تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

سوزوکی سیاز یکی از خودرو‌های وارداتی به ایران

سیاز یکی از خودرو‌های جدید برند مطرح سوزوکی است که قرار است به‌زودی وارد ایران شود. سیاز اصلاح شده برای بازار هند طراحی شده است و در ایران توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه به فروش خواهد رسید.

سوزوکی سیاز

رویداد۲۴ سوزوکی سیاز، یک خودرو سدان اقتصادی است که در آینده‌ای نزدیک قرار است بر روی جاده‌های کشور حضور یابد. پس از صدور مجوز واردات خودرو توسط وزارت صنعت، معدودی خودروها با محدودیت‌های مختلف وارد کشور شدند. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه "روایت خدمت"، که ویژه هفته دولت برگزار می‌شود، به نمایش عمومی درآمد و مشخص شد که شرکت واردکننده آن، راسا موتور خاورمیانه خواهد بود.

محصولات سوزوکی از جمله خودروهایی هستند که در بازار ایران سابقه خوب و محبوبیت بالایی دارند. آخرین تجربه حضور سوزوکی در ایران تا قبل از این به گرند ویتارا بازمی‌گردد که سال‌ها بر روی خط تولید ایران خودرو حضور داشت و به یک خودروی شاسی بلند محبوب تبدیل شد. البته همزمان با تولید سوزوکی ویتارا، ایران خودرو در برهه‌ای اقدام به واردات سوزوکی کیزاشی کرد که بنا به دلایلی نتوانست موفقیتی را که برای ویتارا شاهد بود برای کیزاشی ببیند. سیاز نیز ابتدا قرار بود توسط ایران خودرو وارد شود، اما هیچ‌گاه این اتفاق رخ نداد. حالا پس از گذشت چند سال از توقف تولید سوزوکی گرند ویتارا، این بار، یک شرکت خصوصی با نام راسا موتور خاورمیانه قصد دارد محصولاتی از برند ژاپنی سوزوکی را، از جمله سیاز، به بازار خودروی کشور عرضه کند.

این شرکت اعلام کرده است سوزوکی سیاز برایش یک محصول راهبردی و مهم است، آن هم به دلیل این که سیاز یک سدان اقتصادی است و می‌تواند با بسیاری از خودروهای چینی و حتا داخلی رقابت کند.

طراحی ظاهدی سوزوکی سیاز

سیاز از نظر طراحی ظاهری یک خودروی نسبتاً ساده اما زیبا است و با یک نگاه به آن به‌طور کامل مشخص است که با یک خودروی اقتصادی روبرو هستیم. در بخش جلو، ظاهر خودرو بسیار شبیه به برادر بزرگترش، کیزاشی، است. چراغ‌های اصلی بزرگ و با خطوط شکسته زیاد طراحی شده‌اند و ظاهر خودرو را کمی خشن‌تر می‌کنند. جلوپنجره به چراغ‌های اصلی متصل است و با دو خط کرومی در قسمت بالا و پایین همراه شده است. همچنین در قسمت سپر، ورودی هوای ثانویه به همراه دو چراغ مه‌شکن نصب شده است.

در نمای عقب سوزوکی سیاز، وضعیت کمی تغییر کرده است و ظاهری جذاب‌تر و پویاتر نسبت به نمای جلو مشاهده می‌شود. چراغ‌های اصلی به صورت دو تکه و بسیار بزرگ طراحی شده‌اند و تا روی گلگیر عقب نیز ادامه می‌یابند. قسمت بالای درِ صندوق کمی برآمده طراحی شده و به خودرو حالت اسپرتی می‌بخشد. در قسمت سپر عقب نیز، دو شب‌رنگ داخل یک قاب کرومی قرار دارند و اطلاعاتی درباره بخش دیگری وجود ندارد.

کابین سوزوکی CIAZ

سوزوکی سیاز یکی از خودرو‌های وارداتی به ایران

سوزوکی سیاز در بخش کابین نیز دارای طراحی ساده‌ای است که با اقتصادی بودن خودرو سازگار است. داشبورد میانی ابتدا دریچه‌های تهویه مطبوع را در بر می‌گیرد و سپس سیستم پخش خودرو و پنل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع قرار دارند. در نسخه نمایش داده شده، هیچ نمایشگر و سیستم مالتی‌مدیا وجود ندارد، اما در نسخه‌های نهایی، این آپشن ممکن است به خودرو اضافه شود. کلاستر خودرو به صورت آنالوگ است و یک کامپیوتر سفری کوچک برای نمایش اطلاعات استفاده می‌شود. فرمان خودرو نیز دارای طراحی سه شاخه ساده است و کلیدهای کنترلی سیستم صوتی خودرو روی آن قرار دارند. متریال استفاده شده در داشبورد و کابین خودرو کیفیت قابل قبولی دارد و انتظار می‌رود در طولانی مدت تغییرات کیفیت چندانی نداشته باشد. همچنین فضای هر دو ردیف خودرو مناسب و فضایی مناسب را فراهم می‌کند.

مشخصات فنی سوزوکی سیاز

با توجه به اطلاعات ارائه شده، در نسخه‌ای که به بازار ایران وارد می‌شود، سوزوکی سیاز مجهز به یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که قدرت ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر را تولید می‌کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود. با توجه به وزن تقریبی ۱ تنی سیاز، این مشخصات قدرت و گشتاور به نظر کافی هستند. جعبه دنده اتوماتیک این خودرو فاقد حالت تعویض دستی است و تنها حالت‌های L و ۲ را پشتیبانی می‌کند.

امکانات سوزوکی سیاز

سوزوکی سیاز یکی از خودرو‌های وارداتی به ایران

با اطلاعات ارائه شده، مشخص نیست که ورژنی با چه سطح امکانات به بازار ایران عرضه خواهد شد. اما در بیان کلی، نسخه فول‌ترین این خودرو در بازارهای دیگر به امکاناتی همچون مانیتور ۷ اینچی با Android Auto و Apple CarPlay، کلاستر دیجیتال با صفحه نمایش ۴.۲ اینچی برای کیلومترشمار، ۲ ایربگ، سیستم ترمز کمکی، ایزوفیکس، سیستم کنترل پایداری و ترکشن کنترل، کروز کنترل، سیستم کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های کناری برقی تاشو، روکش چرم صندلی‌ها، چراغ‌های مطالعه ردیف عقب، آفتاب‌گیر عقب، کیلس استارتر و ریموت با دکمه Start/Stop مجهز است. لازم به ذکر است که این مشخصات ممکن است بر اساس نسخه‌هایی که در بازارهای دیگر عرضه شده است، و ممکن است در ورژن ایران متغیر باشند.

قیمت سوزوکی سیاز هنوز از طرف شرکت واردکننده مشخص نشده است، اما این خودروی سدان اقتصادی در بازار امارات حدوداً بین ۱۳۵۰۰ تا ۱۵۵۰۰ دلار است، که باید دید در صورت ورود به کشور چه برچسب قیمتی خواهد خورد. رقبای سوزوکی سیاز در بازار ایران خودروهایی نظیر تارا، دنا، شاهین و برخی خودروهای سدان چینی هستند. از جمله مزایای سیاز هم می‌توان به استهلاک پایین، پیشرانه تنفس طبیعی و نداشتن حساسیت به کیفیت بنزین و کیفیت بالا اشاره کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
4
12
ایران جهنم کور شده نفرین به باعث بانیش
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان