تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۹ آبان ۱۴۰۲

مهمترین نشانه های سوختن ال سی دی گوشی

سوختن یا خراب شدن ال سی دی و صفحه نمایش گوشی هوشمند یکی از مشکلات مهمی است که می‌تواند برای هر نوع گوشی با هر برند و مدلی از جمله گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون رخ دهد. این مشکل بر اساس دلایل خاصی نظیر خیس شدن یا آب خوردگی گوشی، افتادن آن، فشار آمدن به صفحه نمایش، ضربه خوردن، طول عمر زیاد و عوامل مشابه دیگری رخ می‌دهد.

مهمترین نشانه های سوختن ال سی دی گوشی

رویداد۲۴ سوختن یا خراب شدن ال سی دی و صفحه نمایش گوشی هوشمند یکی از مشکلات مهمی است که می‌تواند برای هر نوع گوشی با هر برند و مدلی از جمله گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون رخ دهد. این مشکل بر اساس دلایل خاصی نظیر خیس شدن یا آب خوردگی گوشی، افتادن آن، فشار آمدن به صفحه نمایش، ضربه خوردن، طول عمر زیاد و عوامل مشابه دیگری رخ می‌دهد.

زمانی که این مشکل اتفاق بیفتد و ال سی دی گوشی هوشمند بسوزد، دیگر چاره‌ای جز تعویض صفحه یا تعمیر گوشی نیست و باید در اسرع وقت به رفع ایراد آن اقدام کرد. با این حال باید پیش از اقدام به سپردن گوشی خود برای تعویض قطعه، از داشتن نشانه‌های سوختن ال سی دی مطمئن شد و البته افراد متخصص و مجرب هم پیش از اقدام به تعویض هر نوع قطعه از سوختن و کار نکردن آن اطمینان حاصل می‌کنند. در مجموع اگر به اطلاع از مهمترین نشانه‌های سوختن ال سی دی گوشی نیاز دارید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

روشن نشدن صفحه نمایش گوشی موبایل

به طور کلی دلایل مختلفی می‌تواند به روشن نشدن صفحه نمایش گوشی موبایل منتهی شود. برای مثال در بسیاری از موارد خراب شدن دکمه پاور یا همان دکمه خاموش و روشن گوشی می‌تواند به روشن نشدن صفحه منجر شود. در مواردی دیگر خالی شدن ناگهانی شارژ گوشی و خاموش شدن آن می‌تواند دلیلی باشد که کاربر از آن اطلاع ندارد و با روشن نشدن صفحه مواجه می‌شود. با این حال سوختن ال سی دی گوشی اصلی‌ترین موردی است که موجب روشن نشدن صفحه نمایش می‌شود.

همچنین اگر پیش از ایجاد مشکل روشن نشدن صفحه گوشی اتفاقاتی نظیر افتادن گوشی یا آب خوردگی صفحه نمایش رخ داده است، احتمال اینکه سوختن ال سی دی، دلیل اصلی روشن نشدن نمایشگر باشد، زیاد است. در این شرایط بهتر است به یک مرکز معتبر به منظور تعمیر گوشی مراجعه نمایید تا به صورت تخصصی، مشکل مورد ارزیابی قرار گیرد.

سوسو زدن یا پرش تصویر

سوسو زدن، پریدن تصویر یا چشمک زدن صفحه از مشکلات متداولی محسوب می‌شود که بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند مختلف درگیر آن هستند. دلایل مختلفی پشت این قضیه هستند که البته سوختن ال سی دی گوشی یکی از مهمترین آن‌ها به شمار می‌رود. با این وجود در بعضی موارد سوسو زدن یا پرش تصویر به دلیل وجود مشکل در سی‌پی‌یو و پردازنده گرافیکی دستگاه است و با تعمیر این قطعات می‌توان مشکل را برطرف کرد.

پس تصمیم‌گیری و تشخیص در خصوص اینکه آیا مشکل پریدن صفحه گوشی به دلیل سوختن ال سی دی رخ داده است یا پردازنده گوشی موبایل آسیب دیده است، باید به افرادی که در این زمینه تجربه کافی دارند، سپرد.

کار نکردن تاچ گوشی

مهمترین نشانه های سوختن ال سی دی گوشی

کار نکردن تاچ گوشی می‌تواند یکی از نشانه‌های واضح سوختن ال سی دی گوشی باشد. در این شرایط به طور معمول کاربر با لمس کردن آیکون‌ها در صفحه نمایش واکنشی از گوشی دریافت نمی‌کند. در بعضی موارد پاسخگویی و واکنش نشان دادن گوشی نسبت به لمس‌های کاربر با تأخیر مواجه است.

در موارد دیگر در کل واکنشی وجود ندارد و تنها با استفاده از دکمه‌های گوشی می‌توان آن را خاموش و روشن کرد. این موضوع از نشانه‌های اصلی سوختن ال سی دی به حساب می‌آید که اغلب از خیس شدن یا آب خوردگی صفحه نمایش یا حتی آب رفتن در داخل دستگاه رخ می‌دهد. به همین دلیل است که در صورت آب خوردگی گوشی حتماً باید در اسرع وقت آن را به دست متخصص تعمیر گوشی سپرد تا با بررسی دقیق از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

سیاه شدن بخشی از صفحه نمایش

در موارد بسیاری کاربران انواع گوشی‌های اندرویدی یا حتی گوشی‌های آیفون شاهد سیاه شدن قسمت‌های خاصی از صفحه نمایش هستند. این مسئله در اشکال مختلفی رخ می‌دهد. برای مثال در بعضی موارد نقطه‌های سیاه کوچک و بزرگ در وسط صفحه هستند، در بعضی موارد دیگر قسمتی از بالا، پایین یا حتی چپ و راست گوشی خطوط مشکی نمایان می‌شود.

این اتفاق می‌تواند یکی از مهمترین نشانه‌های سوختن ال سی دی گوشی باشد که حتی در سایر لوازم الکترونیکی نظیر تلویزیون‌ها لپ‌تاپ‌ها هم در صورت سوختن صفحه رخ می‌دهد. در این شرایط می‌توان با مراجعه به بهترین مرکز تعمیر گوشی نسبت به تعویض ال سی دی اقدام کرد.

بنفش شدن قسمتی از صفحه نمایش گوشی

سیاه شدن تنها علامت واضح سوختن ال سی دی گوشی نیست و در موارد بسیاری بنفش شدن قسمتی از صفحه نمایش گوشی می‌تواند نشانه مهمی از آسیب دیدن، شکستن و سوختن ال سی دی باشد. در اغلب موارد این نشانه به دلیل فشار آمدن بر روی قسمتی از صفحه نمایش رخ می‌دهد و نمایشگر بنفش شده و در نهایت کاملاً می‌سوزد. اگرچه اکثراً در صورت بنفش شدن صفحه همچنان امکان کار کردن با آن وجود دارد اما بهتر است در اسرع وقت به تعویض ال سی دی اقدام کرد چراکه در غیر این صورت مشکل بدتر خواهد شد.

ایجاد خطوط یا هاله رنگی روی صفحه نمایش

مهمترین نشانه های سوختن ال سی دی گوشی

در هنگام تعمیر گوشی سامسونگ و تعویض ال سی دی سوخته یا آسیب دیده آن، وجود هاله و خطوط رنگی یکی از رایج‌ترین مواردی بوده است که کاربران و تعمیرکاران با آن مواجه شده‌اند. بسیاری از کاربران پس از مشاهده این مشکل مدتی با تصور بر اینکه خطوط رنگی از بین خواهند رفت، صبر می‌کنند. متأسفانه این هاله و خطوط رنگی به این صورت از بین نخواهند رفت و تعویض ال سی دی تنها راه برطرف کردن مشکل مذکور است.

سایر نشانه‌های سوختن ال سی دی گوشی

اگرچه عوامل مذکور مهمترین نشانه‌های سوختن ال سی دی گوشی را تشکیل می‌دهند اما در بعضی موارد ممکن است این مشکل با علائم دیگری رخ دهد که تعدادی از آن‌ها به این شرح هستند:

  1. زرد شدن صفحه نمایش گوشی
  2. بلند شدن صفحه نمایش گوشی
  3. عملکرد ضعیف تاچ گوشی

همچنین اگر صفحه یا همان ال سی دی گوشی دچار شکستگی یا ترک خوردگی هم شده باشد، به تعویض آن نیاز خواهد بود. در نتیجه با انجام کارها و مراقبت‌هایی نظیر استفاده از محافظ صفحه باکیفیت می‌توان از ایجاد چنین مشکلات و نیاز به تعمیر گوشی جلوگیری کرد.

بهترین مجموعه تعمیر گوشی

سوختن ال سی دی به هر دلیلی باشد، باید زیرنظر یک فرد متخصص صورت گیرد؛ چراکه ال سی دی یکی از اساسی‌ترین قطعات گوشی محسوب می‌شود و اگر به درستی تعمیر نشود، می‌تواند هزینه‌های جانبی بسیاری را برای شما ایجاد نماید. به همین دلیل حتما به سراغ بهترین و معتبرترین مراکز تعمیر گوشی بروید. اگر برند گوشی، آیفون یا سامسونگ است، پیشنهاد می‌شود پیش از تعمیر، حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

برچسب ها: گوشی موبایل
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان