تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

مشخصات سیستم هواپیمای بدون سرنشین THOR

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های سیستم هواپیمای بدون سرنشین THOR خواهیم پرداخت.

سیستم هواپیمای بدون سرنشین THOR

رویداد۲۴  حسین فلاحی: THOR یک سیستم مینی هواپیمای بدون سرنشین برخاست و فرود عمودی است که توسط البیت سیستمز، یک شرکت الکترونیک دفاعی جهانی مستقر در اسرائیل توسعه یافته است.

این پهپاد مولتی روتور در ماموریت های نظارتی و شناسایی بر روی زمین و دریا مستقر خواهد شد.

این مینی هواپیمای بدون سرنشین به دلیل برخاستن و فرود خودکار برای انجام عملیات در محیط های شهری با ارتباطات غیر خط دید یا در زمین های پیچیده مناسب است. THORL همچنین قابلیت انجام ماموریت های خودمختار را نیز دارد.

توسعه سیستم هواپیمای بدون سرنشین THOR

مینی سیستم هواپیمای بدون سرنشین THOR در اصل توسط فلائینگ پروداکشن ساخته شد که توسط البیت سیستمز در مارس 2019 خریداری شد.

البیت سیستمز، خانواده سیستم هواپیمای بدون سرنشین مولتی روتور جدید شامل پلتفرم های قابل حمل انسان عمود برخاست از جمله هواپیمای بدون سرنشین THOR را در ژوئن 2017 معرفی کرد. این شرکت مینی سیستم THOR  را در نمایشگاه میلیپول پارس 2017 که در پاریس-نورد ویلپنت در نوامبر 2017 برگزار شد به نمایش گذاشت.

البیت سیستمزیک قرارداد 153 میلیون دلاری از یک ارتش جنوب شرقی آسیا برای تامین بیش از 1000 سیستم هواپیمای عمود برخاست THOR در اکتبر 2019 دریافت کرد. انتظار می‌رود این هواپیما طی 22 ماه تحویل داده شود.

سیستم هواپیمای بدون سرنشین THOR

سیستم هواپیمای بدون سرنشین طی یک سری آزمایشات صلاحیت زیست محیطی که در آگوست 2020 انجام شد، تمام الزامات MIL-STD-810 را برآورده کرد.

آزمایش‌ها اثربخشی سیستم هواپیمای بدون سرنشین را تحت شرایط مختلف از جمله عملکرد آن در دماهای بین -40 درجه سانتیگراد و 65 درجه سانتیگراد ارزیابی کردند. این هواپیمای بدون سرنشین از باران شدید و ارتعاشات خشن جان سالم به در برد و همچنین در طول آزمایش در برابر نفوذ و آسیب ناشی از وزش گرد و غبار مقاومت کرد.

طراحی و ویژگی های مینی هواپیمای بدون سرنشین عمودبرخاست THOR

مینی هواپیمای بدون سرنشینTHOR  با طراحی چهار روتور، 9.5 کیلوگرم بدون بار وزن دارد و دارای امضای صوتی پایینی است. به عنوان یک پلت فرم کاملا تاشو، می توان آن را در یک کیف حمل کرد و به راحتی در شرایط آب و هوایی و زمین های مختلف مستقر شد.

این هواپیمای بدون سرنشین می تواند حداکثر بار 3 کیلوگرم را حمل کند و دید 360 درجه را به اپراتورها در هنگام انجام ماموریت ارائه می دهد. این هواپیمای بدون سرنشین  دارای یک پیوند داده های HD در زمان واقعی و نرم افزار کنترل منحصر به فرد است.

سیستم هواپیمای بدون سرنشین THOR

این مینی هواپیمای بدون سرنشین را می توان با رابط انسان و ماشین، سیستم اویونیک و کنترل پرواز نیز نصب کرد. اپراتور می تواند محموله تصویربرداری HD هواپیمای بدون سرنشین را زیر نظر داشته باشد و از طریق پیوند داده بلادرنگ نمای واضح تری از تپه ها یا ساختمان ها به دست آورد.

برنامه های کاربردی مینی هواپیمای بدون سرنشین THOR

مینی هواپیمای بدون سرشنین THOR می تواند از عملیات نظامی و شبه نظامی، عملیات نیروهای ویژه، گشت مرزی، عملیات شهری، زمین قبل از عملیات و رصد در ارتفاعات پایین پشتیبانی کند.

سیستم هواپیمای بدون سرنشین THOR

همچنین می‌تواند برای ماموریت‌های دیگری مانند موقعیت‌های گروگان‌گیری، ارزیابی آسیب نبرد، اجرای قانون و همچنین جستجو و نجات استفاده شود. این وسیله نقلیه بدون سرنشین توانایی کار در حالت های عملیاتی خاص مانند حالت کاروان را دارد که عملیات در حال حرکت را ساده می کند و برای عملیات در روز و شب مناسب است.

ایستگاه کنترل زمینی

مینی هواپیمای بدون سرنشین با استفاده از یک ایستگاه جهانی کنترل زمینی به نام آسترونومی کنترل می شود. این هواپیمای بدون سرنشین از یک الگوی پرواز برنامه ریزی شده پیروی می کند و می تواند با حالت های ناوبری پیشرفته در زمان واقعی به آن کمک کند.

پیشرانه و عملکرد مینی هواپیمای بدون سرنشین عمود برخسات THOR 

مینی هواپیمای بدون سرنشین THOR از نیروی محرکه الکتریکی بهره می برد که سرعت عملیاتی 40 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت 65 کیلومتر در ساعت را تضمین می کند.

سیستم هواپیمای بدون سرنشین THOR

حداکثر برد 10 کیلومتر را ارائه می دهد و در صورت نصب با بار سبک دوگانه الکترواپتیکال/مادون قرمز می تواند تا 75 دقیقه دوام بیاورد. سقف پرواز این هواپیمای بدون سرنشین تا 2000 فوت است در حالی که حداکثر ارتفاع عملیاتی آن از سطح دریا 12000 فوت است.

مشخصات کلی هواپیمای بدون سرنشین THOR 

نوع پروژه: سیستم مینی هواپیمای بدون سرنشین عمود برخاست

سازنده: البیت سیستمز

حداکثر سرعت، بیشینه سرعت: 65 کیلومتر در ساعت

دامنه: 10 کیلومتر

استقامت : تا 75 دقیقه

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان