تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

روغن موتور مناسب برای پژو ۲۰۶ چیست؟

یکی از نگرانی‌های اصلی بسیاری از افراد، انتخاب روغن موتور مناسب برای خودروی خود است. در این مقاله، به بررسی روغن موتور مختلف برای خودرو‌های پژو ۲۰۶ (Peugeot ۲۰۶) و روغن مناسب برای انواع تیپ‌های این خودرو می‌پردازیم.

روغن موتور مناسب برای پژو ۲۰۶

رویداد۲۴ پژو ۲۰۶، یکی از پرفروش‌ترین، پرتیراژترین و پرطرف‌دارترین خودرو‌های بازار ایران است که به راحتی در هر خیابانی مشاهده می‌شود.

روغن موتور مناسب برای ۲۰۶ تیپ ۲ و SD V۲۰ چیست؟

در پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۳، از موتور TU۳ با حجم تقریبی ۱.۴ لیتر استفاده می‌شود که قدرت تولیدی حدود ۷۵ اسب بخار و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. موتور TU۳ در نسخه‌های سدان ۲۰۶ نیز در کلاس‌های V۲۰، V۱۹ و V۶ استفاده می‌شود و به همین دلیل از نظر نوع و میزان روغن، تفاوتی بین تیپ ۲ و تیپ ۳ ندارد.

نام خودرو نوع آب و هوا API SAE یا بازه ویسکوزیته
پژو ۲۰۶ تیپ ۲، تیپ ۳، SD V20 ،SD V19 و SD V6 سرد و معتدل SL، SM، SN و شاخص های بروزتر ۱۰W40
پژو ۲۰۶ تیپ ۲، تیپ ۳، SD V20 ،SD V19 و SD V6 گرم SL ،SM ،SN و شاخص های به‌روزتر ۲۰W50

برای پژو ۲۰۶ با موتور TU۳، برای انتخاب روغن موتور، حداقل شاخص SL API مورد نیاز است و استفاده از روغن با شاخص‌های به‌روزتر مانند SM و SN هم مجاز است. در واقع، استفاده از روغن موتور با شاخص API جدیدتر برای خودرو‌ها هیچ مشکلی ندارد، ولی باید از استفاده از روغن با شاخص API قدیمی‌تر خودداری کرد.

برای هر سرویس ۲۰۶ با موتور TU۳ چند لیتر روغن نیاز است؟

در هر سرویس دوره‌ای برای پژو ۲۰۶ با موتور TU۳، در صورت تعویض فیلتر روغن، باید ۳.۲۵ لیتر روغن تهیه کنید. اما اگر تشخیص داده شود که فیلتر روغن نیاز به تعویض ندارد، مقدار ۳ لیتر روغن برای سرویس کافی است. با این حال، بهتر است در هر سرویس، همراه با روغن، فیلتر روغن نیز تعویض شود.

نام خودرو حجم روغن مورد نیاز با تعویض فیلتر حجم روغن مورد نیاز بدون تعویض فیلتر
پژو ۲۰۶ تیپ ۲، تیپ ۳، SD V20 ،SD V19 و SD V6 ۳.۲۵ لیتر ۳ لیتر

روغن موتور مناسب برای ۲۰۶ تیپ ۵ و SD V۸ چیست؟

موتور‌های پژو ۲۰۶ تیپ ۵، تیپ ۶، SD V۸، SD V۹، SD V۲، SD V۱ و SD V۱۰، همگی از نوع TU۵ هستند و از نظر نوع روغن موتور و حجم مورد نیاز، تفاوتی با یکدیگر ندارند. موتور TU۵ یکی از پیشرانه‌های محبوب در ایران است که حجم تقریبی ۱.۶ لیتر دارد و توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر را برای خودرو فراهم می‌کند.

نام خودرو نوع آب و هوا API SAE یا بازه ویسکوزیته
پژو ۲۰۶ تیپ ۵، تیپ ۶، SD V8 ،SD V9، SD V2 SD V1 و SD V10 سرد و معتدل SL ،SM ،SN و شاخص های به‌روزتر ۵W30 یا ۵W40
پژو ۲۰۶ تیپ ۵، تیپ ۶، SD V8 ،SD V9 ،SD V2 SD V1 و SD V10 گرم SL ،SM ،SN و شاخص های به‌روزتر ۱۰W40

برای پژو ۲۰۶ با موتور تیوفایو (TU۵)، برای انتخاب روغن موتور، حداقل شاخص SL API مورد نیاز است و استفاده از روغن با شاخص‌های به‌روزتر مانند SM و SN هم مجاز است. به عبارت دیگر، روغن موتور با شاخص API جدیدتر برای این نوع موتور‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند، ولی بهتر است از استفاده از روغن با شاخص API قدیمی‌تر خودداری کرد.

برای هر سرویس ۲۰۶ با موتور تیوفایو چند لیتر روغن نیاز است؟

در صورت تعویض فیلتر روغن برای موتور تیوفایو (TU۵) در پژو ۲۰۶، باید ۳.۷۵ لیتر روغن موتور تهیه کنید. اما اگر نیازی به تعویض فیلتر روغن نباشد، مقدار ۳.۲۵ لیتر روغن کافی است. با این حال، بهتر است در هر سرویس، همراه با روغن، فیلتر روغن نیز تعویض شود.

نام خودرو حجم روغن مورد نیاز با تعویض فیلتر حجم روغن مورد نیاز بدون تعویض فیلتر
پژو ۲۰۶ تیپ ۵، تیپ ۶، SD V8 ،SD V9 ،SD V2 SD V1 و SD V10 ۳.۷۵ لیتر ۳.۲۵ لیتر

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان