تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر

ایران بازهم از صعود به فینال جام ملت های آسیا جا ماند/ شکست ایران مقابل قطر

تیم‌های ایران و قطر در دومین بازی نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف هم رفتند و این دیدار به سود قطر رقم خورد تا راهی مرحله فینال شود.

بازی تیم ملی ایران و قطر

رویداد۲۴  تیم ملی فوتبال ایران پس از صدرنشنیی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا که سه پیروزی مقابل فلسطین، هنگ کنگ و امارات به دست آورد، در دو بازی دور حذفی برابر تیم‌های سوریه و ژاپن دو برد ارزشمند به دست آورد و حالا که در جدالی حساس به مصاف قطر رفته، می‌خواهد همین روند را ادامه بدهد و فینالیست این رقابت‌ها شود ولی در آن سوی میدان عنابی‌ها نیز تلاش می‌کنند تا مثل دوره گذشته به دیدار پایانی برسند و نزدیک‌تر به جام شوند.

گزارش لحظه به لحظه "ورزش سه" از دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر را در همین صفحه دنبال کنید:

جام ملت‌های آسیا 2023 – مرحله نیمه نهایی / چهارشنبه: 1402/11/18 ؛ ساعت 18:30 / ورزشگاه: الثمامه- دوحه
سوتداور: احمد العلی (کویت)

تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون.

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

تیم ملی قطر

مشعل برشم، پدرو میگل، مهدی علی، لوکاس مندز، احمد فتحی، محمد وعد، جاسم جابر، یوسف عبدالرزاق، همام الامین، اکرم عفیف و المعز علی

سرمربی: تین‌تین مارکز لوپز

شرح گل

ایران 2 - قطر 3 (دقیقه 4: سردار آزمون): اوتی که مهدی طارمی در سمت راست زمین گرفته بود را علیرضا جهانبخش با پرتاب بلند به محوطه جریمه فرستاد که ضربه پشت سر سعید عزت‌اللهی را میگل پریرا به شکل ناقص دفع کرد تا سردار آزمون با فرصت‌طلبی، جای‌گیری مناسب و ضربه قیچی برگردان تماشایی گل اول بازی را به ثمر رساند.

در دقیقه ۱۷ جاسم ابواسلام گل تساوی را برای قطر به ثمر رساند. روی پاس اکرم عفیف به نزدیکی محوطه جریمه ایران، ضربه ابواسلام به عزت اللهی برخورد کرد و با غافلگیری علیرضا بیرانوند وارد دروازه ایران شد. 

در دقیقه ۴۳ دومین گل قطر به ثمر رسید. اکرم عفیف پس از دریافت توپ در نزدیکی محوطه جریمه ایران به سمت دروازه حرکت کرد و در بیان ۴ بازیکن ایران موفق شد با شوت محکم دروازه بیرانوند را باز کند.

نیمه اول این بازی پس از پایان ۴ دقیقه وقت اضافه با برتری ۲ بر یک قطر به پایان رسید.

نیمه دوم

در دقیقه ۴۷ ضربه سعید عزت اللهی به دست احمد فتحی برخورد کرد که پس بررسی VAR، داور هم با نمایشگر کنار زمین آن را بررسی کرد و خطای پنالتی را به سود ایران اعلام کرد.

دومین گل ایران در دقیقه ۵۱ توسط علیرضا جهانبخش به ثمر رسید. پنالتی حساس ابتدای نیمه دوم را جهانبخش برخلاف شیرجه دروازه‌بان حریف وارد دروازه کرد تا حساب کار را دو بر دو کند.

در دقیقه ۸۲ قطر به سومین گل رسید. معز علی موفق شد در فضای خالی خط دفاعی ایران ضربه عبدالعزیز حاتم را دریافت کند و با یک ضربه زمینی دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند.

حواشی:

* ترکیب تیم ملی ایران در مسابقه امشب مقابل قطر نسبت به دیدار با ژاپن دو تغییر داشته که احسان حاج‌صفی و مهدی طارمی جای میلاد محمدی و محمد محبی را گرفته‌اند.
* ترکیب تیم ملی قطر هم دو تغییر داشته که حسن الهیدوس و طارق سلمان روی نیمکت نشسته‌اند.
* سکوهای خالی زیادی در ورزشگاه الثمامه به چشم می‌خورد و عدم بلیت فروشی مناسب برای ایرانی‌ها در رقم خوردن این اتفاق بی‌تاثیر نبوده است.
* هواداران ایران سهمیه کمی در این بازی دارند و بیشتر استادیوم را تماشاگران قطری به خود اختصاص دادند.
* پس از گل اول و تساوی قطر، مهدی ترابی اعتراض شدیدی داشت که منجر به دریافت اخطار برای او شد.
* در شرایطی که نیمکت ایران پس از گل تساوی قطر مشتنج شده بود، آندو سعی در آرام کردن اوضاع داشت.
* در دقیقه 45 جهانبخش پس از هُل دادن لوکاس مندز در بیرون از زمین که او را نقش بر زمین کرد، با هجوم مشعل برشم، گلر قطر مواجه شد که داور به این درگیری پایان داد.
* در لحظات پایانی نیمه اول میلاد محمدی، علی قلی‌زاده، محمد محبی و مهدی قایدی برای گرم کردن از روی نیمکت بلند شدند تا احتمالا از شروع نیمه دوم به زمین بیایند.
* تماشاگران دو تیم با شور و هیجان زیادی تیمشان را تشویق می کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
1
5
وقتی به الاغ میگه شما قهرمان آسیا هستید این میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
0
6
اکرم عفیف نشان داد که بازی بازیکن باید کیفیت داشته باشه یه گل زد یه پاس گل داد یه اخراجی هم گرفت یه تنه تیم رو به فینال رسوند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
0
6
کاسه لیسان تسلیت ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
0
5
دیگر نمی گویند «پروژه نیمه تمام دولت رئیسی» باخت!؟
دریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
0
6
کار دشمن بود.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان