تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲

روش تهیه کیک ماست

درست‌کردن کیک در خانه یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهاییست که می‌توانید در خانه انجام دهید. کیک ماست یکی از آن کیک‌هاییست که هم خوش‌مزه است و هم مقوی و سالم.

روش تهیه کیک ماست

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: یکی از بهترین کار‌هایی که می‌توانید در خانه انجام دهید به ویژه اگر بچه هم دارید درست‌کردن کیک است.

هنگامی‌که در خانه کیک درست می‌کنید یک کیک خوش‌مزه و سالم و مقوی و بدون مواد نگهدارنده دارید و می‌توانید گرمایی در خانه به‌وجود آورید و در کنار اعضای خانواده لذت ببرید و یک عصر دل‌انگیز داشته باشید.

به گزارش رویداد۲۴ این کیک خوشمزه بافتی پنبه‌ای دارد و برای پذیرایی بسیار مناسب است. شما می‌توانید این کیک را برای مهمانی‌های بعدازظهرتان هم درست کنید و با قهوه و چای میل کنید.

مواد لازم کیک ماست

آرد سفید ۳ لیوان
تخم مرغ ۴ عدد
شکر یک پنجم لیوان
روغن مایع ½ لیوان
ماست ۱ لیوان
وانیل ۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
لیمو ترش تازه ۱ عدد

روش تهیه کیک ماست

دستور پخت کیک ماست

برای تهیه کیک مجلسی با ماست ابتدا تخم مرغ‌ها را از یخچال خارج می‌کنیم تا با دمای محیط یکسان شوند، سپس به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم و چند دقیقه با همزن می‌زنیم تا کرم رنگ و کشدار شوند.

در این مرحله ماست و روغن مایع را کم کم به کاسه اضافه می‌کنیم و با همزن مخلوط می‌کنیم تا مواد با هم یکدست شوند. اضافه کردن آب لیمو ترش اختیاری است، ولی طعم بسیار خوبی به کیک می‌دهد، حالا آب لیمو ترش را نیز اضافه می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی لیمویی


مواد را در حدی مخلوط می‌کنیم که آب لیمو ترش با دیگر مواد ترکیب شود، سپس آرد را به همراه بکینگ پودر سه مرتبه الک می‌کنیم و کم کم به مواد اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می‌کنیم تا مایه کیک یکدست شود.

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می‌کنیم تا گرم شود، سپس کف قالب مورد نظرمان کاغذ روغنی می‌اندازیم و مایه کیک را داخل قالب می‌ریزیم، سپس قالب را سه مرتبه محکم به سطح کار می‌کوبیم.

روش تهیه کیک ماست

این کار برای این است که اگر هوایی لابه‌لای مواد کیک است از آن خارج شود.

حالا قالب را در طبقه وسط فر که از قبل به طور کامل گرم شده است قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم به مدت ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت بپزد. چون دمای فر‌های مختلف با هم متفاوت است پس از ۴۰ دقیقه باید کیک را تست کنیم.

برای تست پخت کیک، یک عدد خلال دندان در مرکز کیک فرو می‌کنیمف پس از اینکه خلال دندان را خارج کردیم، اگر چیزی به ان نچسبیده بود یعنی کیک ما اماده است. در پایان اجازه می‌دهیم کیک خنک شودف سپس برش می‌زنیم و سرو می‌کنیم.

دقت داشته باشید دمای هر فر متفاوت است بنابراین حواستان به کیکتان باشد ضمن این‌که ۱۵ دقیقه نخست اصلا نباید در فر را باز کنید، چون پف کیک می‌خوابد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان