تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲

فرمانده نیروی دریایی سپاه: موشک‌های ما مجهز به هوش مصنوعی است!

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: موشک‌های ما مجهز به هوش مصنوعی است امکان شلیک از چند سامانه را دارا هستند و می‌توانند به سمت یک هدف آرایش بگیرند و حتی این موشک‌ها هدایت شوند که مثلا این هدف را منهدم نکنند و هدف بعدی را بزنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه: موشک‌های ما مجهز به هوش مصنوعی است!

رویداد۲۴ فارس نوشت: همایش ملی فرصت‌ها و تهدید‌های نوپدید دریایی قرار است از امزوز به مدت دو روز در زیباکنار استان گیلان و توسط دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) برگزار شود.

علی تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه که دبیر همایش ملی فرصت‌ها و تهدید‌های نوپدید دریایی نیز هست در تشریح فناوری‌های نوپدیدی که در نیروی دریایی سپاه مورد بهره برداری قرار گرفته است، گفت: ما در چهار حوزه اصلی شناوری، پهبادی، موشکی و زیرسطحی از علوم و فناوری‌های نوپدید استفاده کردیم.

بنا بر این گزارش بخش‌هایی از اظهارات دریادار تنگسیری را در ادامه می‌خوانید:

*در بخش شناوری، ما توانستیم شناور‌ها را مانند پهباد‌ها هوشمند کنیم، شناور‌هایی که فاقد انسان هستند و می‌توانند برد‌های بسیار بالایی را طی کنند، عملیات انجام دهند و برگردند.


بیشتر بخوانید: سردار تنگسیری: موشک‌های ما از رأس تا انتها کاملاً ایرانی است


*برد موشک و دقت موشک را بالا بردیم. موشک را به هوش مصنوعی مجهز کردیم. چون موشک‌های ما مجهز به هوش مصنوعی است امکان شلیک از چند سامانه را دارا هستند و می‌توانند به سمت یک هدف آرایش بگیرند و حتی این موشک‌ها هدایت شوند که مثلا این هدف را منهدم نکنند و هدف بعدی را بزنند.

*ما توانستیم پهباد‌ها را هم به هوش مصنوعی مجهز کنیم و این فناوری روی بُرد و دقت هدف زنی و رادارگریزی آن‌ها مؤثر است و افتخار می‌کنیم که پهپاد را در یک مدت بسیار کوتاه با تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها و بهره گیری از فناوری‌های نوپدید و با دانش بومی تولید کردیم و تمامی تجهیزات این پهپاد‌ها شامل بال، بدنه، موتور، سیستم هدایت ان‌ها و … ساخت داخل است.

*شناور‌های زیرسطحی را نیز مانند پهپاد و شناور‌های سطحی هوشمند و به هوش مصنوعی مجهز کرده ایم این شناور‌ها قادر هستند به صورت یک آرایش، فرمان بگیرند و به هدف حمله کنند، مأموریتی را در یک نقطه انجام دهند و بازگردند و حتی کار اطلاعاتی کنند.

*تکنولوژی‌های جدید و نوپدید در چهار حوزه شناوری، موشکی، پهپادی و زیرسطحی در نیروی دریایی سپاه به خدمت گرفته شده و موجب انباشت قدرت شده است.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: موشک ایران
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان