تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۱۸ آبان ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

سام درخشانی کیست؟

سام درخشانی، یکی از بازیگران معروف و جذاب ایرانی است. او بازی‌های خوبی را در زمینه آثار جدی و طنزی ارائه داده است و توانسته است موفقیت‌های قابل توجهی را به دست آورد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با بیوگرافی سام درخشانی بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی سام درخشانی

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: سام درخشانی در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۵۴ در تهران به دنیا آمد. او یک بازیگر سینما و تلویزیون است. سام فارغ التحصیل لیسانس علوم تجربی است و در حالت انصراف از دانشگاه در رشته تئاتر تحصیل می‌کرد. او از کلاس بازیگری شروع به فعالیت کرد و با بازی در سریال "خانه پدری" در سال ۱۳۸۰ به شهرت رسید.

خانواده سام درخشانی

سام درخشانی کیست؟

سام درخشانی بعنوان فرزند اول به دنیا آمد، پدر مرحومش مغازه دار و مادرش خانه دار بود و برادرش شهریار و خواهرش پانته آ (نقاش) است.

مادرش می‌گوید: سام حتی در دوران بچگی اش هم هیچ شیطنت و آزاری برای ما نداشت، پسرم بی دردسر بود و از همان بچگی دوست داشت بازیگر شود.

آنقدر به این رویایش فکر کرد تا سرانجام به آن رسید.

سام درخشانی از کلاس بازیگری تا مدلینگ

سام درخشانی کیست؟

سام درخشانی در سال ۱۳۷۳ (هجری شمسی)، در سن ۱۹ سالگی وارد کلاس‌های بازیگری مرحوم سمندریان شد. سپس از طریق تئاتر، به عنوان بازیگر فعالیت خود را آغاز کرد و در چند کار تصویری نیز تجربه کوتاهی کسب کرد. در نهایت، وقتی تصمیم به رفتن به ترکیه برای مدلینگ گرفت، به سریال "شب زدگان" در سال ۱۳۸۷ دعوت شد. این مجموعه موجب تغییر مسیر هنری او شد.

شهرت سام درخشانی

در سال ۱۳۷۹، در سن ۲۵ سالگی، سام درخشانی با فیلم "دلباخته"، اولین تجربه سینمایی خود را داشت. سپس با سریال "با من بمان" در سال ۷۹ و "خانه پدری" در سال ۸۰، به شهرت رسید.

ازدواج و همسر سام درخشانی

سام درخشانی کیست؟

سام درخشانی در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ وقتی ۴۰ ساله بود با عسل امیرپور که در سن ۳۲ سالگی بود ازدواج کرد. خطبه عقد این زوج توسط سید محمد خاتمی خوانده شد. حاصل این زندگی مشترک دو فرزند به نام‌های "برکه" که در آذر ۹۶ در کانادا به دنیا آمد و "برسام" که در تاریخ ۱ مهر ۱۳۹۹ در بیمارستان عرفان تهران متولد شد، است.

سام درخشانی درخصوص عشق به همسر خود می‌گوید: «عشق واقعی در طول زندگی یکی دوبار بیشتر اتفاق نمی‌افتد. اما اولین باری که همسرم را دیدم، اولین بار بود که عاشق شدم.

از آنجایی که عشق دوست داشتن بی منطق است، اما اساس زندگی این را نمی‌پذیرد که بدون منطق وارد یک زندگی دراز مدت شوید و عشق ما نیز به مرور تبدیل به دوست داشتن شد.

من و عسل یک دوست خانوادگی مشترک داشتیم که ما را برای یک مهمانی خانوادگی دعوت کرد، در آن مهمانی با عسل آشنا شدم و این آشنایی ادامه پیدا کرد.

بعد از مدتی خانواده‌های ما نیز با هم رفت و آمد پیدا کردند و این باعث شناخت بیشتر ما نسبت به اخلاق و روحیات همدیگر و در نهایت منجر به ازدواج ما شد».

بیوگرافی عسل امیرپور

سام درخشانی کیست؟

عسل امیرپور در سال ۱۳۶۲ در تهران به دنیا آمد. او یک ورزشکار و مربی است. عسل در مقطع کارشناسی رشته نقاشی فارغ التحصیل شده است و به عنوان هنرمند نقاش فعالیت می‌کند. علاوه بر هنر تصویری، او یک ورزشکار حرفه‌ای نیز است و به عنوان مربی بدنسازی فعالیت می‌کند.

شغل دوم سام درخشانی

«چند سال پیش یک عطر فروشی راه انداختم، اما با بالا رفتن دلار و گران شدن اجناس نتوانستم ادامه بدهم و به نوعی شکست خوردم و در بیزنس سرخورده شدم.

بعد از مدتی تصمیم گرفتم رستوران داری کنم و الان رستوارن دارم».

تیم فوتبال محبوب سام درخشانی

سام درخشانی کیست؟

سام درخشانی یکی از فوتبال‌دوستان شدید و طرفداران تیم استقلال تهران است. در یک برنامه ورزشی قبل از دربی فوتبال، در حضور پژمان بازغی، صمیمیت بسیار زیادی با او نشان داد و او را با نام "لنگی" خطاب کرد. این موضوع برای سام درخشانی مورد توجه و بحث عمومی قرار گرفت.

ورزش‌های محبوب سام درخشانی

«ورزش محبوب من از دوران کودکی اسکی بود و هر وقت فرصت می‌کردم به پیست‌های مختلف اسکی می‌رفتم.

بعد‌ها به فوتبال هم علاقه‌مند شدم و حتی در رده‌های باشگاهی هم در این رشته ورزشی فعالیت کردم، علاوه بر این سوارکاری رو هم بصورت حرفه‌ای دنبال میکنم».

رفاقت سام درخشانی با پژمان جمشیدی

سام درخشانی از سال ۱۳۹۲ با پژمان جمشیدی در سریال "پژمان" همکاری داشتند. از آن زمان به بعد، به عنوان یک زوج هنری، در بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌ها با هم حضور داشتند.

حواشی سام درخشانی

سام درخشانی در جام جهانی برزیل

سام درخشانی کیست؟

یکی از جالب‌ترین حواشی مربوط به سام درخشانی در جام جهانی برزیل بود. در این رویداد، تعداد زیادی هنرمند به برزیل سفر کردند تا با حضور در ورزشگاه‌ها تیم ملی ایران را تشویق کنند. سام درخشانی و رضا یزدانی نیز از بین هنرمندانی بودند که در این سفر شرکت کردند. آن‌ها برای افزایش روحیه تیم ملی، پرچم ایران را روی صورت خود نقاشی کردند. اما به اشتباه، تصویر پرچم ایران را برعکس کشیدند که این موضوع در فضای مجازی به شدت بحث و جدل ایجاد کرد.

ازدواج با نرگس محمدی

سام درخشانی کیست؟

یکی دیگر از حواشی مربوط به سفر سام درخشانی به برزیل، شایعه ازدواج او با نرگس محمدی بود. اما پس از بازگشت به ایران، هر دو سام درخشانی و نرگس محمدی این خبر را تکذیب کردند و اعلام کردند که این ادعا صحت ندارد. ممکن است این شایعه به دلیل حضور همزمان آن‌ها در برزیل و تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، به وجود آمده باشد. اما آن‌ها این موضوع را رد کردند و تأیید نکردند.

جدایی سام درخشانی و همسرش

حواشی مرتبط با ازدواج و جدایی بازیگران و هنرمندان امری رایج است و سام درخشانی هم در این موضوع استثنا نیست. با این حال، شایعاتی مبنی بر جدایی سام درخشانی از همسرش مورد تکذیب قرار گرفته است. 

تولد فرزند اول سام درخشانی در کانادا

سام درخشانی کیست؟

تولد برکه درخشانی در کشور کانادا واکنش‌های زیادی را از طرف کاربران ایرانی در پی داشت. او در این خصوص می‌گوید:

“من در کانادا اقامت گرفته‌ام. می‌خواستم با تولد فرزندم در آن مکان یک هدیه با ارزش به او بدهم. در نهایت خود اوست که تصمیم می‌گیرد از آن استفاده کند یا نه. این موضوع به این معنی نیست که من دوست‌دار ایران نیستم. من عاشقانه کشورم را می‌پرستم، اما بهترین انتخاب‌ها را هم برای فرزندم خواهم داشت. ”

احضار سام درخشانی به دادگاه

سام درخشانی در روز بازیگر، پستی در اینستاگرام منتشر کرد که درباره مفسدان اقتصادی بود. این پست با طنز زیرکانه، ولی با تندی نوشته شده بود. اما پس از گذشت چند ساعت، این پست را حذف کرد. به دلیل این حادثه، از او شکایت شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان