تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

نکاتی برای نگهداری از خودرو در زمستان

هنگامی که هوا سرد می‌شود، رانندگی با چالش‌های زیادی همراه است. در فصل زمستان، آگاهی از آمادگی خودروی خود در شرایط آب‌وهوایی سرد و زمستانی اهمیت بسیاری دارد.

نگهداری از خودرو در زمستان

رویداد۲۴ اهمیت حفاظت از خودرو در طول سال برای همه‌ی ما بسیار مهم است، اما در ماه‌های زمستان این موضوع بیشتر از همیشه اهمیت دارد. با این حال، این به آن معنا نیست که فعالیت‌های نگهداری خودرو در زمستان با روش‌های متفاوتی باید انجام شود. شاید تنها چند انتخاب خاص وجود داشته باشد که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بررسی باتری خودرو

هوای سرد و مرطوب می‌تواند باتری خودرو را تهدید کند. وقتی با یک باتری کم‌شارژ، کلید را بچرخانید، قطعاً احساس ناراحتی خواهید کرد. اگر باتری برای روشن کردن خودرویتان تلاش زیادی می‌کند، احتمالاً در آستانه پایان عمر خود قرار دارد.

اگر دسترسی به تجهیزات مناسب را دارید، می‌توانید باتری را خودتان تست کنید، اما راه‌حل آسان‌تر این است که از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید. در صورتی که قادر به روشن کردن خودرو با استفاده از استارتر هستید، می‌توانید به اولین کارگاه مکانیکی یا نمایندگی خودرو بروید و یک باتری جدید خریداری کنید. بسیاری از فروشندگان باتری همچنین قادر به رفع نیاز شما هستند.

در صورتی که قادر به روشن کردن خودروی خود نیستید، می‌توانید از یک ست گیره برق (jump leads) برای دریافت کمک از یک خودروی دیگر استفاده کنید. همچنین، می‌توانید باتری را جدا کرده و آن را با استفاده از یک شارژر باتری به طور مستقل شارژ کنید. با این حال، باید توجه داشت که این کار‌ها ممکن است پیچیدگی‌های خود را داشته باشند و برای انجام آن‌ها بهتر است به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید.

بررسی ضد یخ

ضد یخ، برای جلوگیری از انجماد آب در سیستم خنک کننده موتور استفاده می‌شود، همانطور که از نامش پیداست. برای تست کارایی ضد یخ، نیاز به یک ابزار ویژه دارید. ابتدا باید درپوش مخزن خنک کننده را زیر کاپوت باز کنید، البته پس از اطمینان حاصل کردن از سرد بودن موتور.

برای تست کارایی ضد یخ، لوله را در داخل مخزن خنک کننده قرار داده و حباب پلاستیکی در انتهای آن را فشار دهید تا کمی از مایع ضد یخ به داخل تستر جذب شود. سپس می‌توانید از طریق مقیاس تستر نقطه انجماد ضد یخ را بخوانید. پس از انجام این بررسی، مایع ضد یخ را به داخل سیستم خنک کننده خودرو برگردانید و درپوش مخزن را نصب کنید.

بررسی شوینده شیشه‌شور

در فصل زمستان، بارش‌های فراوان برف معمولاً رخ می‌دهد و این موجب تشکیل لایه‌های یخ روی شیشه جلوی خودرو می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید مطمئن شوید که مخزن شوینده شیشه جلو پر است. برای این کار، مخزن شوینده شیشه جلو را در زیر کاپوت باز کرده و آن را با محلول شوینده مناسب پر کنید. می‌توانید از شوینده‌های آماده استفاده کنید و یا از غلیظ شوینده استفاده کنید که قبل از استفاده باید با آب مخلوط شود.

محلول شوینده شیشه جلو دارای نقطه انجماد پایین‌تری نسبت به آب است، بنابراین شما هیچ‌گاه با مشکل یخ‌زدگی روبرو نخواهید شد، به شرطی که از محلول شوینده مناسب استفاده کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار خودرو
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان