تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۳

ورزشکار و متهم «دادگاه قرن» درگذشت

او جی سیمپسون، ستاره سابق فوتبال آمریکایی در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

ورزشکار و متهم «دادگاه قرن» درگذشت

رویداد۲۴ به گزارش الجزیره، خانواده سیمپسون در بیانیه‌ای که امروز در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، اعلام کردند که او روز چهارشنبه پس از مبارزه با سرطان درگذشت.

رسانه‌های آمریکایی در بهمن‌ماه گزارش دادند که سیمپسون تحت درمان برای سرطان پروستات است.

سیمپسون پس از متهم‌شدن به قتل همسر سابقش، نیکول براون سیمپسون، و دوستش، رونالد گلدمن، در سال ۱۹۹۴ به چهره‌ای بحث‌برانگیز در جامعه آمریکا تبدیل شد. او متهم شد این دو را با چاقو به قتل رسانده است.  

به حکم دادگاه، او باید خود را تسلیم پلیس می‌کرد، اما اما پنج روز پس از قتل، او همراه یکی از هم‌تیمی‌های سابق خود فرار کرد، اما در نهایت بعد از یک تعقیب‌وگریز مختصر در لس‌آنجلس دستگیر شد.  
محاکمه چند‌ماهه سیمپسون - که در آمریکا «محاکمه قرن» نام گرفت - از تلویزیون پخش شد و توجه رسانه‌ها را در ایالات متحده و سراسر جهان به خود جلب کرد.

تبرئه او در سال ۱۹۹۵ آمریکا را به دو گروه تقسیم کرد: برخی از آمریکایی‌ها معتقد بودند که حکم تبرئه او غلط است و برخی دیگر او را قربانی سیستم پلیس نژادپرست آمریکا می‌دیدند.  

ورزشکار و متهم «دادگاه قرن» درگذشت

سیمپسون در سال ۱۹۹۵ یک هفته پس از اینکه هیئت منصفه تشخیص داد او براون و گلدمن را نکشته است، به نیویورک‌تایمز گفت: «فکر نمی‌کنم اکثر مردم آمریکا باور کنند که من این کار را انجام داده‌ام. من هزاران نامه و تلگراف از افرادی که از من حمایت می‌کنند دریافت کرده‌ام.»

حتی سال‌ها بعد، این پرونده همچنان مردم را مسحور می‌کرد و بحث‌هایی را در مورد نژاد، جنسیت، آزار خانگی، عدالت سلبریتی‌ها و تخلف پلیس برانگیخت.

سیمپسون که با نام مستعار The Juice معروف بود، فعالیت ورزشی‌اش را ازدانشگاه کالیفرنیای جنوبی شروع کرد.  

او در سال ۱۹۶۸ برنده برترین افتخار در فوتبال کالج آمریکا شد و یک سال بعد به عنوان برگزیده شماره یک بوفالو بیلز به لیگ ملی فوتبال (NFL) صعود کرد.

او ۱۱ فصل در فوتبال حرفه‌ای آمریکایی را بازی کرد و افتخارات زیادی کسب کرد.

در حالی که هیئت منصفه دادگاه جنایی در سال ۱۹۹۵ او را در قتل بی‌گناه تشخیص داد، هیئت منصفه دادگاه مدنی جداگانه در سال ۱۹۹۷ او را مسئول این قتل دانست و او را به پرداخت ۳۳.۵ میلیون دلار به اعضای خانواده براون و گلدمن محکوم کرد.

یک دهه بعد و در حالی که هنوز زیر سایه ماجرای قتل و حکم دادگاه بود، حادثه‌ای دیگر آفرید که موجب شد ۹ سال حبس شود.  

او در یک درگیری در یک اتاق در هتلی در لاس‌وگاس حضور داشت. او در میان پنج نفری بود که با دو فروشنده یادگاری‌های ورزشی درگیر شدند. دو نفر از این پنج نفر اسلحه داشتند و دادگاه سیمپسون را به جرم سرقت مسلحانه به ۹ سال زندان محکوم کرد. او در ۶۱ سالگی ۹ سال زندان را در زندانی دورافتاده در شمال نوادا شروع کرد.

برچسب ها: دادگاه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان