تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۳۰ دی ۱۴۰۲

کشف بزرگترین اژدهای کومودو روی زمین

ویدئویی مستند از کشف بزرگترین اژدهای کومودو که تا کنون ضبط شده است را ببینید.

بزرگترین اژدهای کومودو

رویداد۲۴ حسین فلاحی: اژدهای کومودو(Varanus komodoensis) موجودی افسانه‌ای و جذاب است که به دلیل اندازه عظیم و توانایی‌های شکار منحصربه‌فردش شناخته می‌شود. این خزندگان باشکوه که بومی جزایر اندونزی، به ویژه کومودو، رینکا، فلورس، گیلی موتانگ و پادار هستند توجه مردم سراسر جهان را به خود جلب کرده‌اند. در میان اژدهایان کومودو متعددی که در این جزایر پرسه می زنند، یک کومودی رکورددار وجود دارد، تایتان در میان تایتان ها. در این مقاله ما به داستان بزرگترین اژدهای کومودو که تا کنون ثبت شده است می‌پردازیم.

بزرگترین کومودوی جهان

در مناظر متراکم و دورافتاده پارک ملی کومودو، تیمی از محققان و علاقه مندان به حیات وحش به طور تصادفی به غول اژدهای کومودو برخورد کردند. مارمولک عظیم الجثه به سرعت به عنوان یک نمونه استثنایی شناخته شد که حتی در میان جمعیت اژدهای مهیب کومودو نیز برجسته بود. این کومودوی قابل توجه از پوزه تا دم، بطرز چشمگیری 10.3 فوت (3.13 متر) طول داشت.

محققان به دقت این خزنده عظیم الجثه را اندازه گیری و مستند و داده های ارزشمندی را جمع‌آوری کردند که اندازه و ویژگی‌های قابل توجه این موجود عظیم‌الجثه را روشن می‌کند. اندازه‌گیری‌ها نه تنها طول بلکه وزن را نیز شامل می‌شد که درک جامعی از قدرت فیزیکی اژدها ارائه می‌کرد.

اندازه ثبت شده این اژدهای عظیم کومودو از هر نمونه ثبت شده قبلی فراتر رفته و آن را به غول واقعی در میان همنوعانش تبدیل می‌کند. در حالی که طول اژدهای کومودو معمولاً بین 6 تا 10 فوت است، این کومودوی خارق‌العاده از پوزه تا دم 10.3 فوت (3.13 متر) فوت طول داشت. بزرگی این اکتشاف که موجب شگفتی کارشناسان از اندازه آن شد جای خود را در کتاب رکوردها باز کرد. همچنین این کومودو 366 پوند (166 کیلوگرم) وزن داشت. ترکیب طول و وزن نشان دهنده یک حیوان سالم و قوی است که نشان دهنده سازگاری و قدرتی است که این شکارچیان راس دارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش ، فیلم دیدنی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان