تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

قطار تهران رشت: گزینه‌ای مقرون به صرفه برای سفر

رشت که با نام «شهر باران‌های نقره‌ای» شناخته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری است که نباید بازدید از آن را از دست بدهید. با تهیه بلیط قطار تهران رشت می‌توانید سفری کوتاه، اقتصادی و هیجان‌انگیز به این شهر زیبا داشته باشید. همراه ما بمانید تا درباره خرید بلیط قطار توضیحاتی ارائه کنیم.

رویداد۲۴ شهرهای شمالی کشور ما به سبب طبیعت بکر و آب و هوای مطلوبی که دارند، همواره مورد توجه مسافران قرار می‌گیرند. هیچ‌چیز به اندازه چند روز گردش و تفریح در جنگل‌های انبوه گیلان نمی‌تواند احوالات شما را دگرگون کند و انرژی از دست رفته را به وجودتان برگرداند. رشت که با نام «شهر باران‌های نقره‌ای» شناخته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری است که نباید بازدید از آن را از دست بدهید. با تهیه بلیط قطار تهران رشت می‌توانید سفری کوتاه، اقتصادی و هیجان‌انگیز به این شهر زیبا داشته باشید. همراه ما بمانید تا درباره خرید بلیط قطار توضیحاتی ارائه کنیم.

قطار تهران رشت: گزینه‌ای مقرون به صرفه برای سفر

چرا با قطار به رشت سفر کنیم؟

پیش از آن که به نحوه رزرو بلیط قطار بپردازیم، باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید قطار را به‌عنوان وسیله نقلیه مناسب سفر انتخاب کنیم؟ چه مزایایی قطار را به بهترین انتخاب ما تبدیل می‌کنند؟ حقیقت این است که سفر با قطار نکات مثبت متعددی دارد و به همین خاطر است که در همان روزهای ابتدای ماه، تمام بلیط‌های قطار رزرو می‌شوند. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین مزایای سفر با قطار اشاره می‌کنیم:

  • در سفر با قطار می‌توانید نهایت لذت را از مسیر ببرید. قطارهایی که به شمال کشور می‌روند، از زیباترین مسیرها و گاه از دل جنگل‌ها عبور می‌کنند. از این رو منظره فوق‌العاده‌ای را به شما هدیه خواهند کرد. قطار تهران رشت یکی از زیباترین مسیرهای ریلی کشور محسوب می‌شود که نباید گذر از آن را از دست بدهید.

  • قطار یک وسیله نقلیه بسیار ایمن است که سفری امن و مطمئن را به شما هدیه می‌کند. برخلاف مسیرهای جاده‌ای یا مسیرهای هوایی که در معرض بروز حوادث مختلف قرار دارند، در مسیرهای ریلی معمولاً سانحه‌ای رخ نمی‌دهد.

  • در سفر با قطار به امکانات مختلفی دسترسی خواهید داشت که سفر را برایتان آسان می‌کنند. به عنوان مثال می‌توانید از سیستم صوتی تصویری کوپه استفاده کنید و یا برای شارژ کردن موبایل و لپ‌تاپ از پریز برق استفاده کنید.

  • هیچ وسیله نقلیه‌ای به اندازه قطار سفر راحتی را برایتان به ارمغان نمی‌آورد. در سفر با قطارهای کوپه‌ای می‌توانید تا رسیدن به مقصد استراحت کنید و حتی روی تخت اختصاصی‌تان بخوابید.

  • بلیط قطار تهران رشت ارزان قیمت است؛ بنابراین با کمترین هزینه می‌توانید بین این دو شهر جابه‌جا شوید.

آشنایی با مسیر ریلی تهران رشت

با توجه به مزایای سفر با قطار، به نظر می‌رسد این وسیله نقلیه بهترین گزینه برای داشتن سفری راحت و در عین حال اقتصادی است. از این رو خوب است برای سفرهایتان بلیط قطار تهران رشت را تهیه کرده و سفری دلپذیر را آغاز کنید. فاصله میان تهران و رشت، ۳۲۴ کیلومتر است. چنان چه بخواهید این مسیر را با قطار طی کنید، سفری ۵ ساعته در پیش خواهید داشت.

در طول این مسیر باید از ایستگاه‌های مختلفی عبور کنید که از جمله آن‌ها می‌توان به کوهین، لوشان، منجیل، رودبار و امام‌زاده هاشم اشاره کرد. نکته مثبت درباره این مسیر، وجود جاذبه‌های متعدد و دیدنی بودن آن است. پس از آن که شهر قزوین را پشت سر بگذارید، طبیعت زیبای استان گیلان پیش چشمانتان جان می‌گیرد و این یکی از زیباترین تجربه‌های شما در طول سفر خواهد بود.

قطار تهران رشت: گزینه‌ای مقرون به صرفه برای سفر

انواع قطارهای این مسیر کدام‌اند؟

هر روز دو قطار از مبدأ تهران به سمت راست حرکت می‌کنند. یکی از آن‌ها ساعت ۷:۳۰ صبح سفر را آغاز می‌کند و دیگری در ساعت ۸:۳۰ راهی رشت می‌شود. قطارهای مختلفی در این مسیر تردد می‌کنند که به چند مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت.

قطار کوپه‌ای سپهر

قطار کوپه‌ای سپهر یکی از لوکس‌ترین قطارهای شرکت ریلی رجا است که پس از قطار زندگی، به‌عنوان بهترین قطار این شرکت شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید در سفر به رشت از امکانات و خدمات متعددی بهره‌مند شوید، خوب است که قطار کوپه‌ای سپهر را انتخاب کنید‌. این قطار به صورت کوپه‌‌های ۴ تخته در دسترس مسافران است و در هر واگن فروشگاه و رستوران مجللی نیز وجود دارد. کتابخانه، سیستم صوتی تصویری، سرویس خواب یکبار مصرف و … از جمله امکانات قطار سپهر در مسیر تهران رشت است.

قطار اتوبوسی صبا

قطار اتوبوسی صبا یکی از قطارهای پرطرفدار مسیر تهران رشت است که امکانات مطلوبی هم دارد. این قطار دو طبقه شما را در مدت زمان کوتاه‌تری به رشت می‌رساند و در طول مسیر، خدمات مطلوبی را نیز ارائه می‌کند. تهویه مطبوع در تمام سالن‌ها وجود دارد و حتی فروشگاهی نیز برای خرید تنقلات قرار داده شده است. دو تلویزیون صفحه تخت در هر سالن تعبیه شده تا مسافران در طول مسیر، سرگرم شوند. هزینه خرید بلیط قطار اتوبوسی کمتر از نوع کوپه‌ای است.

قطار زندگی

قطار پنج ستاره زندگی لوکس‌ترین قطار شرکت ریلی رجا است که خدمات فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند. اگر قصد دارید سفری مجلل و همه چیز تمام به رشت داشته باشید، حتماً قطار زندگی را انتخاب کنید. در قطار زندگی با انواع نوشیدنی‌ها و غذاها از شما پذیرایی خواهد شد. همچنین امکانات ویژه‌ای برای کودکان در نظر گرفته شده تا سفر راحتی داشته باشند. سفر با قطار زندگی می‌تواند تجربه متفاوتی را برایتان رقم بزند.

هزینه بلیط قطار تهران رشت

بسته به این که با چه نوع قطاری سفر می‌کنید، هزینه خرید بلیط قطار متفاوت خواهد بود. همچنین زمان سفر نیز تأثیر به سزایی بر تعیین هزینه بلیط دارد. به عنوان مثال در تعطیلاتی نظیر عید نوروز، هزینه خرید بلیط قطار بیشتر می‌شود. در سال ۱۴۰۲ هزینه خرید بلیط قطار کوپه‌ای ۵ ستاره تقریباً ۳۰۰-۳۵۰ هزار تومان است. این هزینه‌ برای خرید بلیط قطار اتوبوسی تا ۱۶۰ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند.

قطار تهران رشت: گزینه‌ای مقرون به صرفه برای سفر

ارزان‌ترین بلیط قطار را از فلای تودی خریداری کنید

برای آن که هزینه سفر را تا حد امکان کاهش داده و بلیط قطار با ارزان‌ترین قیمت‌ را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت فلای تودی مراجعه نمایید. این وبسایت بهترین خدمات حوزه گردشگری را با کمترین قیمت به شما ارائه می‌کند.‌ رزرو هتل‌های داخلی و خارجی، خرید بلیط قطار و هواپیما، اخذ ویزای توریستی و رزرو تور از جمله خدماتی است که در وبسایت فلای تودی ارائه می‌شوند. کافیست یک بار همراه فلای تودی باشید تا به همراه همیشگی شما تبدیل شود.

برچسب ها: گردشگری
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان