تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

معرفی تویوتا فور رانر مدل ۲۰۲۵

کمپانی ژاپنی تویوتا در چند روز گذشته به طور رسمی از نسل جدید تویوتا فور رانر ۲۰۲۵ رونمایی کرد که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

تویوتا فور رانر ۲۰۲۵

رویداد۲۴ پس از گذشت پانزده سال، زمان آن رسیده بود که تویوتا بالاخره نسل جدید شاسی بلند آفرودی فور رانر را معرفی نماید. همانطور که انتظار می‌رفت، این خودرو بر اساس پیکاپ تاکوما ساخته شده و اشتراکات فراوانی با آن دارد، تا جایی که بخش جلویی خودرو کاملاً با همتای پیکاپ یکسان است. فور رانر جدید حالا به شاسی بلندی سه ردیفه تبدیل شده است، تا در بازار آمریکا با نسل جدید لندکروزر ۲۵۰ یا همان پرادو که به صورت دو ردیفه عرضه می‌شود، همپوشانی نیابد. از طرفی، فور رانر را می‌توان یک سکویا در ابعادی کوچک‌تر و با ذاتی آفرودی‌تر قلمداد کرد.

طراحی ظاهری تویوتا فور رانر

معرفی تویوتا فور رانر مدل ۲۰۲۵

در بخش دماغه خودرو، همچنان سبک و سیاق طراحی تاکوما را مشاهده می‌کنیم و تنها سپر نسبت به نسخه پیکاپ کمی تفاوت دارد. این سبک طراحی جدید تویوتا برای خودرو‌های آفرودی خود را قبلاً در مدل‌های سکویا و تاندرا نیز دیده بودیم.

در نمای جانبی نیز ظاهری بسیار پرقدرت را مشاهده می‌کنیم و شیشه جانبی عقب به شکلی مانند نانوشته طراحی شده است، مشابه نسل گذشته فور رانر.

با توجه به طراحی‌های برجسته‌تر، زوایای حمله و فرار فور رانر جدید به ترتیب ۳۲ و ۲۴ درجه کاهش یافته است. در مقایسه با نسل قبلی که این اعداد به ترتیب ۳۳ و ۲۶ درجه بودند.

معرفی تویوتا فور رانر مدل ۲۰۲۵

برای نسل جدید فور رانر، یک نسخه جدید به نام تریل هانتر معرفی می‌شود که در واقع نسخه آفرود سنگین این خودرو را نماینده می‌شود. این نسخه دارای ویژگی‌هایی مانند اسنورکل، جلوپنجره با تریم برنزی، باربند، چراغ‌های ال‌ای دی خطی روی سپر، کمک فنر‌های ۲.۵ اینچی، اینورتر ۲۴۰۰ وات، ریل‌های محافظ رکاب و لاستیک‌های ۳۳ اینچی آلترین تویو کانتری و... خواهد بود. این نسخه تنها با پیشرانه هیبریدی عرضه می‌شود.

شیشه عقب فور رانر نیز برای مصارف مختلف مانند شکار، پلیس، دسترسی به صندوق بار از بیرون و غیره، به صورت برقی باز و بسته می‌شود. ظرفیت یدک کشی فور رانر جدید نیز از ۲۲۷۰ کیلوگرم به ۲۷۲۰ کیلوگرم افزایش یافته است که با ظرفیت پرادو جدید برابر است.

کابین و امکانات رفاهی

معرفی تویوتا فور رانر مدل ۲۰۲۵

در داخل تویوتا فور رانر ۲۰۲۵، همچنان از کابین مشابه پیکاپ تاکوما استفاده می‌شود که در تیپ‌های پایه، نمایشگر مرکزی ۸ اینچی و کلاستر ۷ اینچی دیجیتالی را داراست. اما در تیپ‌های بالاتر، این نمایشگر‌ها به ترتیب به ۱۴ و ۱۲.۳ اینچی ارتقاء می‌یابند. تریم دو رنگ کابین و قطعات دکوراتیو عضلانی نیز از ویژگی‌های جدید فور رانر ۲۰۲۵ محسوب می‌شوند.

در تیپ فول، که به آن پلاتینیوم می‌گویند، امکاناتی مانند دوربین ۳۶۰ درجه، تریم چرمی، اسپیکر پورتابل روی داشبورد، سیستم کنترل پایداری و کشش، شیشه برقی عقب، کرال کنترل، دستیار فعال رانندگی، سیستم تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، سیستم ارتقا یافته مالتی ترین، دیفرانسیل لغزش محدود و... به چشم می‌خورند.

مشخصات فنی تویوتا فور رانر ۲۰۲۵

معرفی تویوتا فور رانر مدل ۲۰۲۵

در فور رانر ۲۰۲۵، از پیشرانه ۴ سیلندر تاکوما استفاده می‌شود که شامل یک واحد ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است. این پیشرانه در دو نسخه معمولی و هیبریدی در دسترس قرار می‌گیرد. نسخه معمولی تاکوما ۲۷۸ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد، در حالی که این اعداد در نسخه هیبریدی به ۳۲۶ اسب بخار و ۶۳۰ نیوتن‌متر افزایش می‌یابند. انتقال نیرو در هر دو نسخه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک انجام می‌شود.

فور رانر ۲۰۲۵ در نسخه‌های محرک عقب، دارای دو گزینه چهار چرخ محرک پارت‌تایم و چهار چرخ محرک فول‌تایم برای سفارش مشتریان است. نسخه چهار چرخ محرک همچنین با دیفرانسیل لغزش محدود خودکار تجهیز شده است. یکی از ویژگی‌های دیگر فور رانر ۲۰۲۵، برخورداری از آنتی‌رول بار قابل جدا شدن در جلو است که مشابه آن در پرادو نیز استفاده می‌شود و باعث افزایش انعطاف پذیری چرخ‌ها در مسیر‌های آفرودی می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار خودرو ، تویوتا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان