تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۳

پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

ارزش معاملات بازار سرمایه، با توجه به دامنه نوسان محدود، همچنان پایین است. با این حال، کاهش عرضه و روند رو به رشد تقاضا در بازار سهام مشهود است.

پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

رویداد۲۴ در پایان معاملات دوشنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰.۴۶ درصدی، معادل ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۲۰۶ هزار و ۹۰۷ قرار گرفت.

رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۰.۳۴ درصدی (معادل دو هزار و ۴۵۸ واحد) در پله ۷۴۹ هزار واحدی باقی ماند.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را در روز دوشنبه، دو هزار و ۷۴۱ میلیارد تومان نشان می‌داد.  تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز دوشنبه را ۶.۶ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از ورود سرمایه آن‌ها به بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز دوشنبه بورس از ورود ۱۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم خبر می‌دهد.


بیشتربخوانید: از ابتدای دولت رئیسی چقدر سرمایه از بورس خارج شد؟


پیش بینی بورس سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سناریوی ادامه تنش‌ها در حال کمرنگ شدن است. تزریق هزار میلیارد تومانی به صندوق تثبیت مزید بر علت شد تا بازار روز میانی هفته، ۱۸۰ درجه در نقطه مقابل روز یکشنبه قرار گیرد. در بازار روز میانی هفته، ۸۰ درصد نماد‌ها در سوی مثبت دامنه نوسان قرار گرفتند. به نظر می‌رسد در حال حاضر جریان خروج پول از بازار سهام به سوی بازار‌های موازی متوقف شده است.

با توجه به کاهش دامنه نوسان ارزش معاملات همچنان پایین است. اما عرضه‌ها به شدت کاهش یافته و تقاضا مشهود است.

از سوی مقابل، آتش تند بازار‌های موازی فروکش کرده است. صندوق‌های طلا به طور میانگین با کاهش سه درصدی مواجه شدند. این موج فروش در ربع سکه با شدت بیشتری دنبال شد به طوری که به طور متوسط، قیمت ربع سکه ۸.۵ درصد نسبت به روز گذشته کاهش یافت.  

 صندوق‌های اهرمی، اما از سوی مقابل در سقف روزانه خود قرار گرفتند و بازدهی دو درصدی را کسب کردند. همین موضوع نشان از اقبال سهامداران برای خرید سهام در روز‌های آتی هفته دارد.

از این رو، در راستای پیش بینی بورس سه شنبه می‌توان انتظار نقشه سبز دیگری را داشت. محدودیت یک درصدی در بازار روز سه‌شنبه نیز ادامه خواهد داشت و احتمالا این موضوع مجددا باعث خواهد شد نماد‌ها به صف خرید بنشینند.  

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان