تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

نماینده چابهار: در شهرستان‌های کنارک و زراباد بیشترین آمار آب گرفتگی را داریم/ مسئولین فقط عکس نگیرند

معین الدین سعیدی، نماینده مجلس، درباره وضعیت آب گرفتگی در جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: متأسفانه پیرو گزارشات هواشناسی و بارندگی‌های اخیر جنوب استان سیستان و بلوچستان، در شهرستان‌های کنارک و زراباد بیشترین آمار آب گرفتگی را داریم.

نماینده چابهار: در شهرستان‌های کنارک و زراباد بیشترین آمار آب گرفتگی را داریم/ مسئولین فقط عکس نگیرند

رویداد۲۴ سیل سیستان و بلوچستان دوباره خطرات خود را به نمایش گذاشت و حالا جنوب این استان دوباره درگیر آبگرفتگی شدید است. تداوم بارش‌ها در دوماه اخیر این استان را با چالش‌های اساسی در حوزه زیرساخت مواجه کرده و دولت نیز در راستای خدمات‌رسانی اساسی چندان موفق عمل نکرده است.

معین الدین سعیدی، نماینده مجلس، درباره وضعیت آب گرفتگی در جنوب استان سیستان و بلوچستان به «انتخاب» گفت:متأسفانه پیرو گزارشات هواشناسی و بارندگی‌های اخیر جنوب استان سیستان و بلوچستان، در شهرستان‌های کنارک و زراباد بیشترین آمار آب گرفتگی را داریم. خانه‌های مردم داخل آب است و راه‌های ارتباطی روستا‌ها کاملاً قطع شده است. رودخانه‌های فصلی از جمله رودخانه سرباز و کاجو طغیان کرده است و آب در حال افزایش است. به شدت نگرانی وجود دارد، چون زیرساخت‌های مدیریت بحران فراهم نیست.

وی در ادامه افزود: من خواهش دارم دوستان دولت، وزارت راه، هلال احمر و سازمان مدیریت بحران و وزارت بهداشت خیلی جدی‌تر پای کار بیایند. از عموم ملت ایران می‌خواهم همانطور که در سیل دشتیاری کنار مردم بودند، در این شرایط نیز مردم سیستان و بلوچستان را تنها نگذارند. کانون آب گرفتگی زرآباد و کنارک هستند، اما با توجه به افزایش حجم آب در رودخانه سرباز و کاجو نگرانی داریم که دشتیاری نیز مجدداً دچار مشکل شود.


بیشتر بخوانید:

هشدار قرمز هواشناسی؛ ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند

خسارت سنگین در پی بارندگی‌های اخیر؛ دو میلیارد متر مکعب آب کشور را از دست دادیم

گلایه شهروندان بلوچی از بی‌توجهی مسئولان؛ ما را آدم حساب نمی‌کنند


سعیدی درباره تداوم چالش‌های زیرساختی در جنوب سیستان و بلوچستان و تداوم این وضعیت از سیل قبل گفت: متأسفانه در سیل قبلی با وجود حضور مسئولین، زیرساخت‌ها کماکان از بین رفته و راه‌ها و بند‌ها از بین رفته‌اند. مصوباتی در آنجا داشتیم که چاه نیمه ایجاد شود و رودخانه‌های فصلی لای روبی شوند. با سیل جدید مشخص می‌شود اتفاقات همیشه یک توالی مشخص دارند و ما قبل از وقوع حادثه باید تدبیر کنیم. امروز که من با شما صحبت می‌کنیم وضعیت کنارک و زرآباد بسیار بسیار بحرانی است و امیدواریم سریعاً ورود کنند. در حوزه زیرساخت‌ها فقط نباید مسئولین بیایند و عکس بگیرند، بلکه باید مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کنند.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
0
1
وقت ندارند دنبال دخترکان افتادند.
حجاب واجب است
|
Netherlands
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
0
1
اگر در میان سیلاب چند دختر بچه بی حجاب بودند سریعا اکیپ با تجهیزات کامل به همراه پمپهای گل کش و سد های انحرافی اب وارد عمل میشدند
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان