرآرنجی جلو، نمایشگر لمسی، نمایشگر تعویض دنده GSI، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، غربیلک فرمان چرمی، آینه‌های تاشو برقی، دو کیسه هوا و... از جمله امکانات موجود در تیپ G این سدان سایپا هستند.

همچنین، آنتن کوسه‌ای، تریم دو رنگ داخلی، دستگیره در صندوق کرومی، کروز کنترل، کف‌پوش سه بعدی، جلوپنجره و دستگیره‌های در‌ها با پوشش کروم و مالتی‌مدیا ۱۰ اینچی نیز از جمله سایر امکاناتی هستند که در نسخه اتوماتیک به خودروی شاهین اضافه شده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سایپا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان