تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر

دیجی کالا هم خصولتی شد؟

همراه اول سهام بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران را خرید.

همراه اول سهام اصلی دیجی کالا را خرید؟

رویداد۲۴ سیدصادق حسینی روزنامه نگار نوشت: همراه اول، سهام‌دار اصلی دیجی‌کالا می‌شود. همراه اول توانست سهم سهامداران ازجمله سرآوا را بخرد و سهام‌ اکثریت غول اقتصاد دیجیتال را از آن خود کند.

خرید دیجی کالا توسط همراه اول، بزرگترین معامله در تاریخ اکوسیستم اقتصاد دیجیتال ایران تا به امروز است.

دیجی کالا هم خصولتی شد؟

واکنش بنیان گذار دیجی کالا به خبر خرید سهام این شرکت توسط همراه اول

«حمید محمدی»، بنیان‌گذار دیجی‌کالا هم، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس تأیید کرد که مذاکرات با حرکت اول، سرمایه‌گذار خطرپذیر همراه اول، در جریان است اما هنوز واگذاری صورت نگرفته است. محمدی در این پست نوشت‌: «ما در ماه‌های گذشته مذاکراتی را با تعدادی از سرمایه‌گذاران برای جذب سرمایه در دیجی‌کالا داشته‌ایم که یکی از این شرکت‌ها حرکت اول، شرکت سرمایه‌گذاری همراه اول، بوده. هیچ‌یک از این مذاکرات به نتیجه قطعی نرسیده. مثل همیشه اخبار جذب سرمایه را به اطلاع عموم و همکارانمان خواهیم رساند.»

دیجی کالا هم خصولتی شد؟

همراه اول متعلق به چه کسانی است؟

به گزارش آفتاب نیوز،۸۹.۸۳ درصد از سهام شرکت همراه اول متعلق به شرکت مخابرات ایران است. سهامدار اصلی شرکت مخابرات ایران نیز کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین است، اعتمادمبین در ابتدا از سه شرکت «شرکت شهریار مهستان» و «شرکت سرمایه‌گذاری توسعه اعتماد» متعلق به بنیاد تعاون سپاه و «شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران» متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام تشکیل شد.

این شرکت‌ها در استان‌های تهران و خراسان قرار دارند. در ۵ مهر سال ۱۳۸۸، این کنسرسیوم ۵۱ درصد از سهام شرکت مخابرات ایران را به ارزش ۷۸۰۰ میلیارد تومان و به صورت اقساط خریداری کرد.

پس از آنکه اعتمادمبین رسماً از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شد، روابط عمومی بنیاد تعاون سپاه در اطلاعیه‌ای خبر از فسخ این قرارداد در راستای تدابیر ستاد کل نیرو‌های مسلح داده و اعلام کرده که سهم خود از این کنسرسیوم را واگذار کرده است. مهرداد بذرپاش، وزیر فعلی راه و شهرسازی مدتی مدیریت عاملی این کنسرسیوم را برعهده داشت. در نهایت عمده سهام اعتمادمبین در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفت و این نهاد شبه‌دولتی را به سهامدار اصلی شرکت همراه اول بدل کرد.


بیشتر بخوانید: نرمش قهرمانانه سپاه مقابل تحریم‌های آمریکا!/ خروج رسمی بزرگترین نهاد نظامی از مخابرات


سرمایه‌گذاری مهر اقتصادمبین، دیگر سهامدار همراه اول محسوب می‌شود، در این مجموعه شرکت ارتباطات سیار ستاد و ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان سهامدار حضور دارند.

شرکت گسترش الکترونیک تدبیر ایران متعلق به گروه اقتصادی تدبیر از دیگر زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان امام، دیگر شرکتی است که در هیئت مدیره همراه اول یک صندلی را در اختیار خود گرفته است؛ بنابراین سهامدار عمده و اصلی شرکت همراه اول در اساس ستاد اجرایی فرمان امام محسوب می‌شود، رئیس پیشین این مجموعه بزرگ اقتصادی در حال حاضر معاون اول رئیس جمهور است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دیجی کالا ، همراه اول
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
1
6
هرچی خوبه فقط واس ماست
مالکیت ۳ نوع است دولتی خصوصی تعاونی
خصومتی من درآوردی برای رانت و فساد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
0
4
تمام مملکت رو بلعیدند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
0
6
هر شرکتی سود دهی داشته باشه به این وضع گرفتار آید . بقول اقای احمدی نژآد برادران نمی گذارند .
سید حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
0
6
به قول احمدی نژاد برادران قاچاقچی خریدن؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
0
1
سراوا سی خرده ای درصد از این شرکت را دارد. عمده سهام در اختیار شرکت هلندی است
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان