تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۹ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

معرفی کوییک GX R، محصول جدید سایپا

در این مقاله به معرفی و بررسی جزئیات و مشخصات هاچبک کوییک GX R می‌پردازیم. با شما در این مقاله، قابلیت‌ها و ویژگی‌های فنی این خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

معرفی کوییک GX R

رویداد۲۴ در سال ۹۷، شرکت سایپا خودروی هاچبک کوییک را بر اساس تیبا ۲ تولید و به بازار عرضه کرد. این خودرو از پلتفرم، شاسی، پیشرانه و گیربکس تیبا استفاده می‌کند و تغییراتی در طراحی ظاهری و داخلی آن اعمال شده است. در طول سال‌ها، سایپا نسخه‌های مختلفی از کوییک از جمله R، S، GX و در حال حاضر GX R را معرفی کرده است. در این مقاله، ما به بررسی جامعترین نسخه جدید کوییک یعنی GX R می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

بررسی طراحی کوییک GX R

معرفی کوییک GX R، محصول جدید سایپا

طراحی کوییک در مقایسه با خودرو‌های روز دنیا به صورت چشم‌گیری کمتر جذابیت دارد و در واقع طراحی آن به سبک گذشته می‌باشد. اما با این حال، نسبت به خودرویی مانند تیبا، کوییک طراحی بهتری دارد. طراحان سایپا سعی کرده‌اند با استفاده از عناصری مانند پلاستیک‌های محافظ بر روی بدنه، به کوییک حس و حال یک خودروی کراس اوور شهری بدهند و در مقایسه با تیبا به طور قابل توجهی موفق بوده‌اند.

معرفی کوییک GX R، محصول جدید سایپا

در نمای جلو، مشاهده می‌شود که کوییک GX R از یک سپر اسپرت‌تر نسبت به ساینا برخوردار است و همچنین از عناصر مشکی‌رنگ جدیدی استفاده شده است که شباهتی به کوییک S دارند و این امر این خودرو را از نمونه‌های ساده دیگر متمایز می‌کند. در بخش پشتی نیز از چراغ‌های دو قسمتی استفاده شده است، اگرچه طراحی آن‌ها در کوییک قابل‌قبول به نظر می‌رسد، اما قطعاً می‌توانستند طراحی بهتری داشته باشند. باید توجه داشت که استفاده از سطح جلوی متفاوت و همچنین بدنه دو رنگ، تفاوت اصلی کوییک GX R با سایر نمونه‌ها خواهد بود. در واقع، این خودرو همان کوییک GX است که فقط از بدنه دو رنگ بهره می‌برد.

معرفی کوییک GX R، محصول جدید سایپا

وقتی وارد کابین خودرو شوید، شاهد عناصری مشابه با کوییک استاندارد خواهید بود. اما تغییراتی نیز در وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به فرمان دی کات، طراحی جدید ورودی‌های هوا، کنسول و پشت آمپر‌های جدید اشاره کرد. با این حال، یک مسئله که هنوز بدون تغییر باقی مانده است، کیفیت پایین متریال مورد استفاده است که از ابتدا می‌تواند برای بیننده آزاردهنده باشد. این خودرو در دو تیپ L و H عرضه می‌شود که تنها در برخی از امکانات با یکدیگر تفاوت دارند.

معرفی کوییک GX R، محصول جدید سایپا

به عنوان نسخه فول ترین، کوییک GX R تیپ H دارای تجهیزات بسیاری است که برخی از آن‌ها عبارتند از نمایشگر ۷ اینچی، کنترل فشار باد لاستیک‌ها، دوربین دید عقب و... این تجهیزات برای افزایش راحتی و امکانات رانندگی در این نسخه به کار رفته‌اند.

مشخصات فنی کوییک GX R

معرفی کوییک GX R، محصول جدید سایپا

مهمترین تغییر کوییک GX R نسبت به سایر نسخه‌ها در زیر کاپوت آن رخ داده است. این خودرو از پیشرانه ارتقا یافته M۱۵i استفاده می‌کند و دریچه گاز آن از نوع برقی است. مهندسان سایپا با ایجاد تغییراتی در این پیشرانه، قدرت را به ۹۰ اسب بخار و گشتاور را به ۱۳۷ نیوتون متر افزایش داده‌اند که نسبت به نسخه استاندارد پیشرانه M۱۵، افزایش قدرت و گشتاور در حدود ۳ اسب بخار و ۷ نیوتون متر را مشاهده می‌کنیم. در این پیشرانه از سیستم VVT-i استفاده شده تا گشتاور بیشتری در دور‌های پایین ارائه شود. نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

البته به نظر نمی‌رسد نقطه ضعف اصلی کوییک و ساینا، یعنی ورود صدای بیش از حد به کابین، برطرف شده باشد. مورد دیگر مربوط به استفاده از دریچه گاز برقی است که طبق تجربه‌ای که در ساینا S داشته‌ایم، باعث تأخیر بیش از حد در شتاب گیری خودرو شده و مشکلاتی را در ترافیک روزمره و به ویژه در سبقت گیری‌ها به وجود می‌آورد. سواری با کوییک نسبت به خودرو‌های هم رده مانند ۲۰۶ نرمتر است، هرچند نباید انتظارات زیادی از آن داشت. در کل باید گفت که کوییک از لحاظ قوای محرکه هزینه‌های نگهداری کمتری نسبت به خودرو‌هایی مانند ۲۰۶ خواهد داشت و برای ترافیک روزمره در شهر مناسب خواهد بود.

اجباری شدن استاندارد‌های موسوم به ۸۵ گانه، راهی مناسب برای استفاده از چندین آپشن ساده در خودرو‌ها و طبیعتاً افزایش قیمت آن‌ها بوده است. در حال حاضر، شاهد حذف خودرو‌های قدیمی با قیمت‌های مصوب قبلی و تولید همان خودرو‌ها با برخی آپشن‌های جدید و افزایش قیمت قابل‌توجه هستیم. کوییک GX R هم از این قاعده مستثنا نیست و قیمت آن به حدی رسیده که بسیاری از ثبت‌نام کنندگان ترجیح داده‌اند حواله این خودرو را با قیمت‌های نازل به فروش برسانند. در جدول زیر، قیمت خودرو کوییک GX و سایر اعضای خانواده کوییک را مشاهده می‌کنید:

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
0
0
سایپا و ایران خودرو فقط سعی دارند طراحی خودرو شبیه خارجی ها بشود و اصلا یه امنیت و ایمنی خودرو فکری نمی کنند .
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان