تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

ثبت رکورد پرورش بزرگ‌ترین بلوبری جهان

بزرگترین بلوبری جهان؛ این میوه آبی تیره تقریبا به قطر یک توپ گلف و وزنش ۱۰ برابر بلوبری‌هایی است که مصرف می‌کنیم.

بلوبری

رویداد۲۴ بلوبری، که به زغال‌اخته آبی هم معروف است، به‌دلیل سرشاربودن از ویتامین ث، کا، منگنز و همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها، مورد توجه بسیاری از متخصصان تغذیه است. این میوه مغذی از خانواده توت‌ها است و معمولا به‌اندازه تمشک است.

اما گاردین در گزارشی از پرورش بلوبری‌های بزرگ خبر داد. هر یک از این بلوبری‌ها تقریبا به‌اندازه توپ گلف است و وزنش ۱۰ برابر بلوبری متوسطی است که معمولا مصرف می‌کنیم.

این بلوبری که در ۱۳ نوامبر برداشت و در یخ‌بند نگه‌داری می‌شد، این هفته در رکورد‌های جهانی گینس با عنوان «سنگین‌ترین بلوبری جهان» ثبت شد.


بیشتر بخوانید: روزانه چقدر باید روغن زیتون بخوریم؟


برد هاکینگ، متخصص ارشد باغبانی و همچنین مسئول بلوبری در «گروه کوستا» و تولید‌کننده میوه و سبزیجات در کوریندیِ نیو ساوت ولز استرالیا می‌گوید: «وقتی بلوبری را روی ترازو گذاشتیم شوکه شدم.»

این بلوبری که به کوشش هاکینگ، جسیکا اسکالزو، ماری فرانس کورتوا به دست آمده است، حدود ۲۰.۴ گرم وزن و ۳۹.۳۱ میلی‌متر قطر دارد.


بیشتر بخوانید:


این نوع بلوبری از گونه «اترنا» است و در برنامه ویژه «طرح گسترش تنوع گونه» گروه کوستا تولید شده است. گروه کوستا طبق این برنامه یک یا دو گونه جدید بلوبری را در سال تولید می‌کند.

این بلوبری جدید ۱.۲۵ برابر وزن بلوبری است که پیش از آن رکورددار بود. بلوبری بزرگ قبلی ۱۶.۲ گرم وزن و ۳۶.۳۳ میلی‌متر قطر داشت.

دو رکورد قبلی را پرورش‌دهندگان اوزبلو استرالیای غربی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ ثبت کرده بودند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: میوه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان