تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵

صدور کارنامه وضعیت عملکرد برای مدارس آموزش از راه دور

مدیرآموزش از راه دور آموزش و پرورش با اشاره به آموزش ۳ میلیون دانش آموز در ۱۲ سال اخیر در این مدارس گفت: امسال برای اولین بار برای عملکرد مدارس یک ارزیابی سه نیم سالی صورت می‌گیرد و در پایان سال، "کارنامه وضعیت عملکردی مدارس" صادر می‌شود.
رویداد۲۴مدیرآموزش از راه دور آموزش و پرورش با اشاره به آموزش ۳ میلیون دانش آموز در ۱۲ سال اخیر در این مدارس گفت: امسال برای اولین بار برای عملکرد مدارس یک ارزیابی سه نیم سالی صورت می‌گیرد و در پایان سال، "کارنامه وضعیت عملکردی مدارس" صادر می‌شود.

شاهمرادی؛ مدیرآموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه سند تحول در واقع نقشه راه است و ارزش‌هایی که در این سند لازم است، باید در همه دولت‌ها دنبال شود، اظهار داشت: برنامه‌ای که در آموزش از راه دور وجود دارد، منطبق با اهداف سند تحول است. فرصتی که مدارس آموزش از راه دور ایجاد می‌کنند، در وهله اول پوشش بازماندگان از تحصیل است؛ چتر آموزشی ما باید به گونه‌ای باشد که هیچ شهروند ایرانی چه داخل و چه خارج از کشور از آموزش محروم نماند؛ آموزش از راه دور طی این ۱۲ سالی که فعالیت داشته، خدمات خوبی ارائه داده است.

وی با اعلام اینکه در ۱۲ سال اخیر قریب به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از خدمات آموزش از راه دور استفاده کرده‌اند، افزود: همچنین ۴۴۱ هزار نفر تحصیلاتشان را در این مدارس تکمیل کردند؛ بنابراین این مدارس ظرفیت بسیار خوبی است؛ چون انعطاف در آموزش وجود دارد. شیوه آموزش در مدارس، نیمه حضوری و غیرحضوری است. جمعیت زیادی از بزرگسالان نیز در این مدارس پوشش داده می‌شوند، افرادی که در زمان معین نتوانستند؛ آموزش ببینند و ترک تحصیل کردند و در حال حاضر شرایط سنیشان به گونه‌ای نیست که بتوانند ادامه تحصیل بدهند.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش اهداف و رویکرد مدارس آموزش از راه دور در سند تحول را کمک به تحقق عدالت آموزشی و نکته دوم آموزش نوین عنوان کرد و گفت: امیدواریم در آینده بسیار نزدیک پوشش تحصیلی مان در همه دوره ها ۱۰۰ درصد شود.

وی با بیان این مطلب که غالبا برنامه‌ها را تحت سیاست کیفیت بخشی تعریف کردیم، افزود: اولویت اول، تلاش برای جذب بازماندگان از تحصیل، اولویت دوم ارائه روش‌های آسان برای آموزش است.

شاهمرادی آموزش غیرحضوری اولیا را از دیگر خدمات مدارس آموزش از راه دور بیان کرد و گفت: بحث نظارت بر فعالیت‌های مدارس کاملا حساب شده است؛ به طوری که در بخش جامع نظارت، بخش‌های عمومی، تخصصی و عالی تعریف شده است. امسال برای اولین بار برای عملکرد مدارس یک ارزیابی سه نیم سالی صورت می‌گیرد و در پایان سال، «کارنامه وضعیت عملکردی مدارس» صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متمرکز شدن آموزش معلمان و مدیران و نزدیک کردن مدارس آموزش از راه دور به استانداردهای استقرار مدیریت کیفیت را پیگیری می‌کنیم، گفت: به طور میانگین سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر در این مدارس پوشش داده می‌شوند که البته در سال ۱۳۸۸- ۱۳۸۹ یک تجدید برنامه بر روی بحث آموزش از راه دور اتفاق افتد که باعث کاهش جذب شد.

مدیرآموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به طور مثال یکی از اتفاقاتی که افتاد بحث سلب اختیار برگزاری امتحان در مدارس آموزش از راه دور بود و در ‌‌نهایت منجر به این شد که در شورای عالی آموزش و پرورش تجدید نظر شود و خوشبختانه در حال حاضر نگاه به مدارس آموزش از راه دور همانند سایر مدارس است و تفاوتی وجود ندارد.

شاهمرادی اضافه کرد: امیدواریم امسال رشد آمار جذب را داشته باشیم؛ در حال حاضر ۱۶۵۶ مدرسه داریم که سالانه قریب به ۲۰۰ هزار دانش آموز را پوشش می‌دهد که با این تعداد مدرسه می‌توانیم ۳ برابر را پوشش تحصیلی بدهیم.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان