تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

جبلی، خاله‌زاده سعید جلیلی را برکنار کرد!

«علیرضا خدابخشی» از معاونت سیاسی صداوسیما برکنار شد.

 رویداد۲۴«علیرضا خدابخشی» معاون سیاسی صداوسیما از سمت خود برکنار شده و قرار است «محمدعلی صائب» رئیس خبرگزاری صداوسیما با حفظ مسئولیت خود، سرپرستی معاونت سیاسی را نیز بر عهده بگیرد.

علیرضا خدابخشی ۲۲ مهر ۱۴۰۰، با حکم پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما به عنوان معاون سیاسی سازمان صداوسیما منصوب شده بود.

انتصاب خدابخشی، بخشی از سیاست جبلی برای برکنارکردن تیم پیر قبلی و جایگزین‌کردن نسل جدید اصول‌گرایان بود. خدابخشی ۴۵ ساله جای مجید آخوندی نشست که دست‌کم ۱۵ سال در این سمت نشسته بود.

علیرضا خدابخشی علاوه بر کار در سازمان صداوسیما، کمی در رسانه‌های مکتوب هم فعالیت داشت. عمده فعالیت‌هایش نیز در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی بود. او زمانی به عنوان خبرنگار مجلس در روزنامه ابرار فعالیت می‌کرد و در ادامه معاونت سردبیری روزنامه همشهری را بر عهده گرفته بود.

پارسال هم زمزمه رفتن خدابخشی مطرح شد اما به گزارش خبرگزاری ایسنا همان روزها «فردی که نامش به عنوان گزینه‌ احتمالی ذکر شده بود، در تماسی از جانب خبرنگار ایسنا، خبر انتصابش را نادرست خواند.»

همان پارسال، صداوسیما در مجموعه زیرنظر خدابخشی چند مشکل داشت از جمله هک‌شدن شبکه‌های صداوسیما آن‌هم به هنگام پخش سخنان رهبری در یکی از بخش‌های خبری. ایسنا از «تعلل در ارایه توضیح و یک عذرخواهی احتمالی یا بدیهی» صداوسیما گلایه کرد آن را «پرسش‌برانگیز» خواند.

مسئله دیگر «پخش تصاویر مربوط به یک زن برهنه با افکت‌های حداقلی در بخش خبری ۲۰:۳۰ ـ به عنوان زیرمجموعه معاونت سیاسی» در دوران اعتراضات سال گذشته بود. ایسنا پرسیده بود این «تصاویر گرچه با هدف تقبیح عملکرد یک جریان سیاسی پخش شد اما این پرسش جدی را مطرح می‌کرد که آیا بازنشر و اشاعه‌ی یک عمل قبیح کمتر از انجام آن نیست؟»

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: صداوسیما
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان