تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

مشخصات خودروی واکنش سریع فاکس

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های خودروی واکنش سریع فاکس خواهیم پداخت.

خودروی واکنش سریع فاکس

رویداد۲۴ حسین فلاحی: خودروی واکنش سریع فاکس، عضوی از طیف وسایل نقلیه تاکتیکی سبک FOX است که توسط شرکت جانکل ارائه می شود. جانکل در نمایشگاه بین المللی تجهیزات دفاعی و امنیتی 2017 که در سپتامبر 2017 برگزار شد، از آخرین نسخه فاکس رونمایی کرد. وزارت دفاع بلژیک در ژانویه 2016 قراردادی را با جانکل برای تهیه 108 خودروی واکنش سریع فاکس دستگاه فاکس منعقد کرد. این وسیله نقلیه توسط نیروهای مسلح بلژیک در رژه نظامی در روز ملی بلژیک در جولای 2017 به نمایش گذاشته شد.

خودروی واکنش سریع فاکس را می توان در گشت مرزی، نظارت و شناسایی، واکنش سریع/پشتیبانی اول، حفاظت کاروان، حمل و نقل محموله/نیروها و ماموریت های تخلیه مجروحان استفاده کرد.

طراحی و ویژگی های خودروی واکنش سریع فاکس

خودروی واکنش سریع فاکس بر اساس شاسی خودروی تجاری سبک تویوتا هایلوکس با ارتقاء به صورت سفارشی توسط جانکل ساخته شده است. این خودرو دارای یک طراحی مدولار است که امکان پیکربندی مجدد چندگانه را با توجه به نیازهای مشتری فراهم می کند. این پلت فرم قابل اعتماد، قابلیت حرکت و ظرفیت بارگیری عالی را در خارج از جاده ارائه می دهد.

این وسیله نقلیه دارای طرحی سنتی است که شامل موتور در جلو، کابین خدمه در مرکز و محفظه سرباز/بار در عقب است. این وسیله نقلیه روباز تقریباً 5.6 متر طول و 1.8 متر عرض دارد و وزن آن تقریباً 4500 کیلوگرم است.

خودروی واکنش سریع فاکس برای چهار تا شش نفر صندلی دارد  که می توانند از چهار درب جانبی وارد و خارج شوند. همچنین فضایی اختصاصی برای قرار دادن سلاح های شخصی فراهم می کند.

خودروی واکنش سریع فاکس

این خودرو مجهز به تجهیزات و سیستم‌های استاندارد، از جمله وینچ‌های نصب‌شده در جلو و عقب، چرخ یدکی، سیستم‌های ران فلت، پانل ابزار دیجیتال، پانل داشبورد مدولار، محفظه لپ‌تاپ کشویی و نور مادون قرمز است.

بسته ارتباطی شامل سیستم‌های ارتباطی با فرکانس بسیار بالاو فرکانس بالا، کیت‌های گیرنده تلفن ماهواره‌ای و سیستم موقعیت‌یابی جهانی و آنتن‌های مرتبط است.

تسلیحات و حفاظت از خودِ خودروی واکنش سریع فاکس

بر روی این وسیله نقلیه، مسلسل 12.7 میلی متری/7.62 میلی متری یا مسلسل 5.56 میلی متری یا نارنجک انداز خودکار 40 میلی متری (AGL) نصب شده است. همچنین می‌توان آن را برای یک اسلحه 7.62 میلی‌متری GPMG یا یک تفنگ 5.56 میلی‌متری پیکربندی کرد.

نصب سلاح های متعدد در مکان های مختلف روی وسیله نقلیه امکان حمل طیف وسیعی از تسلیحات را فراهم می کند تا خودروی واکنش سریع فاکس به یک پلت فرم پشتیبانی آتش متحرک و حفاظت از نیروی تاکتیکی ایده آل تبدیل شود.

خودروی واکنش سریع فاکس را می توان در گشت مرزی، نظارت و شناسایی، واکنش سریع/پشتیبانی اول، حفاظت کاروان، حمل و نقل محموله/نیروها، و ماموریت های تخلیه مجروحان استفاده کرد.

خودروی واکنش سریع فاکس

خودروی واکنش سریع فاکس مجهز به کیت‌های زره‌دار ماژولار قابل جابجایی است تا از STANAG 4569 سطح 1 در برابر آتش سلاح‌های کوچک، ترکش‌های پوسته و نارنجک‌های دستی محافظت کند. صفحه محافظ زیر شکم بیشتر محافظت در برابر مواد منفجره دست ساز ضد نفر در زیر بدنه را تضمین می کند.

پانل های جانبی زره ​​پوش و درها  و همچنین صفحه نصب شده روی زمین، می توانند توسط یک خدمه دو نفره در کمتر از چهار ساعت سوار یا پیاده شوند. بدنه رو به جلو مجهز به مجموعه ای از پرتابگر نارنجک های دودزا برای افزایش بقا است.

موتور و تحرک خودروی واکنش سریع فاکس

این خودرو می تواند به یک موتور 4.2 لیتری شش سیلندر توربوشارژ یا 4.5 لیتری V8 توربوشارژ دیزل اینترکول شده یا یک موتور 4.0 لیتری V6 بنزینی همراه با گیربکس اتوماتیک مجهز شود.

خودروی واکنش سریع فاکس را می توان از طریق هوایی داخلی با هلیکوپتر CH-47 چینوک، C-130 هرکولس و هواپیماهای ایرباس A400M حمل کرد. این خودرو به دلیل فاصله 260 میلی متری از زمین، چابکی و تحرک برتر در زمین های ناهموار ارائه می دهد.

خودروی واکنش سریع فاکس

حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر در ساعت و برد معمولی آن 900 کیلومتر است. مخزن سوخت اختیاری نصب شده روی خودرو می تواند برد را تا 1300 کیلومتر افزایش دهد.

خودروی واکنش سریع فاکس می تواند از یک مانع عمودی 300 میلی متری بالا برود و عمق 700 میلی متری را طی کند. زاویه نزدیک شدن و خروج خودرو به ترتیب 40 درجه و 45 درجه است.

مشخصات کلی خودروی واکنش سریع فاکس

نوع خودرو: وسیله نقلیه واکنش سریع

پیکربندی : 4x4

سازنده: زره پوش جانکل

مسافر: تا شش

حداکثر سرعت، بیشینه سرعت: 170 کیلومتر در ساعت

محدوده کروز: 900 کیلومتر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان