تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

مقایسه تیگو ۷ پرو با فونیکس FX

در این مقاله، یک مقایسه جامع بین دو خودروی شاسی‌بلند چینی، یعنی تیگو ۷ پرو و فونیکس FX، خواهیم داشت.

مقایسه تیگو ۷ پرو با فونیکس FX

رویداد۲۴ بی‌شک در سال‌های اخیر، خودروهای شاسی‌بلند یا کراس‌اور جمعیت طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. علاوه بر طراحی جذاب، شاسی‌بلند ها با فضای کابین و بار بیشتر و تسلط بهتر راننده بر جاده، همچنان در بازار به عنوان گزینه اول محسوب می‌شوند. ممنوعیت طولانی‌مدت ورود خودروها به کشور، فرصت مناسبی برای برندهای چینی فراهم کرده تا در بازار ایران پا بگذارند. شرکت‌های مدیران خودرو و چری به عنوان دو مونتاژ کننده خودرو قدیمی در کشور، سبد محصولات خود را گسترش داده‌اند و دو خودروی محبوب و جدیدترین محصولات خود یعنی تیگو ۷ پرو و فونیکس FX در بازار موجود هستند.

در اواخر سال ۹۶، چری با معرفی تیگو ۷، یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای آن زمان در بازار کشورمان را عرضه کرد. این خودرو در ابتدا با استقبال زیادی مواجه نشد، اما به دلیل پیشرانه و گیربکس قدرتمند، طراحی بهتر نسبت به سایر خودروها و شرایط فروش منعطف، توانست به فروش مناسبی دست یابد. چری در ادامه، با به‌روزرسانی محصولات خود و تلاش برای کسب سهم بیشتر از بازار ایران، نسخه جدیدی از این خودرو را با نام تیگو ۷ پرو در سال ۱۴۰۰ معرفی کرد. طراحی این خودرو هیچ شباهتی به تیگو ۷ معمولی ندارد، اما با توجه به ظاهر زیبا و هماهنگی طراحی، دارای طرفداران زیادی است.

مقایسه تیگو ۷ پرو با فونیکس FX

در این مقاله، یک مقایسه جامع بین دو خودروی شاسی‌بلند چینی، یعنی تیگو ۷ پرو و فونیکس FX، خواهیم داشت.

طراحی ظاهری فونیکس FX و تیگو ۷ پرو 

مقایسه تیگو ۷ پرو با فونیکس FX

در مقایسه بین دو نسخه قبلی و جدید تیگو ۷، شاهد پیشرفت چشمگیری در طراحی چینی‌ها خواهید بود. در تیگو ۷ پرو، طراحی شکیل و نسبتاً اسپرتی وجود دارد که قطعاً شما را راضی خواهد کرد. چراغ‌های جلوی ساده اما زیبا با جلوپنجره به خوبی هماهنگی دارند و در پروفایل جانبی، یک خیز بزرگ در درب‌های عقب قابل مشاهده است که در نهایت به چراغ‌های عقب می‌رسد. پروفایل جانبی تیگو ۷ پرو ساده‌تر از نمای جلو است، اما ستون عقب شناور به اسپرت تر شدن طراحی شاسی‌بلند چری کمک کرده است. در بخش پشتی خودرو، طراحان چراغ‌ها را به یکدیگر متصل کرده‌اند که این روند در بسیاری از خودروهای امروزی دیده می‌شود. در کل، نمای عقب تیگو ۷ پرو ساده‌تر از نمای جلو است، اما طراحان می‌توانستند در این بخش خلاقیت بیشتری داشته باشند؛ با این حال، طراحی این خودرو را می‌توان به طور کلی شکیل دانست و با گذشت زمان، چهره تیگو ۷ پرو به طور کامل پیر نخواهد شد.

در مقابل ، فونیکس FX طراحی بسیار متفاوتی نسبت به برادر خود را به نمایش می‌گذارد. بخش جلوی FX از جدیدترین زبان طراحی این برند بهره برده است و یکی از نکات مهم آن، جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های جداگانه است. همانطور که در برخی خودروهای دیگر از جمله X22 Pro مشاهده شده است، چراغ‌های اصلی در کناره‌ها و در ارتفاع پایین‌تر قرار گرفته‌اند و به خودرو جلوه‌ای متفاوت می‌بخشند. با نگاه به پروفایل جانبی FX، خط سقف خمیده و شکل کراس اور کوپه را مشاهده خواهید کرد. رینگ‌های بزرگ با پس‌زمینه قرمز نیز به اسپرت تر شدن این خودرو کمک می‌کنند. در نمای عقب نیز، طراحان طراحی پیوسته چراغ‌ها را در نظر گرفته‌اند. نمای عقب FX بهتر از تیگو ۷ پرو به نظر می‌رسد و جذابیت بیشتری دارد. در کل، اگر بخواهیم طراحی دو خودرو را مقایسه کنیم، می‌توانیم بگوییم که تیگو ۷ پرو طراحی جاافتاده‌تر و خانواده‌پسندتری دارد و قطعاً با گذشت زمان از مد نخواهد افتاد. به عنوان مقابله، فونیکس FX عناصر اسپرت و جوان‌پسند را در اولویت طراحی خود قرار داده است و شاید در چند سال اول توجه بسیاری را به خود جلب کند، اما به احتمال زیاد پس از گذشت چند سال، طراحی آن از مد عقب خواهد افتاد.

طراحی داخلی فونیکس FX و تیگو ۷ پرو

مقایسه تیگو ۷ پرو با فونیکس FX

تیگو ۷ پرو در بخش کابین نیز پیشرفت‌های زیادی نسبت به نسخه قبلی حاضر در بازار کشور شما نشان می‌دهد. کابین خودرو ساده و زیبا طراحی شده و همه اجزا در تناسب خوبی با یکدیگر قرار دارند. استفاده از غربیلک فرمان فربه و سه پره، نمایشگر ایستاده و دسته‌دنده جدید تیگو ۷ از جمله ویژگی‌های جذابی هستند که به چشم می‌خورند. یکی از نکات مثبت کابین این خودرو استفاده از مواد نرم‌تر در اکثر بخش‌هاست، که در فونیکس FX کمتر مشاهده می‌شود. از نظر فضای کابین و بار نیز مشکلی وجود ندارد و قطعاً تیگو ۷ پرو به نیازهای یک خانواده متوسط پاسخگو خواهد بود.

مقایسه تیگو ۷ پرو با فونیکس FX

کلیت طراحی کابین فونیکس FX مشابه برادر خود است با این تفاوت که برخی جزئیات اسپرت تر در آن وجود دارد. برای مثال، فرمان خودرو حس و حال جوان‌پسندتری دارد و پشت آمپرهای دیجیتالی و نمایشگر مرکزی به‌صورت پیوسته طراحی شده‌اند. در داشبورد، تعداد دکمه‌های فیزیکی کاهش یافته و بیشتر عملکردها به نمایشگر مرکزی منتقل شده‌اند. البته باید گفت که در کابین FX از متریال و پلاستیک‌های خشک‌تری نسبت به تیگو ۷ پرو استفاده شده است. از نظر فضای کابین و بار، اگرچه سرنشینان با قد متوسط مشکل خاصی نخواهند داشت، اما سرنشینان قدبلند در صندلی‌های عقب ممکن است تنگی فضا را به ویژه برای زانوها احساس کنند. به طور کلی، قضاوت درباره مقایسه تیگو ۷ پرو با فونیکس FX از نظر کابین کار سختی است و هر دو خودرو در این زمینه امتیازهای مشابهی را دریافت می‌کنند.

مشخصات فنی فونیکس FX و تیگو ۷ پرو

مقایسه تیگو ۷ پرو با فونیکس FX

جدای از طراحی ظاهری، شاید مهم‌ترین تفاوت تیگو ۷ پرو با فونیکس FX را بتوان در قوای محرکه آن‌ها دانست. تیگو ۷ پرو با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی نسخه قبلی تیگو ۷ با ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور مجهز شده است، در حالی که فونیکس FX از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی GDI استفاده می‌کند. قدرت و گشتاور این پیشرانه به ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتون متر می‌رسد که باعث می‌شود FX از نظر قدرت و شتاب برتری نسبت به تیگو ۷ پرو داشته باشد.

نسخه قبلی تیگو ۷ استاندارد از گیربکس دوکلاچه استفاده می‌کرد، اما تیگو ۷ پرو به گیربکس CVT مجهز شده است. این تغییر در گیربکس، علاوه بر افزایش جذابیت رانندگی، به بهبود تجربه سواری، مصرف سوخت بهینه‌تر و کاهش استهلاک کمک می‌کند. گیربکس فونیکس FX نیز از نوع ۷ سرعته دوکلاچه استفاده می‌کند که تعویض نرم و دقیقی دارد. با توجه به قدرت بیشتر پیشرانه و گیربکس بهبود یافته، FX در شتاب گیری نسبت به تیگو ۷ پرو عملکرد بهتری ارائه می‌دهد و در این زمینه دست برتری دارد.
در جدول زیر می‌توانید مشخصات هر دو خودرو را مشاهده کنید:

  تیگو ۷ پرو فونیکس FX
موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱.۶ لیتری توربو GDI
قدرت ۱۵۷ اسب بخار ۱۹۷ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتون متر ۲۹۰ نیوتون متر
گیربکس CVT ۷ سرعته دوکلاچه
شتاب ۰-۱۰۰ ثانیه ۹٫۵ ثانیه ۷٫۵

از این جدول مشخص است که فونیکس FX نسبت به تیگو ۷ پرو دارای قدرت بیشتر و شتاب بهتری است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار خودرو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمدآقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
0
0
چرا fx گرونتر از تیگو ۷ هست؟!
هم قیمت نمایندگی
هم قیمت بازار
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان