تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۱۳ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

پاسخ سایپا به گزارش رویداد۲۴: پلاستیک همه ماشین‌های روز دنیا در مناطق گرمسیری بوی نامطبوع می‌دهند!

شرکت سایپا جوابیه‌ای برای سایت رویداد۲۴ منتشر کرده که در آن مدعی شده همه خودروهای روز دنیا در فصل تابستان بوی نامطبوع دارند!

ایرادات کوییک

رویداد۲۴ روز ۳۰ آذر ۱۴۰۲ گزارشی  با عنوان «بررسی ایرادهای شایع سایپا کوییک»  در سایت رویداد۲۴ منتشر شده که مبنای آن نظرات خوانندگان و مخاطبانی بوده که خودرو را خریداری کرده‌اند. در آن گزارش ایرادهای ظاهری و فنی کوییک بررسی شده و مثلا گفته شده «رنگ‌آمیزی کارخانه در بخش‌هایی از درها، گلگیر و سقف دچار مشکل شده است» یا در بخش فنی گفته شده «در برخی از نمونه‌های کوییک که در بازار عرضه شده‌اند، مشکلاتی در بخش پیشرانه و انتقال قدرت به سر چرخ‌ها در نقطه ابتدایی و شروع حرکت وجود داشته است. در بعضی موارد، حتی دور موتور به کندی افزایش می‌یابد، به ویژه در نمونه‌های آر و به خصوص در نمونه‌های اتوماتیک که دریچه‌های گاز آن‌ها برقی هستند، خودرو با تأخیری حدود چند ثانیه پس از فشردن پدال گاز به حرکت درمی‌آید.»

ظاهرا این گزارش به مذاق شرکت سایپا خوش نیامده و جوابیه‌ای برای رویداد۲۴ ارسال کرده‌اند. فارغ از اینکه بهتر است قضاوت درباره کیفیت این خودروها به خیل عظیم خریدارانی سپرده شود که چاره‌ای جز خریدن این خودروها ندارند، حیفمان آمد به بخش‌هایی از این جوابیه اشاره نکنیم؛ از جمله جایی که در پاسخ به بوی نامطبوع پلاستیک‌های خودرو نوشته‌اند «بوی نامطبوع قطعات پلاستیکی در فصول گرم سال به دلیل قرارگیری خودرو در معرض تابش شدید نور مستقیم آفتاب است، در مناطق گرمسیری دنیا نیز خودرو‌های خارجی هم چنین معضلاتی را دارند.»

اگر مدیران سایپا نمی‌گفتند، حقیقتا نمی‌فهمیدیم بوی نامطبوع مربوط به فصل گرما است! و خیال می‌کردیم مشکل مثلا از سطل‌های زباله کنار خیابان است! اتفاقا مشکل مشتریان با همین بوی نامطبوع است که مدیران شرکت با عبارت «فصل تابستان» این مشکل را حل کرده‌اند و گفته‌اند همه خودروهای روز دنیا مشکل بوی نامطبوع را دارند! تمام این جوابیه نمونه‌ای از همین پاسخ‌هاست که بهتر است خودتان در ادامه بخوانید:


بیشتر بخوانید: بررسی ایرادهای شایع سایپا کوییک


ایرادات خودروی کوییک

معایب کوییک

پیرو انتشار مطلبی با عنوان «بررسی ایراد‌های شایع سایپا کوییک» که در روز پنج‌شنبه ۳۰/۰۹/۱۴۰۲ در خروجی آن سایت خبری قرار گرفته است، توضیح گروه خودروسازی سایپا به حضور ارسال می‌شود. خواهشمند است بر اساس قانون مطبوعات، نسبت به درج جوابیه اقدام مقتضی صورت پذیرد. 
 
۱-در خصوص رنگ آمیزی خودروی کوییک باید عنوان کرد که ایستگاه‌های کنترل کیفیت قسمت‌های مختلف بدنه در سالن‌ها و ادارات مرتبط جهت تست کیفیت و ضخامت رنگ محصول نهایی، مرتب و پیوسته در حال بررسی و کنترل است و در صورت بروز هرگونه عدم انطباق تا زمان تحویل خودرو به مشتریان محترم گروه خودروسازی سایپا، فرآیند کنترل و پایش می‌شود تا خودرو بدون ایراد، تحویل شود.

۲-کلیه محصولاتی که جهت نصب آپشن کروز کنترل در آن‌ها از دریچه گاز برقی به جای دریچه گاز مکانیکی استفاده می‌شود، دارای تاخیر نامحسوسی در ابتدای حرکت بوده و مشخصا با دریچه گاز مکانیکی متفاوت است.

۳- با بهره‌گیری از گیربکس با ورژن ND۲ و سیم کلاچ دمپردار و دیسک و صفحه بهبود یافته مدت زیادی است که موضوع لرزش اتاق کوییک حل شده و البته کاهش قابل توجه شکایت مشتریان، بیانگر رفع مشکل یاد شده است. 
 
۴- در خصوص افزایش صدای موتور در دور بالا باید عنوان کرد که صدای موتور محصولات گروه سایپا با کیفی‌سازی و بازنگری در شرکت‌های تامین کننده قطعه، بسیار بهبود یافته و نارضایتی در این بخش به حداقل رسیده است. 
 
۵- درباره افت دور موتور ناشی از عملکرد شیشه بالابر‌ها تاکید می‌شود که نگه داشتن کلید شیشه بالابر هنگامی که به انتهای مسیر رسیده، به‌دلیل اضافه بار الکتریکی وارد شده به سیستم برقی منجر به لرزش می‌شود، اما در حین عملکرد شیشه بالابر، موضوع لرزش مشاهده و گزارش نشده است. 
 
۶- بوی نامطبوع قطعات پلاستیکی در فصول گرم سال به دلیل قرارگیری خودرو در معرض تابش شدید نور مستقیم آفتاب است، در مناطق گرمسیری دنیا نیز خودرو‌های خارجی هم چنین معضلاتی را دارند. 
 
۷- در خصوص شکستگی دستگیره‎های داخلی باید به این موضوع اشاره کرد که این مشکل در بازه زمانی کوتاه بر روی محصولات رویت شد که از طریق فراخوان و مجوز‌های سیستم‌های خدمات پس از فروش رفع شد. 
 
 اداره اطلاع‌رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی سایپا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار خودرو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
0
4
وقتی پشتش به بالادستی ها گرمه، زبانش هم درازه وگردنش هم روز به روز کلفت تر میشه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان